2017-04-08, 08:08
Avstängd
Jag hoppas att dom misstänkta för attacken har kommit hit under flyktingvågen då det var bara att passera gränsen utan något id.
Nu kommer landet befinna sig i en flumpsykos ett par dagar innan man börjar leta syndabockar, som enligt mig är Löfven. Han har verkligen ökat sannolikheten för fler såna här händelser.

Flumpsykos ex: viktigt att vi inte låter terrorn övervinna oss, vi är enade och starka, tillsammans. Folk har ställt upp och bakat bullar, delat ut saft åt varandra på stan bla bla bla
Citera
2017-04-08, 08:44
Medlem
yiipiecayey, the fish offal intelligence,has spoken out and nothing came out thereof.as expected.MORONS!
Citera
2017-04-08, 11:34
Medlem
RangRovers avatar
Igår visade Statsminister Löfven kraft och statsmannaskap, inte i nivå med den stora Herr Palme, men långt över vad någon av den så kallade "Alliansen" skulle förmå. Detta korta men väl avväga tal lugnade allmänheten och drog upp de riktlinjer kring vilket nu folket samlas. Öppenhet, demokrati, att de onda krafterna icke kommer segra. Han gick som det heter, genom rutan, vilket människor kände. Om AKB hade hållit det talet hade det i vanlig ordning låtit som det är, inövat, mediakonsultaktigt, opersonligt, platt och helt utan trovärdighet.

Jag är helt säker på att detta ledarskap i denna svåra stund kommer ge ett mycket kraftigt utfall i ökat stöd för Socialdemokratin. Tryggt stabilt ledarskap i svåra stunder i förhållande till en så kallad "Allians" som främst fokuserar på sitt interna käbbel. Likt i Frankrike kommer den yttersta högern ej kunna dra några som helst fördelar av detta illdåd. Allmänheten söker stabilt, tryggt och balanserat ledarskap i svåra stunder, otvetydigt något Statsminister Löfven visat prov på i denna dystra stund.
Citera
2017-04-08, 12:56
Medlem
Vilken planet lever du på Rang Rover. Talet lätt precis som du nedan beskriver AKB...
Flera av mina arbetskamrater undrar fall han går på lugnade mediciner, karl är ett skämt.

"Om AKB hade hållit det talet hade det i vanlig ordning låtit som det är, inövat, mediakonsultaktigt, opersonligt, platt och helt utan trovärdighet."

Stod och läste innantill hela tiden, ingen gnista och föga statsmannamässigt. Utan skrivet manus hade det bara som vanligt, mumlande och stakningar.

Hans engelska var ju inget lysande och mumlandes snabbt igenom, kan bara säga att min son som går i mellanstadiet har betydligt bättre språkkunskaper och uttal än denna svammel man.
Citera
2017-04-08, 17:46
Medlem
Jag tyckte Lövén hanterade terrordådet ganska imponerande på Fredagen men nu börjar jag inse att han gör ett pr-jippo utav det hela.
Bara utav det jag har sett så har han varit nere på Drottninggatan ett flertal gånger och knatat runt Sergels Torg som ett jon med ett följe utav livvakter och fotografer för att en stund senare tända ljus i Kyrkan med ett medieuppbåd efter sig. Sen vidare på nästa jippo.

Kontrasten med Ikea morden är enorm som också var ett attentat på oskyldiga människor. Då var han jävligt tyst men då var inte Internationell media så intresserad heller.

Han började så jävla bra men uppträder nu som en Idolvinnare som är på köpcenterturne.
Fan att Svenska politiker har så innihelvete dålig fingertoppskänsla. Less is more ibland.

Ser dessutom otroligt löjligt ut när någon pr människa springer framför och pekar var han ska ställa sig.

Att springa runt city med ett uppbåd utav livvakter och poliser som omringar honom identifierar sig knappast Svensson med som får vara glad om någon tar emot en polisanmälan samma dygn.

Att framträda och tala till folket är jättebra men när det spårar ur blir det lite osmakligt och han framstår bara som mediekåt.
Citera
2017-04-08, 18:11
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Att framträda och tala till folket är jättebra men när det spårar ur blir det lite osmakligt och han framstår bara som mediekåt.

Löfven går gärna över lik om han kan behålla regeringsmakten.
Citera
2017-04-08, 18:16
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Jag tyckte Lövén hanterade terrordådet ganska imponerande på Fredagen men nu börjar jag inse att han gör ett pr-jippo utav det hela.
Bara utav det jag har sett så har han varit nere på Drottninggatan ett flertal gånger och knatat runt Sergels Torg som ett jon med ett följe utav livvakter och fotografer för att en stund senare tända ljus i Kyrkan med ett medieuppbåd efter sig. Sen vidare på nästa jippo.

Kontrasten med Ikea morden är enorm som också var ett attentat på oskyldiga människor. Då var han jävligt tyst men då var inte Internationell media så intresserad heller.

Han började så jävla bra men uppträder nu som en Idolvinnare som är på köpcenterturne.
Fan att Svenska politiker har så innihelvete dålig fingertoppskänsla. Less is more ibland.

Ser dessutom otroligt löjligt ut när någon pr människa springer framför och pekar var han ska ställa sig.

