2017-04-08, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentapro
Det är ju exakt det jag menar. Inga skador öht syns på bilderna från övervakningkameran.
Och? Det är 2 suddiga bilder vi talar om.
Citera
2017-04-08, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Lastbilen läckte olja innan kraschen så mest troligt har han kört över något som havererat motor/låda eller så har han inte förstått sig på växellådan, jag tror inte det var meningen att resan skulle bli så kort utan han kraschade säkert lastbilen då den förlorade drivning eller motorkraft.

Lastbilen har ju plöjt både betongsuggor, stolpar och annat men att färden tog slut just där den gjorde är inte så jättekonstigt då korsande Klarabergsgatan är en enda stor byggarbetsplats, typ. Dessutom är Åhléns ett lämpligt ställe om man nu har en bomb man vill spränga men det misslyckades han tydligen med. Dock lär väskan med bomben ursprungligen ha varit själva "planen" och att lastbilsattacken bara var ett plötsligt infall när tillfället för tillgreppet uppenbarade sig.
Citera
2017-04-08, 12:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BaZoBazo
Jo det är intressant för mig att veta om det enbart var svenskar som blev dödade eller om han råkade köra på någon muslim också.

Enligt media var åtminstone invandrarna de stora hjältarna efteråt och hjälte de skadade , medan chockade svenskar stod och tjöt och tjattrade i mobilen.
Citera
2017-04-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Var finns bilden?

Det är flera som lagt upp den. Backa bakåt några sidor.
Citera
2017-04-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvinnomisshandel
Källa?

Hänvisar till mitt tidigare inlägg.
(FB) Lastbil har kört in i folkmassa i Stockholm (2017-04-07)
Citera
2017-04-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Bild:
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/en-person-gripen-p%C3%A5-olof-palmes-gata-3888710

Film:
https://www.facebook.com/existenz.se/videos/10155044378228449/

Ser man på,, svensk polis har något att förklara
Citera
2017-04-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leo-rowan
Kanske är den här kvinnan du såg, som har en avsliten fot. Tänker att oavsett hur hon hamnade på övergångsstället, så bärs hon sedan iväg av poliser och privatpersoner till ambulans (?).

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/04/07/15/3F0BC19600000578-4390436-An_injured_person_was_seen_being_carried_from_the_ scene_by_a_gro-a-50_14915 74312132.jpg

Tack, MYCKET möjligt, de verkar ju faktiskt vara på väg från den plats jag pekat ut.

Ser också SL-bussen i höger bildkant, i höjd med "herr gårman"-skyltarna.

Ville bara få en bekräftelse på att jag sett rätt. En journalist jag pratade med några timmar senare, när jag rekade gångvägar hem för mig och kollegor blev faktiskt förvånad över mina uppgifter att det legat en människa just där.

Edit: De går även åt "rätt" håll då jag uppmärksammade att blåljus hade STORA problem att komma fram till platsen "norrifrån" så att säga.
Senast redigerad av B.Dowie 2017-04-08 kl. 12:17.
Citera
2017-04-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Fast det blev ju aldrig något åtal då GM avled. Att dom släppte FUP på Anton i Trollhättan var ju bara en grej dom gjorde fast dom inte behövde.

SÄPO:s rutiner och militärens rutiner hur de handlar vid larm av denna karaktären är ju inget de skriver ut rakt av i FUP:en men allt det andra, hur han fångades och vilka bevis som finns mot honom, kommer med största sannolikhet publiceras öppet. Det skulle vara ett extremt undantag om de inte gjorde det.

Det har du faktiskt rätt i! Tack för inlägget och hoppas på en "öppenhet" i utredningen.
Citera
2017-04-08, 12:11
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Enligt media var åtminstone invandrarna de stora hjältarna efteråt och hjälte de skadade , medan chockade svenskar stod och tjöt och tjattrade i mobilen.

Vilken media har sagt det, eller är det du som har uppfattat det så?
Citera
2017-04-08, 12:12
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ser man på,, svensk polis har något att förklara

Dom har ju gripit flera i anslutning till brottet, det betyder ju inte att de alla är inblandade!
Citera
2017-04-08, 12:14
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Än dock. Säg att den första attacken i Stockholm hade dödat 50 + människor, då hade det fått en kraftigt mer publicitet och antagligen haft en helt annan påverkan på samhället och vårt sätt att leva. Jag menar, vem hade pratat om Breivik om 2 personer hade dött i hans attacker. Att döda så många som möjligt är viktigt för terrorister.

Nej att media belyser det så mycket som möjligt är det viktiga.
Och det har media ställt upp med denna gång. Nu vet man vad som krävs för att skapa världsnyheter i Sverige.
Man behöver inte kapa flygplan eller organisera stora attacker.
Det räcker med startnyckeln till en lastbil
Citera
2017-04-08, 12:14
Medlem
duqus avatar
Folk verkar ha glömt bort....

Redan år 2003 körde en psyksjuk iranier ihjäl några turister i Gamla Stan, han tog en privat bil och körde järnet nedför Västerlånggatan och mejade friskt. Den personen hade fått ändrade namn och p-uppgifter från myndigheterna, vid gripande hetta han: Eric Parkdel, 530327-1299. Då var det inget snack om terrorism alls fastän det var exakt samma brott som igår.

Tråd här: (FB) Vem var gamla stan-mannen som 2003 körde ihjäl två?

Nu igår samma sak igen fast med en bryggarbil och istället blev det Drottninggatan, där istället hela stan stängdes ner på c:a 7 min, och trots detta tar sig fanstyget till Märsta och det är tack vare 2 privatpersoner som han kunde fångas. Killen i fråga är väl känd sen tidigare och poppade också upp i de område där det tidigare fanns andra GM som var inblandade i dåden i bl.a Paris. Detta sker också dagen efter en "storövning". Detaljerna kring detta dåd är väldigt motsägesefullt, men det är intressant att notera att journalisten.se raderade artikeln om Eric som fanns länkad här på Flashback.

Kan vara läge att be folk spara ner de saker de hittar på nätet eftersom det uppenbarligen raderas olika uppgifter i medierna, som har gått helt banans på gårdagens händelse. Det mest intressanta är den släppta bilden på personen i rulltrappan med ryggsäcken som togs innan kapningen skedde, på den korta tiden kan knappast en vittneskonfrontation ha ägt rum med den totala röra som bröt ut i city. Sen undrar en del varför han inte körde längre, men gatan efter Åhlens är blockerad av betongmurar pga rådande renoveringar runt "plattan".

Märsta-boys 2017: https://s2.postimg.org/hi8d4lwnt/spendrups.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in