2017-04-08, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Man tror sig ha hittat sprängmedel i lastbilshytten vilket då kan förklara både smällen efter att lastbilen kört in i huset samt brandutvecklingen.

Att GM inte kan ha suttit kvar vid smällen står åtminstone klart. Frågan är hur fasen han lyckas ta sig ur utan att skada sig i den rätt höga farten som lastbien höll. Att hoppa ut ur en rusande lastbil är inte så himla riskfritt.
Det ögonblicket måste i så fall finnas fångat på någons mobilkamera med tanke på hur oblyga folk var på att filma kroppsdelar och allt annat.
Citera
2017-04-08, 02:28
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Inte alls.
Och enligt Spendrups talesman så lämnade chaffisen lastbilen en bit bort för att han inte "hittade parkering" så han var ju inte intill lastbilen hela tiden när han lastade av och ur och hade uppsikt över den. Han fick ju springa efter i 50 meter för att försöka stoppa lastbilen. Då är det än mer alarmerande att lämna nyckeln i tändningslåset.
Det han gjorde var formellt sett fel, men han är inte ensam om att göra det (vilket flera chaufförer vittnat om i tråden). Jag har bott i området, och det var inte ovanligt med lastbilar som dubbelparkerade pga upptagna lastzoner, eller ställde sig en bit från leveransadressen, och som hade motorn igång hela tiden.
Senast redigerad av 80231 2017-04-08 kl. 02:39.
Citera
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Det rapporterades om skottlossning strax efter att lastbilen kört över folk, var det bara rykte?
Citera
Medlem
Drozds avatar
Jag frågar mig varför man inte redan satt upp pollare av den här typen på Drottninggatan:

http://www.avon-barrier.com/avon-sb970cr-scimitar-bollard/

Lätt att vara efterklok, men just Drottninggatan som alltid är proppfull av folk är ju en terrorists dröm. Särskilt med tanke på lastbilsattentaten i Nice och Berlin kan ju detta knappast komma som en överraskning...
Citera
2017-04-08, 02:29
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland
Mobilnumret han har på VK kan man söka på på Facebook. Och det går till följande profil.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007273305538&fref=ts

Polisen bör ju titta till alla på hans lista där som bor i Sverige.

Håller med.
Vi får verkligen hoppas att SÄPO följer denna tråden.
Vi är inte dåliga på Flashback, vi hjälper till att skydda folk samt hitta asen som är skyldiga.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Varit lite lat? Då ska han nog inte ha det jobb han har. Lata människor har inte i arbetslivet att göra alls. Klart han ska stå till svars för det misstag han gjort. Var inte han Anders Eklund också lastbilschaffis? Är det bara småkorkade invidider som får jobb som såna?

Om det är någon som är småkorkad här så är det du. Tror du helt seriöst att det finns någonting du kan säga till denna människan just nu för att få honom att må sämre? Det finns ingen som alltid följer säkerhetsrutinerna i sitt arbete till punkt och pricka och om du tror det så innebär det att du aldrig heller jobbat. Tänk någon på en byggplats som tar av sig sin skyddshjälm för att torka svett och så faller ett spik just under det intervallet där han har hjälmen av så kommer någon pajas som du in och säger "MEN IDIOT VARFÖR BÄR DU INTE HJÄLMEN?". Jag har en polare som skulle på afterwork men som blev försenad och dök upp i arbetskläder med verktygsbältet fortfarande på sig och gick rakt förbi vakten med kniv, hammare och skruvmejslar. Såna saker händer och bevisligen så kan det leda till att hemska situationer uppstår men om någon har fått fnatt i huvudet och bestämt sig att döda folk helt slumpmässigt så är det knappast något som kan förhindras.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Vad fan håller ni låtsas detektiver på med? Tror ni verkligen att ni skulle vara ett steg före säpo? Hitta något de inte redan känner till? Sluta snacka skit och slösa tid på ingenting och fokusera på det viktiga istället. Tex Teresa 19 år!! Klargöra frågetecken som finns kring bilden som länkats till fb. Någon måste veta något!!! Postat två gånger om det men ingen bryr sig, ni snackar bara skit om GM och annat strunt. Helt sinnessjukt att ingen har pratat om henne eller tagit upp det. Tror bara jag sett en person som svarade efter att ha sett bilden från fb, och han precis som jag, reagerade på att det inte kan vara en 19 åring på bilden...

Vi kommer att få ta del av de avlidnas identiteter i sinom tid, det är väl inte det viktigaste nu? Sen vet väl du att man inte ska hänga ut namn hit och dit? Det handlar om respekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
De har nog lika mycket koll på alla som främjar terrorism här, höger, vänster, religion, antireligion!
Så du är nog lika kollad!

Nja, Jag är inte lika kollad som Hjulsta pojkarna.
Citera
2017-04-08, 02:31
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Håller med.
Vi får verkligen hoppas att SÄPO följer denna tråden.
Vi är inte dåliga på Flashback, vi hjälper till att skydda folk samt hitta asen som är skyldiga.

Jag tror Säpo har bättre informationskanaler än Flashback.
Citera
2017-04-08, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Vad fan håller ni låtsas detektiver på med? Tror ni verkligen att ni skulle vara ett steg före säpo? Hitta något de inte redan känner till? Sluta snacka skit och slösa tid på ingenting och fokusera på det viktiga istället. Tex Teresa 19 år!! Klargöra frågetecken som finns kring bilden som länkats till fb. Någon måste veta något!!! Postat två gånger om det men ingen bryr sig, ni snackar bara skit om GM och annat strunt. Helt sinnessjukt att ingen har pratat om henne eller tagit upp det. Tror bara jag sett en person som svarade efter att ha sett bilden från fb, och han precis som jag, reagerade på att det inte kan vara en 19 åring på bilden...

du snackar om nån bild som ingen har aning om vad du snackar om?

vissa offer är inte identifierade pga av skadorna dessutom finns det en bild där man ser en kvinna i 20 års åldern, men vänta tills hennes anhöriga är undrrättade först, vi kan ju inte säga att det är T som ligger där?
Citera
2017-04-08, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedballen
Vi kommer att få ta del av de avlidnas identiteter i sinom tid, det är väl inte det viktigaste nu? Sen vet väl du att man inte ska hänga ut namn hit och dit? Det handlar om respekt.

Föräldrarna har redan gett tillåtelse till någon att dela bilden på FB!! Har du ens sett bilden? Står klart och tydligt.. Av respekt tänker jag inte länka till den igen men jag vill redan ut frågetecken kring den.. Det står att det är sista bilden som är tagen på henne men man ser inte en 19 åring utan ett barn på bilden..

Länken finns för fan i tråden om ni vill se bilden, behöver inte ens länka. bara sök
Citera
2017-04-08, 02:32
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Det rapporterades om skottlossning strax efter att lastbilen kört över folk, var det bara rykte?

Förmodligen var det däcken som exploderade av branden. Polisen har inte bekräftat någon skottlossning i samband med attacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in