2017-04-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tydligen inte nej, men var kommer den ifrån då?

A motorcyclist cut in half by a collision with a roadside pole in Budapest, Hungary (Warning: Extreme Gore).

https://www.reddit.com/r/WTF/comments/21wxjm/a_motorcyclist_cut_in_half_by_a_collision_with_a/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrahs
https://polisen.se/Kontakta-oss/Tipsa-polisen/Hjalp-polisen/Stockholm/Polisen-vill-komma-i-kontakt-med-personen-pa-bilden-/

Visst är detta två olika personer?
Om vem är det polisen har gripit? Övre eller undre bild?

Nej, det är samma person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agapita
En kollega var på tunnelbanestationen Hötorget. Hon såg en tungt beväpnad man. Hon hörde även skott när hon sprang därifrån.
Varför dementerar polisen skottlossning?
Folk "hör skott" varenda dag och oftast utan att det avfyrats en enda kula. När stämningen blir lite upprörd så är varje smäll plötsligt en explosion eller en bomb, det är samma sak vid varje större händelse.
Citera
2017-04-08, 15:15
Medlem
Expressen kör nån länk högst upp på startsidan om att GM bodde tillsammans (eller skriven) på samma adress som någon 17-åring. Vem är 17-åringen de menar?

Finns ingen länk att klicka på så tänkte om någon kunde kasta ljus på detta så jag förstår.

Mvh
Citera
2017-04-08, 15:16
Medlem
Madagascars avatar
DN har intervjuat en bekant till den 39-åriga uzbeken:

– Vi är uzbeker och hjälper varandra. Den här mannen frågade om det var okej att en vän till honom fick sin post till mig och det godkände jag, fortsätter kvinnan.

De senaste åren har hon, enligt egen uppgift, bara haft sporadiskt kontakt med 39-åringen i samband med att hon överlämnat post. Mannen ska ha bott någon annanstans, men det är oklart varför han inte velat uppge denna adress till myndigheterna.

– Senaste gången vi hade kontakt var i somras, säger kvinnan och beskriver honom som en man som arbetat hårt för att tjäna pengar till familjen.

Enligt Dagens Nyheters kontroll har mannen tidigare inte delgivits misstanke för någon brottslighet i Sverige. Kvinnan beskriver honom som en typisk familjefar.

– Han ville bara tjäna pengar, det var därför han befann sig i Sverige och arbetade som byggjobbare. Frun och barnen bor kvar utomlands.

Hon har svårt att förstå att mannen är den som polisen nu tror utförde terrorattacken i centrala Stockholm på fredagen.

– Jag förstår inte hur någon skulle vilja döda oskyldiga människor, det är fruktansvärt. Att den här personen skulle kunna ligga bakom ... det är helt obegripligt. Jag har aldrig sett några tecken på att han skulle vara extremist eller bry sig om religion. Tvärtom, han festade och drack alkohol som många uzbeker i Sverige, säger hon.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/39-arig-uzbek-misstanks-for-terrordadet/, idag

Jag hoppas verkligen att polisen haffat rätt person.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Ja, men i media pratar man om Circle K. Så undrar var du fått uppgiften om HM ifrån?
Det var tidigare, möjligen i denna tråd. Jag har inte hittat på det iaf.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrahs
https://polisen.se/Kontakta-oss/Tipsa-polisen/Hjalp-polisen/Stockholm/Polisen-vill-komma-i-kontakt-med-personen-pa-bilden-/

Visst är detta två olika personer?
Om vem är det polisen har gripit? Övre eller undre bild?

Wtf? Det är ju sjukt tydligt att det är samma person på båda bilderna
Citera
2017-04-08, 15:17
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Expressen kör nån länk högst upp på startsidan om att GM bodde tillsammans (eller skriven) på samma adress som någon 17-åring. Vem är 17-åringen de menar?

Finns ingen länk att klicka på så tänkte om någon kunde kasta ljus på detta så jag förstår.

Mvh

Detta ska vara någon som eventuellt kan vara släkt med mgm.. sök på Hjulsta i tråden borde bild poppa upp.
Citera
2017-04-08, 15:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon

Mvh

17-åringen greps för förhör i Hjulsta igår, men släpptes sedan. Han är inte mistänkt för något i nuläget.
Citera
2017-04-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nej, det är samma person.

I mina ögon har den övre mustasch och annan skäggväxt än den andra.
Citera
2017-04-08, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Var inte teresas hund liten och vit? Den hund som såg död ut på bilden var ju gul

Exakt hunden som låg död hade annan färg än vit såg ut som brun päls och med vit nos
Citera
2017-04-08, 15:19
Medlem
Harry_s avatar
det är ändå sjukt att det är bara 4 pers som dog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in