2017-04-08, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PentiVarg
Det är vanligt att motorn är igång, hydrauliken med lyft suger rejält med ström, man kanske skulle ha låsbar p-broms eller annat som gör att motorn stänger av om nån försöker köra iväg utan att låsa upp typ som sidestand med killerswitch
Ja, eller att nyckeln sätts i kontrollpanelen för hydrauliken istället, så att motorn startas därifrån men inte kan köras iväg? Alt. helst bara behöver ligga i förarens ficka (närhetssensor).
Senast redigerad av herter 2017-04-08 kl. 03:53.
Citera
2017-04-08, 03:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Har inte med det att göra alls.. Finns 100 tals försvunna svenska flickor/kvinnor som folk inte har en susning om.

Det var ansiktet och omständigheterna som gjorde allt. Bilden på Lisa Holm som spreds överallt. En söt, ung, oskuldsfull flicka som blev mördad..

Om nu denna Teresa och bilden jag pratat om är sann så har vi Lisa Holm 2.0. Mer söt/oskuldsfull bild har jag inte sett, speciellt med hunden i famnen som ska ha blivit dödad också(?) Och då pratar jag bara om ett av fyra eller fler offer!! Min point är att detta knappast kommer att glömmas bort efter någon vecka.. Gör de det så är det något allvarligt fel på folket/samhället.
Jag har inte sett den bilden när hon har hunden i famnen men jag har sett bilden av den döda flickan och det ligger något brunt bredvid hennes vänstra arm som ser ut som hundpäls
Hur såg hunden ut, färg, storlek, ras?

Nej det här glömmer vi inte!!!
Senast redigerad av Timeout 2017-04-08 kl. 03:59.
Citera
2017-04-08, 03:55
Medlem
Utbrytarens avatar
TT-FLASH: Man anhållen efter dådet
Citat:
Åklagaren har anhållit den man som greps i Märsta efter dådet i centrala Stockholm.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/tt-flash-man-anhållen-efter-dådet-1.4229188
Citera
2017-04-08, 03:55
Medlem
PentiVargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Ja, eller att nyckeln sätts i kontrollpanelen för hydrauliken istället, så att motorn startas därifrån men inte kan köras iväg?

'Kontrollpanel för hydraulik'? Man styr oftast baklyftar med fjärr - men det är inget större problem att installera killer-switch.
Citera
2017-04-08, 03:56
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
En studie av religiös tillhörighet av fångar i USA visade att 17% inte hade någon föredragen religion, och att bara 0.07% var ateister. Just saying.

http://www.patheos.com/blogs/friendlyatheist/2013/07/16/what-percentage-of-prisoners-are-atheists-its-a-lot-smaller-than-we-ever-imagined/
Ja, jag tvivlar inte på det. Omvändelsegraden bland fångar är nog bland den högsta i alla samhällsskikt. Såg själv Svartenbrandt i Pingstkyrkan då jag var ditbjuden. Men har likväl svårt att se att religion skapar mer ont än det goda den för med sig. Folk blir mer extrema; oftast på ett sätt som gagnar samhället men i undantagsfall (hittills) på ett negativt sätt.

Snackade förresten med en muslim som sa att om deras länder haft en bråkdel av terrorattackerna begångna av kristna, hade det inte funnits många kristna kvar där nere idag... men det gör det ju ändå inte.
Citera
2017-04-08, 03:58
Medlem
NirvanAs avatar
Jag fattar inte varför det inte är klart redan, han har erkänt, de har DNA från lastbilen och från honom.... visst han är anhållen vad det verkar men gå ut med kompletta namn och uppgifter nu.................
Citera
2017-04-08, 03:58
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Även frugan är med i flera Hizb ut-tahrir grupper på facebook och andra islamistiska grupper. Hoppas polisen plockar henne med annars har vi nog ett nytt olagligt street race i Sthlm snart.
Citera
2017-04-08, 04:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Även frugan är med i flera Hizb ut-tahrir grupper på facebook och andra islamistiska grupper. Hoppas polisen plockar henne med annars har vi nog ett nytt olagligt street race i Sthlm snart.

Var hittar du den informationen? Har du namn på MGM och frugan?
Citera
2017-04-08, 04:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag funderar lite över om graden av extremism skulle kunna nyanseras bättre vid sådana här dåd. Det är ju ganska mycket död och lidande bland både vuxna och barn i mellanöstern.

Tyvärr finns alltid några enstaka dårar som flippar, kanske orsakat av att egna anhöriga fallit offer, och jag kan mycket väl tänka mig att dessa enstaka dårar ser det som rättfärdigat att "ge tillbaka".

Samtidigt som det också finns de som är extremister från grunden med en vrickad ideologi.

Skulle man kunna tänka sig att olika terrorister hamnar olika långt ut på en sådan skala?

(utan att veta närmre om motivet för just detta dåd)

Det är lite svårt att veta vad du argumenterar för här, men, ingen är väl en extremist från födseln? Sedan är det förstås olika beroende på uppväxt, så det blir väl en fråga om när och hur man blev terrorbejakare.

Att det skulle vara någon skillnad beroende på mängden döda, utifrån terroristens perspektiv, tror jag inte på. Ingen terrorist tänker väl, "aeh, jag ska bara döda några stycken, sen kan det räcka".
Citera
2017-04-08, 04:03
Medlem
Out-of-Steps avatar
Hmm verkar ju vara ganska utbrett om man säger som så. Kollade igenom de länkades vänner och finns en hel hög med idioter som bor i Sverige. Någrs hade någon bild på hur ett kalifat styrs, med svensk text. Så nog har de fått vara verksamma här ostört en längre tid.

Hade man kunnat så skulle hela högen svälta ihjäl i en svinstia. Nu är väl politikerna nöjda när deras gullegrisar hittat på bus...
Citera
2017-04-08, 04:03
Medlem
PentiVargs avatar
Citat:
Alt. helst bara behöver ligga i förarens ficka (närhetssensor).

Bättre med nyckel om bilen kapas.
Citera
2017-04-08, 04:04
Medlem
MelTorments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Det här kommer tyvärr vara bortglömt nästa vecka.

Det blev inte tillräckligt stort helt enkelt. 4 döda. Det hade tyvärr krävts minst 20 offer för att Svenne Svensson skulle bry sig på riktigt.

Jag mäter lidandet. Detta är enligt svensk standard en medelsvår händelse i nivå med bussolyckan häromveckan ungefär. Att detta klassificeras som "terrorbrott" och att befolkningen i abstrakt mening är angripen, berör mig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in