2017-04-08, 11:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Om man kollar på filmen av lastbilen så ser det ut som ett stenlejon framför?
http://imgur.com/a/m8kdG

Ett vittne uppgav att lastbilen puttade detta stenblock framför sig i hög fart, och att det sprutade stoff om det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det här börjar bli lite trådsanning. Youtubepostaren, Avpixlat etc. har troligen tråden som källa. Vad vi bör komma ihåg:

- Han är inte uppenbart lik personen på övervakningsbilden.

- Inte hittat några Bostonbilder på hans Facebook.

- Är FB-profilens identitet, eller ålder, bekräftat?

Exakt vad jag sa senat inatt också när folk granskade honom. Tycker fortfarande inte att jag sett några trovärdiga bevis på att det är rätt gärningsman. Även fast vi saknar trovärdiga bevis på att det är rätt GM så har inte folk några problem att hänga ut honom på Youtube osv. Man får verkligen hoppas att det är rätt GM, så det inte är en oskyldig som hängs ut på det där sättet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Nej jag vet inte? En människokropp är lika känslig för en bil på två ton som en lastbil på 30.
Beroende på hur gatan ser ut så kan båda fordonen orsaka förödande skada. Tänk om en bil hade kommit där i 150-200 km/h istället?

bilen hade stannat på lejonen --> lastbil
Citera
2017-04-08, 11:20
Bannlyst
Här har ni flera bilder som jag sparat ner från hans VK.com profil innan den tas bort.
Bilder på han, hans familj och vänner. Några bilder är tagna i Sverige!

http://imgur.com/a/VxJlB
Citera
Medlem
Expressen går nu ut med att en flicka fortfarande saknas, polisen bekräftar dock ej.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Hur många är det gripna då? En, två? Är dessa anhållna? På vilken misstankegrad?

Jag menar inte att polisen borde använt sig av privatpersoners filmer på föraren för efterlysning utan jag bara undrade hur han ens kunde ta sig ur hytten och sen knalla iväg utan att någon följde efter honom/filmade honom/fotade honom/kunde berätta om det.

En annhållen (föraren) på sannolika skäl. Att ingen följde efter beror på att folk sprang åt alla håll för att komma undan. I det kaoset är det relativt enkelt att ta sig därifrån.

Men han blev tydligen igenkänd av en kvinna på tåget till Märsta och senare av en man på en bensinmack i Märsta. Tack vare att polisen gick ut med bild så snabbt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 526
På nästan alla bilder på GM (från ryska facebook) så gör han tecken med pekfingret fingret upp. Samma med hans barn. Det är flera av hans söner som gör samma sak

Vad betyder det? Är det något religiöst tecken?
(FB) Vad betyder egentligen "fingret i luften" ?
Citera
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Här är en bild på Nationella Insatsstyrkan när dom tar sig fram med en motorcykel inne i Stockholm.

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/8caa6dad-637e-49a7-8ff1-03c141629c4d?fit=crop&h=867&w=1300&6c76fc99
Bilden funkar inte
Citera
Medlem
Adolf Fredriks kyrkogata är en enkelriktad gata. Jag har inte läst någonstans hur han åkte i början. Var han tvungen att vända tillbaka till drottninggatan? Det är ganska tajt gata för att vända en lastbil. Eller stod lastbilen i korsningen barnhusgatan/drottninggatan?
Citera
2017-04-08, 11:21
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Här har ni svinet:
https://www.youtube.com/watch?v=PciTvKQlb80&feature=youtu.be

Bilder och video.

Är bevisen så starka att han redan är dömd!???
Citera
2017-04-08, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det här börjar bli lite trådsanning. Youtubepostaren, Avpixlat etc. har troligen tråden som källa. Vad vi bör komma ihåg:

- Han är inte uppenbart lik personen på övervakningsbilden.

- Inte hittat några Bostonbilder på hans Facebook.

- Är FB-profilens identitet, eller ålder, bekräftat?

Håller med att likheten inte är 100%-ig. Tycker mannen på övervakningsbilden har en jättenäsa. Men på de bilder och video jag har sett på mannen som figurerar som gärningsman så bedömer jag det som att han inte har samma stora betongnos. Men visst, vinklar osv kan lura en.
Citera
2017-04-08, 11:22
Medlem
Kan någon skicka länk till GM's Facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in