2017-04-08, 04:05
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Var hittar du den informationen? Har du namn på MGM och frugan?
Ake.Jimmiesson666 menade sannolikt att hans egen fru var med i de facebook-grupperna.
Citera
2017-04-08, 04:06
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Ja, jag tvivlar inte på det. Omvändelsegraden bland fångar är nog bland den högsta i alla samhällsskikt. Såg själv Svartenbrandt i Pingstkyrkan då jag var ditbjuden. Men har likväl svårt att se att religion skapar mer ont än det goda den för med sig. Folk blir mer extrema; oftast på ett sätt som gagnar samhället men i undantagsfall (hittills) på ett negativt sätt.

Snackade förresten med en muslim som sa att om deras länder haft en bråkdel av terrorattackerna begångna av kristna, hade det inte funnits många kristna kvar där nere idag... men det gör det ju ändå inte.

Det är jag däremot övertygad om. Men nu går vi långt OT.
Citera
2017-04-08, 04:06
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har inte sett den bilden när hon har hunden i famnen men jag har sett bilden av den döda flickan och det ligger något brunt bredvid hennes vänstra arm som ser ut som hundpäls
Hur såg hunden ut, färg, storlek, ras?

Nej det här glömmer vi inte!!!

Nej suck, hunden blev påkörd längre uppför drottninggatan. finns tydliga bilder på den

Den bruna pälsen är runt/i halsregionen så det är troligtvis sån päls som finns runt kragen på jackor...
Citera
2017-04-08, 04:08
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PentiVarg
'Kontrollpanel för hydraulik'? Man styr oftast baklyftar med fjärr - men det är inget större problem att installera killer-switch.

Så alla tiotusentalslastbilar ska byggas om? för att inte tala om alla tusentals lastbilar som är registrerade i andra länder men kör varor till sverige.

idiotisk konversation
Citera
2017-04-08, 04:09
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Var hittar du den informationen? Har du namn på MGM och frugan?

Förutsatt att det är denna Rustam Akhmedov som det pekar mot. Frun heter Лиля Ахмедова (Lilya Akhmedova).

Det mesta talar ju för att det är han. 4 barn, boende söder om Sthlm, 39 år, och islamism som hobby.
Citera
2017-04-08, 04:10
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PentiVarg
Det är vanligt att motorn är igång, hydrauliken med lyft suger rejält med ström, man kanske skulle ha låsbar p-broms eller annat som gör att motorn stänger av om nån försöker köra iväg utan att låsa upp typ som sidestand med killerswitch som man har på MC

Jag körde bryggarbil under somrarna under mina universitetsstudier. Stängde alltid av bilen. Trots jag hade en elektrisk handtruck som åkte med liften och jag levererade i en universitetsstad (många stopp) stötte jag aldrig på några problem med att batteriet inte skulle orka med.

Det är inte alls vanligt att motorn är igång när man levererar.
Jag har aldrig gjort det.
Jag har ej heller aldrig mött någon annan distributör som har haft motorn igång under leverans.
Kunderna hade inte accepterat dieselavgaserna från 10-20 olika lastbilar per dag.

Föreställ dig att stå i ett konstant avgasmoln från en skitig dieselmotor från klockan 6-7 på morgonen till runt 14 på eftermiddagen…
Senast redigerad av Vadaadaa 2017-04-08 kl. 04:17.
Citera
2017-04-08, 04:13
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Hmm verkar ju vara ganska utbrett om man säger som så. Kollade igenom de länkades vänner och finns en hel hög med idioter som bor i Sverige. Någrs hade någon bild på hur ett kalifat styrs, med svensk text. Så nog har de fått vara verksamma här ostört en längre tid.

Hade man kunnat så skulle hela högen svälta ihjäl i en svinstia. Nu är väl politikerna nöjda när deras gullegrisar hittat på bus...

Såg det med. Mycket otäck umgängeskrets där de flesta inte hymlar om sina sympatier för IS, muslimska kalifat i europa osv
Citera
2017-04-08, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollefjolle
Så alla tiotusentalslastbilar ska byggas om? för att inte tala om alla tusentals lastbilar som är registrerade i andra länder men kör varor till sverige.

idiotisk konversation
Tja, det byggs nya lastbilar med ny teknik hela tiden. Man behöver inte bygga om alla direkt, men det kan väl vara bra att tänka till lite vid nytillverkning?
Citera
2017-04-08, 04:15
Medlem
Det har inte ens gått ett dygn sen olyckan inträffade, och det ligger 15 allvarligt skadade på sjukhus.

Dödssiffran kan likväl stiga imorgon till 8 eller 10.

Sverige kommer inte glömma detta om en vecka, Sverige kommer inte glömma det nånsin i svensk historia.

SD kommer få betydligt mer röster nästa år.

Bara jag som tycker man borde låsa in IS-Fanissen i en cell och låta han sitta där resten av hans liv och aldrig släppa ut han, aldrig låta han få träffa sina barn igen?

Han dödade barn idag, oskyldiga barn, då har han inte rätt heller att få ha eller träffa sina egna barn.
Citera
2017-04-08, 04:17
Medlem
Xeliouss avatar
Rysk mongol. Varför är jag inte förvånad. Hör väl till ryssrunkarna på Flashback. Vilken rysk delrepublik kommer han ifrån?
Citera
2017-04-08, 04:19
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Tja, det byggs nya lastbilar med ny teknik hela tiden. Man behöver inte bygga om alla direkt, men det kan väl vara bra att tänka till lite vid nytillverkning?

Har du någon som helst erfarenhet från distributions-lastbilar?
Citera
2017-04-08, 04:22
Medlem
Grandiosos avatar
Högste befälhavaren inom NATO, den fyrstjärnige generalen Philip M. Breedlove varnade för
drygt ett år sedan: Terrorists, criminals and foreign fighters are flowing into Europe hidden
among migrants every day and ISIS is spreading 'like a cancer.'
.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3471522/US-general-says-terrorists-daily-refugee-flow-Europe.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in