2017-04-08, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordo-equester
Awad Olwan är lägenhetsinnehavare, två personer gripna i hans lägenhet i Fisksätra och förda till förhör.

Tolkbehov såklart.

Enligt hans facebook verkar han höra hemma i kyrkan.
Citera
2017-04-08, 01:41
Medlem
Pfalzgrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creeket
Islam?

Jo, men jag tänkte mer en organisation, ett nätverk eller dylikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ännu en man gripen i Hjulsta.

Är det inte samma man man pratat om tidigare? Bara att det blivit bekräftat från polisen nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulavinter
Imamen?

han verkar vara imam ja, men han har snackat EMOT isis och hur man ska bearbeta att dom hamnar åt de hållet, att snuten plockor dom är för att de har kontakter osv, imamen tror jag inte är själva problemet gissningsvis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag tror du har två olika personer här.

4 barnsfadern är längre och smalare.

Vad syftar du på? Svarade på den facebookprofilen dom pratade om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ymfar
Blev ju snabbt tyst på dom som firade dådet när någon nämnde att SÄPO hade koll på vad som skrivs här.

Man kan ju hoppas att 12-åriga horungarna som låtsades vara ISIS medlemmar i tråden tidigare fick sig ett gott besök av SÄPO idag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av countdown
Jag äcklas av alla er som värderar barnliv högre än vuxenliv. Hur kan man ens ha dessa tankegångar? Liv som liv, varför lägga en så extrem stor vikt vid åldern? Vuxna människor med tankar, smärta, historia, drömmar är meningslöst borta, helt i onödan.

Hur tänker du? Barn har dock inte röstat för skiten. Finns ingen anledning att inte ha sympati för dem. Flertalet vuxna 08or har valt det här.

Jag har inte följt med rapporteringen då jag har ringt runt under dagen...hur lyckades föraren fly ur bilen? Trodde det gick fortare med insatser i Stockholm?

Citat:
Ursprungligen postat av alabrand
Jag hittade gärningsmannen.

Ping SÄPO här är han.

Suck...

Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Du vet att det finns andra människor som gjorde precis likadana paniksamtal som du gjorde, men som möttes av det värsta jävla mardrömsbeskedet man kan tänka sig va? Så lite jävla respekt för offren och för de anhöriga som aldrig kommer få träffa sina nära och kära igen.

Kanske jag som skriver i affekt men såhär mitt i natten är jag fortfarande stissig och förbannad. Fick sista svaret efter midnatt. Det här hade aldrig behövt hända.
Senast redigerad av wazzobazzo 2017-04-08 kl. 02:06.
Citera
2017-04-08, 01:42
Medlem
Citat:
Awad Olwan är lägenhetsinnehavare, två personer gripna i hans lägenhet i Fisksätra och förda till förhör.

Tolkbehov såklart.

"Vännen" till 39-åringen som blev intervjuad i Aftonbladet påstod att han tyckte det var konstigt att han åkt till Märsta då han egentligen bor söder om Stockholm så Fisksätra skulle stämma in på det!
Citera
Medlem
Freebops avatar
Citat:

Tolkbehov såklart.

(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige

Sönerna som med största sannolikhet gripna.
Citera
Medlem
Tardoliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Anledningen till detta är bland annat att barn är utlämnade till de vuxnas värld.

Vi är alla utlämnade till de vuxnas värld. Många av oss utan någon som helst förmåga att påverka denna de vuxnas värld. Ska en femtioårig efterbliven man värderas högre än psykiskt friska jämnåriga bara för att också han är utlämnad till de vuxnas värld? För att inte tala om den stackars jycken. Den var ännu mer utlämnad till de vuxnas värld.

Ett människoliv är ett människoliv. Oavsett ålder.
Citera
2017-04-08, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusterp
Vad syftar du på? Svarade på den facebookprofilen dom pratade om.

Men snubben med randiga tröjan är inte 4 barns fadern.
Citera
2017-04-08, 01:43
Bannlyst
frapperande vad snuten läcker, läcker tom säpo? så går det när snuten knullar horor och hyenorna får hållhakar på dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in