2017-04-08, 14:04
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cattivo
Varför får jag känslan av att flashback detektiver är snabbare och effektivare än samtliga myndigheter?

Därför att flashback bara slänger ut sig saker. De hade förstört åtelet, försvaret och utredningen hundra gånger om.
Citera
2017-04-08, 14:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Hur vet du det? Varifrån har du fått den informationen?

Detta stämmer inte. Se mitt inlägg ovan.
Citera
2017-04-08, 14:05
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Var inte målet Riksdagshuset länge fram i slutet av Drottninggatan med tanke på den "anordning" som enligt uppgift fanns i bilen? Men att det kanske blev ett oavsiktligt avbrott innan dess?

Dit hade han aldrig kunnat köra eftersom det finns stopp i marken.
Då hade han rekat rätt fel.
Citera
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Enligt tidigare uppgifter var "anordningen" snarare en portfölj som GM hade med sig i förarhytten.

Precis därför jag poängterar att jag inte trodde på en dynamitfylld lastbil. Utan att ha hört det innan skulle jag sagt handgranat eller liknande.

Oavsett så tyder det på att det är dådet inte drogs fram ur röven för att tillfälle gavs utan var, åtminstone delvis, planerat.
Citera
Bannlyst
Varför har svt en tant som bekräftar självklarheter som vi redan förstått om vi lyssnat på presskonferensen.
Varför inte låta Mats Knutsson hålla hov?
Citera
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tror inte att det stämmer. Detta gällde en annan man som helt felaktigt pekades ut som GM i tråden igår.
Mannen som felaktigt pekades ut igår var 31 år, mannen som avpixlat anger fick avslag på sin asylansökan i januari är 39 år (precis som gärningsmannen).
Citera
2017-04-08, 14:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Därför att flashback bara slänger ut sig saker. De hade förstört åtelet, försvaret och utredningen hundra gånger om.

Helt oskyldiga människor pekas också ut som GM i tråden. Som den papperslöse flyktingen som just nämndes ovan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olga-Reet
Han finns inte med på ratsit eller liknande läste jag för några sidor sen, där finns väl alla medborgare om jag inte har fel?

Är han en sån som stannat kvar i Sverige efter avslag tro. Han blev säkert förbannad på avslag på asyl kan jag tänka mej. Kanske igår...
Citera
Medlem
Misstänkte kopplad till IS-finansiering via städfirma

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-terroristen-kopplad-till-tidigare-stadharva/
Citera
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Om man inte har råd med ett bra försvar i USA tilldelas man en underbetald allmän jurist . I Sverige verkar man tilldelas det bästa försvaret, vem betalar? Jag har svårt att tro att den anklagade står för kostnaderna.

https://www.advokatsamfundet.se/for-advokater/Advokat-i-framtiden/Fem-fragor-till/Alla-Fem-fragor/Fem-fragor-till-Johan-Eriksson/
I Sverige tilldelas åtalade en advokat. I Syrien släpas du ut och blir arkebuserad medelst nackskott. Vilket system föredrar du?
Citera
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Hörde att Putin gjort ett muntligt uttalande där han beklagar sorgen men Trump? Sitter han och småflinar för att vi Svenskar håna honom när han drog "look at what happened last night in Sweden" - talet?
Varför skall Trump säga något överhuvudtaget nu?Han har ju rätt i allt han sa om SverigeMen fick bara kritik av vår Regering samt media
Citera
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fandja
Fast bilden på den delade kvinnan kom redan igår kort efter attacken... och bilden på försvunna ebba las väl ut sent igår eller idag?

What?!! Har den lagts ut i media??? Inget sett eller hört om det. Jag följde en tråd en annan skribent lade ut på tösen förut och jag har inte varit här ute så länge mer än från 13.19 då jag tipsade om presskonferensen 13.30
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in