2017-04-08, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Visst det är emot lagen att lämna fordon så att den kan köras av någon annan som inte har behörighet till detta men det är inte heller varje dag en jubelidiot tar ens lastbil för att senare ramma ner folk på öppen gata när man är inne och slänger av eller packar in öl. Det var inte så att han gick iväg och fikade utan snarare successivt lastade av eller in ölbackar med någorlunda uppsyn kring lastbilen, precis när han vänder ryggen smiter idioten in, vad gör man? Vad jag förstått det som försökte han hindra lastbilen men blev då påkörd. All skit som har riktats mot denna chaufför är skrämmande...

Inte alls.
Och enligt Spendrups talesman så lämnade chaffisen lastbilen en bit bort för att han inte "hittade parkering" så han var ju inte intill lastbilen hela tiden när han lastade av och ur och hade uppsikt över den. Han fick ju springa efter i 50 meter för att försöka stoppa lastbilen. Då är det än mer alarmerande att lämna nyckeln i tändningslåset.
Citera
2017-04-08, 02:11
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Finns även på Vkontakte.
Samma bild på aset.
https://vk.com/id357158184
Jag ringde numret nyss som var på den sidan och han svarade? Det är ju helt fel person ni har hängt ut!
Citera
2017-04-08, 02:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Den anställde chaffisen hos Spendrups måste ju bara vara arbetslös från och med måndag. Att lämna en lastbil med nyckel i tändningslåset som sen leder till något sånt här är så klantigt så han inte borde få ha sitt jobb kvar.

Lägg ner. Han gjorde ett litet misstag som fick enorma konsekvenser som han kommer få leva med resten av sitt liv. Tror du han bryr sig ett skit om han får sparken eller inte just nu?
Citera
2017-04-08, 02:12
Medlem
Freebops avatar
Även om det visar sig vara fel person (vilket jag har svårt att tro) så måste Säpo hålla öga på honom. Allt tyder på att det är en radikaliserad islamist som när som helst kommer explodera (pun intended)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Lägg ner. Han gjorde ett litet misstag som fick enorma konsekvenser som han kommer få leva med resten av sitt liv. Tror du han bryr sig ett skit om han får sparken eller inte just nu?

Litet misstag?

Somna om!
Citera
Medlem
FloridaCrackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamnotMexican
Jag undrar om han planerade på att dö. Kan inte så mycket om lastbilar eller deras konstruktion (tvivlar på att han kunde det), men jag skulle aldrig anta att jag bara kan hoppa ut och dra i väg ii i röken efter att ha crashat in i en byggnad.
Tror ocksa det. Var det inte aven nagon som skrev att de sett foraren slungas in i vindrutan och darfor skadat sig. I och med att han da inte verkar ha haft baltet pa sig tar jag det som ett bevis pa att han hade for avsikt att do i attacken.
Citera
2017-04-08, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hallå, killen med skägg som håller handen med fyra barn är ju helt fel person!! Hittade telefonnumret till honom på en annan sida och han svarade!!

ja han är ju 34 år t.om, GM sägs vara 39.

Men fanskapet har ju isis flagga så skicka snuten till honom genast wtf
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av downloathe
https://www.facebook.com/search/100001664434772/photos-of
https://www.facebook.com/search/100001664434772/photos-commented
https://www.facebook.com/search/100001664434772/photos-liked

Han är mycket mer lik killen de visade bilder på i tunnelbanan än långa snubben som står med 4 barn i kring sig.
Citera
Medlem
Citat:
Hallå, killen med skägg som håller handen med fyra barn är ju helt fel person!! Hittade telefonnumret till honom på en annan sida och han svarade!!

Spännande. Vad sa islamisten kl 2 en lördagsmorgon då? Allahu gå och lägg dig?
Citera
2017-04-08, 02:14
Medlem
Citat:

Det behöver inte vara fel person. De kan vara så att han har bytt numret och den killen du ringde använder det numret nu
Citera
2017-04-08, 02:15
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Om han nu är den som Aftonbladet påstår att han är måste man ju konstatera vilket oerhört skämt som SÄPO är som inte haft koll på denne mans förehavanden och fått honom utvisad från Sverige sedan lång tid tillbaka. Vad gör de på SÄPO? Sitter och dricker kaffe och äter mazarin och runkar till Palme-mordet?
Nej, de följer de signaler de får från de i dag krokodiltårssnyftande politiska och mediala makthavare som har bestämt att det är förenat med oacceptabel kränkning att utreda utlänningar som misstänks för brott, såvida de inte tas på bar gärning.
Citera
2017-04-08, 02:15
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Och om han hade haft nyckeln på sig i stället så hade chauffören förmodligen blivit mördad precis som i fallet med islamisten i Nice.

Mördad med vad, hade han Ö.h.t något vapen med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in