2017-04-08, 00:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Googla på:

is finger sign

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det här är IS-tecknet https://ligator.files.wordpress.com/2015/01/krigare.jpg
Det är inte exklusivt för IS. Användes långt innan de bildades (bl a av Osama Bin Laden). Så ja, det kan ha varit menat som en hyllning till IS, men det är inte säkert att det var avsett så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Spelar ingen roll. Det är nog inte invandrare eller IS som ligger bakom detta oavsett vem som körde.
Det har du rätt att tycka såklart, menar bara att det blir en bajsnödig tråd när folk ska snacka om sina säkra jävla "källor", diverse bullshit skottlossningar och hur invandrare firar det ena och det andra när det inte finns någon bevis för något öht. Helt jävla OT.
Citera
Medlem
Vet någon vilka offren är ännu (facebook)?
Citera
Medlem
sappys avatar
Citat:
Vid en intervju tidigare idag så gjorde en person IS-TECKNET i bakgrunden. Det verkar som att det firas rejält nu hos många invandrare. För att inte tala om alla invandrare som hyllar dådet genom videos och bilder som vi fått se länkat på i denna tråd. Trist, men dom ser väl en anledning till att fira det här.

Vilken intervju? Länka?
Citera
Medlem
Citat:
Det här är IS-tecknet https://ligator.files.wordpress.com/2015/01/krigare.jpg

Islam är en monoteistisk religion, dvs. man tror på en Gud. Ett finger upp i luften betyder alltså en Gud. Fingret har lika mycket med ISIS att göra som det kristna korset har med maffian att göra.
Citera
2017-04-08, 00:57
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Fan, jag blir tokig på alla bilder.
Är född och uppvuxen i stan och har varit på platsen hur mycket som helst , t o m jobbat där, men undviker området pga av alla skitaffärer och tjuvar som härjar där.

Affären River Island där hunden ligger, var exakt ligger den? På Drottninggatan mellan Mäster Samuel och Kungsgatan, och i såfall på samma eller motsatta sidan av Åhlens? Klarabergsvägen är ju avstängd sen en tid tillbaka?. Jag får inte ihop det. Är lastbilen snodd på Adolf Fredriks gata, så har har han väl kört Olof Palmes, sen sväng in på Drottninggatan.?
River Island ligger precis efter korsningen Kungsgatan/Drottninggatan, innan korsningen gamla Brogatan/Drottninggatan. Gamla pub-huset om de säger något.
Citera
Medlem
Citat:
Är född och uppvuxen i stan och har varit på platsen hur mycket som helst , t o m jobbat där, men undviker området pga av alla skitaffärer och tjuvar som härjar där.

Affären River Island där hunden ligger, var exakt ligger den? På Drottninggatan mellan Mäster Samuel och Kungsgatan, och i såfall på samma eller motsatta sidan av Åhlens? Klarabergsvägen är ju avstängd sen en tid tillbaka?. Jag får inte ihop det. Är lastbilen snodd på Adolf Fredriks gata, så har har han väl kört Olof Palmes, sen sväng in på Drottninggatan.?

Butiken är relativt ny ligger vid pub huset lite snett emot weekday...inte på samma sida som Åhléns
Citera
Medlem
Jag förstår ingenting. Först skriver aftonbladet att GM har åkt tåg till märsta. sen visar de en bild där polisen kör efter GM o stannar han i Märsta
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

River Island ligger i hörnet Gamla Bro G och Drottningg. I det som tidigare var PuB
Citera
2017-04-08, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Någon får idén att köra en lastbil in på en gågata men lyckas bara döda 4 pers? Okej, bra för oss normala människor att de som försöker sig på terrordåd är helt värdelösa på det, men lite pinsamt kanske. Sen förstår jag väl inte riktigt varför detta målas upp som en världsnyhet direkt, stryker väl med lika många människor på valfritt fotbollsderby eller mellandagsrean, "men nu har terrorn kommit till Sverige".

Skönaste var ändå snubben som sa "nu vet vi hur amerikanarna hade det för 15 år sen", för 3-4 pers som blir nermejade av en lastbil väger ju verkligen lika tungt som 9/11.

Jag håller med. All mediauppmärksamhet ger IS och lösdrivna våldsmän mer legitimitet och bekräftelse dessutom.
Citera
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Namn På Offer Någon??????????
En Orolig Väntar På Namn

Anhöriga bör nog vara kontaktade vid det här laget
Citera
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Filmen Expressen fått tag i visar det också ganska tydligt:
http://www.expressen.se/nyheter/stockholm/lastbil-har-kort-in-i-folkmassa-i-stockholm/
Den har jag missat. Djävlar vad fort han körde. Det är otroligt att så många lyckas hinna in i butikerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in