2017-04-08, 16:40
Medlem
christallqhulaaas avatar
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/fl_keep_iptc,f_auto,fl_progressive/q_88/w_3200/w_2890,h_1624,c_crop,x_155,y_0/w_1100/v1491631838/14-svyle-33461158e84a8badde4.jpg

skulle föraren ha överlevt detta??har jag väldigt svårt att tro media ljuger igen.
Citera
Medlem
howlets avatar
En positiv sak i all sorg och elände är att svenska flaggan tagits till heder igen. T ex som bakgrund på Löfvens pressträff och på Facebook...
Citera
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TsarenSvikerAldrig
Däremot är ju risken att fler träffas större om fordonet kör i 150-200 än i 70-100.
Suck…

Hastigheten på en lätt bil sänks betydligt mer efter att ha träffat en människa än en tung lastbil.
Detta förklarades av Newton's tröghetsprincip.
Enkelt förklarat här

Just VARFÖR tror du att alla terrorister väljer de tyngsta lastbilarna de kan hitta?
Antyder du att alla grottmänniskor skulle vara lastbils-fetischister?
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tror knappast att polisen och Ygeman ljuger om detta. Om teorin om sprinklersystemet stämmer kan det mycket väl ha kommit flera smällar i följd, en från varje krutladdning som utlöstes.

Ja jag utesluter heller inte att det inte var skottlossning utan det kan mycket väl ha varit något som bara kunde uppfattas så. Jag har också lite svårt att se motiv till en skottlossning i det läget.
Citera
2017-04-08, 16:41
Medlem
Någon som vet hur det gått för 11-åringen som rapporterades försvunnen?
Citera
Medlem
Kebabfysikers avatar
Jag har inte hunnit följa mediarapporteringen så mycket idag. Har det framkommit några kopplingar till någon särskild moské eller predikant eller liknande?
Citera
Medlem
Rickard Olssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Nej, det är folktomt i det närmaste. Du ljuger.

https://twitter.com/Tomasoberg66/status/850680280604176384
Citera
2017-04-08, 16:42
Medlem
80231s avatar
Citat:
Tror knappast att polisen och Ygeman ljuger om detta. Om teorin om sprinklersystemet stämmer kan det mycket väl ha kommit flera smällar i följd, en från varje krutladdning som utlöstes.
Om jag minns rätt så var det något vittne (anställd på butiken Make Up Store?) som pratade om att det "sköts i taket", och det skulle ju kunna stämma med sprinklerteorin.
Citera
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Kartan är nu uppdaterad (Ver. 2) med senaste informationen, en interaktiv karta med bilder och filmer från det senaste dygnets händelser, uppdateras löpande.

Hemska bilder har varningar, så även den som inte vill se dessa kan ta sig igenom. Den löpande storyn är uteslutande hämtad här på Flashback.

Fungerar både på desktop som på mobil LÄNK

Ca 3.000 visningar hittills.

/Provokatör

Mycket bra! Lär säkerligen komma fram en hel del nya bilder och filmer under dagen.

Detta hade kunnat sluta så brutalt mycket värre än vad det gjorde. Långt många fler hade kunnat blivit nermejade och om det nu är en bomb som polisen hittade i lastbilen hade den kunnat sprängas och fått ett helt eller flera våningsplan på Åhléns City att falla.

Låt oss bara hoppas att den muslimska mannen som påstår sig vara samma person som polisen säger sig ha gripit faktiskt är gripen och inte på fri fot. Svenska myndigheter skulle utan tvekan kunna ljuga för hela svenska folket genom att påstå att terroristen är gripen, för att inte visa på hur odugliga man är och där med sätta än mer skräck i folket.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Hur stora är såna då? Nåt bärbar vikt som får plats i en väska.

Tänkte en sån man köper till husvagnen. Har själv en P5 (om jag inte missminner mig) till grillen och den får man ner i en sportbag i alla fall. Man får säkert ner två.

Dessa går att köpa varsom. Bauhaus och OK/Q8 är var jag byter mina flaskor
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det finns en uppgift om att han skadats av glassplitter. Vad gäller den misstänkta bomben så är det väl oklart om den ens briserat.
Det var mest en tanke från min sida, att den hemmagjorda "anordningen" sagt "puff" två gånger.

Är det en omöjlighet? Jag är absolut ingen sprängämnesexpert. Att anordningen typ "snedtänt"..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Han har publikt på sin Facebook visat sympatier för IS, tvivlar på att hans familj då är ovetande.

Tänker du på mannen som satt framför en svart flagga med ett finger i luften så är det inte den personen som är anhållen just nu. Men honom borde säpo sätta dygnsbevakning på ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Visst kan de, iaf hustrun, vara medskyldig. Men är de muslimer så lär inte kvinnan vara värd något och då vet hon nog inte vad mannen gjort, eller iaf planerat. Mannen är 39 år, hustrun troligtvis yngre, så barnen är väl max 10år-15år och att tala om medskyldig gällande barnen är nog lite fel...

Du tänker nog också på fel snubbe. Bilden med de fyra barnen? Fel man.

Däremot är det osannolikt att denna man som är anhållen inte har IS-sympatier. Islamister jagas hårt i Uzbekistan och då har han säkert försökt få fristad i Sverige.

http://www.dn.se/sthlm/uzbekistan-ett-land-som-jaser-av-bitterhet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in