2017-04-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaaleesy
Kan någon ge mig svar? Vad är det för 19:årig kvinna ni pratar om?

Identifieringen av offren är inte klar än! Detta sades senast på presskonferensen för en dryg timme sedan.
Citera
2017-04-08, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agapita
En kollega var på tunnelbanestationen Hötorget. Hon såg en tungt beväpnad man. Hon hörde även skott när hon sprang därifrån.
Varför dementerar polisen skottlossning?

Det får inte komma ut något negativt om arabjävlarna, även om de slaktat en svensk 11 årig flicka.
Citera
2017-04-08, 14:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein
I en fungerande rättsstat så skulle GM inte ens vart kvar i landet, utan utvisats i januari. Det minsta man kan kräva är att advokatkostnaderna skickas till hans hemlands regering, och inte betalas av svenska skattepengar.

Påståendet att han skulle ha förlorat sitt uppehållstillstånd i januari har vad jag vet inte bekräftats från någon trovärdig källa.
Citera
2017-04-08, 14:56
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Om han är oskyldig, vilket han tillsynes verkar vara eftersom att han postat på VK så måste jag ändå säga att han inte verkar vara direkt berörd över terrordådet. Han beklagar varken att det har skett eller säger i sin text hur fullständigt omänsklig handlingen är och att han är bedrövad över att folk skulle mena att han vore kapabel till det.

Hans avsaknad av sorg, ilska och öht känslor tycker jag är märkligt.
Fast det gör ju inte du heller, i ditt inlägg.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaleesy
Kan någon ge mig svar? Vad är det för 19:årig kvinna ni pratar om?

En T*r*sa Lundgr*n. Ska ha varit hon som var ägare till hunden som också dödades, men sen finns det också uppgifter som tyder på att det är 11-åriga *bba som är den person som ligger på övergångsstället med benen avslitna då hennes klädsel matchar beskrivningen på FB.

*(E)
Citera
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Bra att han visas upp. Han stödjer en Terror-organisation. Nästa gång kan det vara han som dödar din dotter.

Håller med. Han kanske inte har något att göra med just detta dåd men längre fram lär vi se mer av honom
Citera
2017-04-08, 14:57
Medlem
Citat:
En kollega var på tunnelbanestationen Hötorget. Hon såg en tungt beväpnad man. Hon hörde även skott när hon sprang därifrån.

Kan ju vart en del av Åhlens som föll i backen när elden tog fart .
Citera
2017-04-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Identifieringen av offren är inte klar än! Detta sades senast på presskonferensen för en dryg timme sedan.

Det har tidigare länkat till en Facebook i tråden som påstås vara den avlidne 19 åriga kvinnan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Nyss spärrade man av E4:an norrut vid påfarterna Väsby/Infra.

Massor med polisbilar kom åkandes med blåljus i närmare 200km/h. Även ambulans med blåljus.

Nya tillslag i Märsta?

Såg att terroristen var vän med en kille från Väsby på Fb. Kanske också är inblandad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Nej, dom har inte dementerat. Dom kan bara inte bekräfta det.

Sen om det beror på att de är förbjudna eller inte vill eller har hört på omvägar att det har pågått skottlossning och inte vill fastställa att det är så framgår inte av polisens svar.

Citat:

Svarat på tidigare.
Citera
2017-04-08, 14:59
Medlem
VassleProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Ingen sympati alls för en person som är med i Hizb ut tahrir, däremot tycker jag inte att han har någon skyldighet att visa sorg och beklaga det inträffade, särskilt inte i samma inlägg.

Fattar du hur sjukt det är att folk på Sveriges största forum sprider att han är Sveriges mest hatade man? Tänk om det inträffar ett nazistdåd i Sverige och du ser att bilder på dig och dina barn sprida på nätet.. Jag tror inte att det hade varit prio ett för dig att visa sorg för de drabbade i samma inlägg där du skriver att du är oskyldig..

Vadfan är ett "nazistdåd"? Gasning? Hursomhelst så instämmer jag med ett tidigare inlägg, i dagens Sverige så finns det islamister runt varje hörn. Rustam passar ju nästan perfekt in på medias beskrivning av GM så det är svårt att inte tro det är han. Sen måste även du, som använder ord som "nazistdåd", förstå att om det inte vore för Rustams bilder där han står framför massa islamist-flaggor skulle man inte misstänkt han. Det var inte som nån googlade och hittade en random muslim-uzbek och postade hans FB utan man la fram argument varför detta måste vara GM och det lät jävligt rimligt. Såg ut som en kopia på han som polisen ville hitta, islamist, flaggorna osv.
Citera
2017-04-08, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Konstigt att han valde att köra Drottninggatan, speciellt från Kungsgatan och söderut. Finns nog ingen gata i Sthlms city där det rör sig så många människor med utländsk bakgrund - varav många säkerligen är muslimer - som där.

Hur tänker du nu? Skulle han skona muslimer menar du? Islamister mördar alla som inte är på deras sida, inklusive muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in