2017-04-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Jag har bara hittat från Avpixlat, jag litar inte mindre på dom är våra vänsterextrema större medier:
http://avpixlat.info/2017/04/08/detta-ar-den-misstankte-terroristen/

Citat:
Ursprungligen postat av znarkz
Hur många år kommer han sitta inne givet att han blir dömd?

Minst 40 år
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Snubben som misslyckades på Drottningatan med tryckkokarbomben..där var det väl en del hemlighetsmakeri iallfall har jag för mig.
Fast det blev ju aldrig något åtal då GM avled. Att dom släppte FUP på Anton i Trollhättan var ju bara en grej dom gjorde fast dom inte behövde.

SÄPO:s rutiner och militärens rutiner hur de handlar vid larm av denna karaktären är ju inget de skriver ut rakt av i FUP:en men allt det andra, hur han fångades och vilka bevis som finns mot honom, kommer med största sannolikhet publiceras öppet. Det skulle vara ett extremt undantag om de inte gjorde det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Här har ni flera bilder som jag sparat ner från hans VK.com profil innan den tas bort.
Bilder på han, hans familj och vänner. Några bilder är tagna i Sverige!

http://imgur.com/a/VxJlB

Bara för att klargöra: Var det han som körde eller var det han som arresterades i Farsta? Eller är det någon annan?
Citera
Medlem
Vet vi någon om hur länge GM varit i Sverige? Är det en flykting"? Knappast särskilt "välintegrerad" om man säger så.
Citera
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Varför skulle vi inte bomba mellanöstern när ni producerar massa skit här?
Ni? Terrorattacker utförda av militanta islamister i väst var ytterst ovanligt (om det ens varit någon) innan 2001. You do the math.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det förvånar mig att han inte valde att fortsätta med vansinneshandlingar tills polisen sköt ihjäl honom. Kan han ha blivit svårt chockad själv?

Om detta är religiöst motiverat så bör väl syftet ha varit att han skulle dö i slutändan?

Det har lämnats uppgifter om att han brände sig på bomben. Betydandes att den tekniskt okunnige pedofildyrkaren inte lyckades detonera bomben. Sprängämnen tenderar att brinna riktigt väl. Du kan koka vatten över ett paket brinnande C4 om du vill. Det krävs en primär detonation för att få det att smälla, detta misslyckades han antagligen med.
Citera
2017-04-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Detta är alltså en enskild incident menar du? Någon annan var inne på det också, SL-bussen körde på henne i tumultet som var några 100meter därifrån. (var även min spontana tanke men då hade jag inte fattat alls vad som pågick på Drottninggatan och andra sidan Åhlens)

Så du förstår avståndet, Det är alltså hela Åhlens-husets diagonal, höftar till med att det fågelvägen är 170m betonghus emellan min iakttagelse och den "stora" händelsens SLUT-punkt. Samt har knappt ingen samröre alls med lastbilens rutt till slutpunkten.

Nej men det bars iväg offer av förbipasserande, bort från Drottninggatan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En sak jag inte blir klok på är hur terroristen kunnat lämna lastbilen helskinnad? Den gick, vad jag förstår, i 100 knyck i timmen. Han lär knappast ha använt bilbälte heller med tanke på den korta tiden han haft från att sno lastbilen och köra iväg med den, samt att han avvek från platsen snabbt.

Dels har vi det faktum att lastbilen krashade i full fart in i Åhlens, vartpå förarhytten blivit fullständigt demolerad, och sedan dels det faktum att hela förarhytten var övertänd. Hur kan man bara lugnt strutta iväg från platsen helt helskinnad efter något sådant?

inte säkert att farten var så hög. och han var uppenbarligen skadad. den fastnade suggan drog ner hastigheten troligen. och han kanske ville dö men misslyckades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Ja eller om väst gett blanka fan i att bomba sönder hela mellanöstern.

Det är jävligt farligt att relativisera som du gör nu! Är det vi som har bombat i Mellanöstern först? Är Sverige inblandad så mycket så du tycker vi förtjänar att bli massmördade? Visst USA har en stor del med allt att göra men, faktum kvarstår att det är en on ideologi dessa människor väljer att följa och att hata och följa grupper av människor som mördar och våldtar! Alla ett val!! De valde ondska och du väljer att tycka det är ok! Sprid kärlek inte hat!
Citera
Medlem
Har den den misstänkte betalt skatt i Sverig, eller lever han på bidrag? Det sas att han var skriven på en adress och bodde på en annan. Har polisen luskat ut var han bor? Den frågan borde väl annars kunna rätas ut via flashback? Sen borde väl alternativa media kunna fråga ut grannar?
Citera
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
En sak jag inte blir klok på är hur terroristen kunnat lämna lastbilen helskinnad? Den gick, vad jag förstår, i 100 knyck i timmen. Han lär knappast ha använt bilbälte heller med tanke på den korta tiden han haft från att sno lastbilen och köra iväg med den, samt att han avvek från platsen snabbt.

Dels har vi det faktum att lastbilen krashade i full fart in i Åhlens, vartpå förarhytten blivit fullständigt demolerad, och sedan dels det faktum att hela förarhytten var övertänd. Hur kan man bara lugnt strutta iväg från platsen helt helskinnad efter något sådant?
Håller med. Skrev typ samma inlägg nyss. Kolla bild 18 i denna länk: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4392736/Homemade-BOMB-hijacked-beer-truck-Stockholm.html#i-c4b1a04cdd555d72
Märkligt både att han överlevde och att bomben (om den nu existerar) inte utlöstes.
Citera
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:

Snuten sade att det har GMs dna om det innebär blodspär, men det vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in