2017-04-08, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det här är IS-tecknet https://ligator.files.wordpress.com/2015/01/krigare.jpg

det är inget IS tecken utan bara ett sett att visa "gud är störst", finns muslimer till idrottsmän som gör samma när de vinner eller innan match
Citera
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chimichanga
Så här slutade dramat i Nice för Mohamed_Lahouaiej-Bouhlel

Det är en alltför lätt väg ut. När den "svenska" galningen grips, så ska vi tömma honom på all information och sen får han ruttna bort inlåst resten av livet.

Dream on, 16 år, ute efter halva tiden... max
Citera
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Se där, är det inte konspirationsteoretikern?

Varför är det upprörande att länder visar solidaritet med Sverige?
För att det är alltid samma visa, vi tänder ljus, hissar flaggor på halv stång, tänder ett torn i Frankrike, politiker går ut och fördömer attentatet! Sen dagarna efter blir det samma visa om att det inte är Islam det är fel på, vi måste fördöma handlingen men inte prata om orsakerna till varför det skett. Det kan leda till motsättningar och rasism

Jag går händelserna i förväg men det ska fan mycket till för att det här inte ska vara ännu en inspirerad Islamist som gör sitt för att sprida Islams fina budskap!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Frankrike har nog inte heller marxistiska aktivister instoppade här och var på höga poster i samhället, utan förhoppningsvis folk med relevant, yrkesverksam bakgrund.
Vad babblar du om? Frankrike har ju enorma problem jämfört med Sverige.
Citera
2017-04-08, 00:53
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
"många invandrare", nej. ALLA invandrare och andra gen. invandrare jag känner är minst lika förbannade.
Spelar ingen roll. Det är nog inte invandrare eller IS som ligger bakom detta oavsett vem som körde.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo7
Borde skicka detta till SÄPO

Tror du på allvar att Flashback har bättre koll på terroristsympatisörer än SÄPO? Om denna jöns hade något med attentatet att göra skulle han redan vara plockad. Kanske var det också han man tog i Märsta.
Citera
Medlem
Chiefduskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pfert
Lite creepy: gå in på hitta.se och-element gatuvy på kartan och följ förarens väg från korsningen Adolf Fredriks kyrkogata/Drottninggatan och ner längs Drottninggatan...

https://www.hitta.se/kartan!~59.33622,18.05912,16.116087225149666z/tr!i=JHrFTOcG/search!q=olof%20palmes%20gata%20stockholm!b=59.330 39:18.05019,59.34044:18.06629!sg=true!t=combined/streetview!po=59.33621900:18.05912100!a=-155.24797!pi=-10.00000
inte samma lastbil stog "klimatsmart förstås" på den
Senast redigerad av Chiefdusky 2017-04-08 kl. 00:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
De har tydligen tränat för det här scenariot, så det var väl som att trycka på en knapp så visste alla vad de skulle göra.

Angående gripandet så var det personalen på en bensinstation? som reagerade och kontaktade polisen eller så. De hade med andra ord turen på sin sida där.

Ja, tyvärr har man länge tränat för terror attacker i Stockholm, men framför allt inför en större attack i tunnelbanan samt på T centralen. Vi har haft tur i oturen igen.
Citera
2017-04-08, 00:54
Medlem
Gorillaprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZpuKKo
Ville inte behöva skriva men får göra det ändå. Den snubben som polisen sökte genom bild och som enligt uppgifter blivit gripen är adopterad och väldigt troende, han satt inne med en bekant till mig, satt på isoleringen en tid. Pratat med min bekanta ikväll och enligt honom så var han inte speciellt normal back then vilket var 2007 redan. Han bad ofta och kunde gå bärsärk om han blev störd. Han kunde även sitta och skratta och klappa händerna när de berättade på nyheterna att amerikaner dött i afghanistan osv osv.. ett riktigt psykfall med andra ord. Så det där ID-kortet som sprids e inte den personen iaf men om det är en annan medterrorist vet jag inte. Och kan bekräfta att han är uzbek, han har en tatuering över skuldrorna "UZB".
Detta stjärnskott har ingenting emot att sitta inne och min bekanta sa att om han släpps/när han släpps så kommer han säkerligen göra detta igen.

Skulle han kunna vara 39-åringen menar du? Eller mannen som greps i Hjulsta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
det undrar jag med.

Han tog sig förmodligen till Märsta innan polisen haft sin PK där de gick ut med hans bild. Ingen kände igen honom. Det kryllar av liknande individer på pendeltågen.

Hur han tog sig hyfsat oskadd ur bilen tyder väl på att han dragit ner på farten innan han blåste in i Åhléns entré.
Citera
Medlem
Fan, jag blir tokig på alla bilder.
Är född och uppvuxen i stan och har varit på platsen hur mycket som helst , t o m jobbat där, men undviker området pga av alla sunkiga turkaffärer och tjuvar som härjar där.

Affären River Island där hunden ligger, var exakt ligger den? På Drottninggatan mellan Mäster Samuel och Kungsgatan, och i såfall på samma eller motsatta sidan av Åhlens? Klarabergsvägen är ju avstängd sen en tid tillbaka?. Jag får inte ihop det. Är lastbilen snodd på Adolf Fredriks gata, så har har han väl kört Olof Palmes, sen sväng in på Drottninggatan.?
Senast redigerad av glendale 2017-04-08 kl. 00:57.
Citera
2017-04-08, 00:56
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Låt oss säga att den gripne faktiskt är föraren. Hur i helvete lyckades han kliva ur lastbilen efter dådet och ta sig obemärkt till Märsta?

Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
det undrar jag med.

Han har väl ben att gå/springa med? I den panik som rådde följde han väl bara strömmen och försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in