Att springa runt city med ett uppbåd utav livvakter och poliser som omringar honom identifierar sig knappast Svensson med som får vara glad om någon tar emot en polisanmälan samma dygn.

De kom nog fram till att han gör mer 'nytta' för S så här än genom att vararf på S möte i Göteborg, det är ju liksom ändå inte så att det är han som leder sossarna mer än på papperet... undrar om det var hans puppetmasters som valde att han skulle lägga röda rosor (S partiblomma) på attentatsplatsen?
Citera
2017-04-08, 18:51
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Igår visade Statsminister Löfven kraft och statsmannaskap, inte i nivå med den stora Herr Palme, men långt över vad någon av den så kallade "Alliansen" skulle förmå. Detta korta men väl avväga tal lugnade allmänheten och drog upp de riktlinjer kring vilket nu folket samlas. Öppenhet, demokrati, att de onda krafterna icke kommer segra. Han gick som det heter, genom rutan, vilket människor kände. Om AKB hade hållit det talet hade det i vanlig ordning låtit som det är, inövat, mediakonsultaktigt, opersonligt, platt och helt utan trovärdighet.

Jag är helt säker på att detta ledarskap i denna svåra stund kommer ge ett mycket kraftigt utfall i ökat stöd för Socialdemokratin. Tryggt stabilt ledarskap i svåra stunder i förhållande till en så kallad "Allians" som främst fokuserar på sitt interna käbbel. Likt i Frankrike kommer den yttersta högern ej kunna dra några som helst fördelar av detta illdåd. Allmänheten söker stabilt, tryggt och balanserat ledarskap i svåra stunder, otvetydigt något Statsminister Löfven visat prov på i denna dystra stund.

Ja löfven är en riktig landsfader. Synd bara att han itne klarar av att dra några korrekta politiska slutledningar ur det som hänt.
Citera
2017-04-08, 18:55
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover

Nej han gjorde en ordinär insats gå inte till överdrift i dina hyllningar. Polisen har en uppgift att lösa det får de godkänt för. Beslutet att stänga ner alla kommunikationer var överdrivet och ledde till problem för många.

Om media i någon mening ingår i totalförsvaret var det virrigt, surrig och fullt av upprepningar stammande och svamlande.
Citera
2017-04-09, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
De kom nog fram till att han gör mer 'nytta' för S så här än genom att vararf på S möte i Göteborg, det är ju liksom ändå inte så att det är han som leder sossarna mer än på papperet... undrar om det var hans puppetmasters som valde att han skulle lägga röda rosor (S partiblomma) på attentatsplatsen?
Klart det var så in i norden PR betonat så man kräktes och skulle det mot förmodan vara han själv som kom på det så var det bara för att han tänkte att så hade nog Palme gjort, problemet är bara att Palme kunde prata på ett sätt som enade större delen av befolkningen och i ett sådant här läge tror jag att han även de värsta hatarna skulle ha blivit enade, något som Löfven inte lyckas med, andra problemet är att Palme vågade fördöma saker och ting med kraft ord, något som inte någon av våra ledare förutom möjligen kungen om han fick klarar av, nu ska vi som alltid när det händer något manas till att vara lugna och sedan ska man om och om igen upprepa sorg,empati osv, aldrig någonsin kan de säga och fördöma något med kraft för att visa riktig medkänsla och empati.
Idag pratade Löfven dessutom om en liten flicka han träffat när han la ner blommor idag igen, och när han berättade detta så började han plötsligt få ett leende på läpparna, så pass svårt att hålla tillbaka leendet hade han så att man märkte att damen som intervjuade honom avslutade det hela i förtid dvs mitt i intervjun, man såg på Löfven att han blev konfunderad ut över att det blev klart så fort.
Högst osmakligt att en dra upp den lilla flickan när han inte vet hur många av de drabbade som är just små flickor, vi vet att en har dött och tanken på att Löfven varit informerad om den saken innan intervjun vilket han säkert var gör det hela än mer osmakligt.
Citera
2017-04-09, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nej han gjorde en ordinär insats gå inte till överdrift i dina hyllningar. Polisen har en uppgift att lösa det får de godkänt för. Beslutet att stänga ner alla kommunikationer var överdrivet och ledde till problem för många.

Om media i någon mening ingår i totalförsvaret var det virrigt, surrig och fullt av upprepningar stammande och svamlande.

Inte för att jag är sosse, men Ygeman skulle säkert klara jobbet som statsminister mycket bättre än Löfven.
Det är ju rent sagt ynkligt att i massor av kontroversiella frågor Löfven inte alls vill uttala sig.
Dessutom är det också mycket märkligt att inrikesminister Ygeman dessutom är både justitieminister och migrationsminister, när det gäller att uttala sig i media!
Men dvärgen är väl alldeles för liten, för att ha något med brott och straff, eller blattar att göra!
Senast redigerad av Hultabultan 2017-04-09 kl. 07:58.
Citera
2017-04-09, 10:25
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Inte för att jag är sosse, men Ygeman skulle säkert klara jobbet som statsminister mycket bättre än Löfven.

Alla skulle klara jobbet som statsminster bättre än Löfven. Problemet är att det är ett skitjobb, och sådana försöker samma "alla" att undvika om det går. Löfven offrade sig för Rörelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in