2017-04-07, 22:41
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Soap bar ligger ju på Nybrogatan vid Dramaten, snoddes den där?

/Provokatör
My bad. Det var vid Caliente, så snarare Adolf Fredriks Kyrkogatan, vilket är mer logiskt än att han åkt från Soap Bar.
Citera
2017-04-07, 22:41
Medlem
NirvanAs avatar
Om han var IS-sympatisör och delat material på facebook borde han väl vara känd av SÄPO? räcker väl med att bara dela en IS-grej så är man under luppen s.a.s?
Citera
2017-04-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Du fick svaret av en snubbe som rättade mig. Jag tror inte det spelar någon större roll för en skogstokig sandapa. Han kommer hitta ett skäl. Liksom dåren i lastbilen just gjorde

Har jobbat på RRGC/T STRIC så jag har torrt på fötterna som det är. Du har säkert rätt i att att dårar hittar skäl ändå, men stör mig på tangenbordsriddare som sprider desinformation av sån typ som inte gagnar NÅGON annan än möjligen det korta tillfredsställande som tangenbordsriddaren själv upplever. Nog om det, vill inte kapa tråden med det här men kunde inte bara sitta tyst när jag läste ditt inlägg.
Citera
2017-04-07, 22:42
Moderator
blomvattnares avatar
Undvik att bara posta en länk utan förklaring till vart den leder och vad det har med trådens topic att göra.

/Mod
Citera
2017-04-07, 22:43
Medlem
Lazeeboys avatar
Från Aftonbladet:

Det är fortfarande mycket som är höljt i dunkel kring den 39-årige man som under fredagskvällen greps, misstänkt för inblandning i terrordådet i Stockholm.
Mannen greps efter att ha betett sig ”märkligt” i en butik i Märsta. Han ska ha uppvisat lindriga skador och i samband med gripandet sagt att han är skyldig till attentatet i Stockholm. Enligt källuppgifter passar mannen in på signalementet som gått ut. Mannen ska även ha haft en rånarluva och glassplitter på sina kläder.
Enligt uppgift till Aftonbladet skedde gripandet i Märsta, men mannen, som uppges vara uzbekisk medborgare är folkbokförd i en annan Stockholmsförort.

Hur länge mannen bott i Sverige är ännu oklart. På hans Facebooksida har han bland annat laddat upp propagandafilmer för IS. Han har också gillat en bild på blodiga människor, tagen sekunderna efter explosionen vid Boston Maraton den 15 april 2013.
Aftonbladet har varit i kontakt med en bekant till den gripne mannen.
Hon säger att hon inte kan tro att det är 39-åringen som ligger bakom det som hänt i Stockholm.
– Han har fyra barn och jobbar i byggbranschen.
– Han pratar aldrig politik eller religion, det enda han pratar om att få fler jobb så han kan skicka hem pengar till sin familj.
Hon säger också att han inte bor på den adress där han är skriven, utan söder om Stockholm.
Citera
2017-04-07, 22:44
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaZoBazo
ser ut som hon är död eller sover...fy fan ...
Svår chock skulle jag tippa på
Citera
Medlem
http://forumbilder.se/G81AI/screenshot-20170407-224034

Någon som delat på Facebook..

#prayforstockholm 💕
Citera
Medlem
stolsittarens avatar
Misstänkte GM är 39årig fyrabarnsfar, också känd IS-sympatisör
Citera
2017-04-07, 22:45
Medlem
Svt Stockholm nyheter 9.10 visade igår reportage om på vilka gator i stan går mest folk på. Det är så sjukt för att min pojkvän nämnde då att snart kommer hända det, de visade ju nyss information till idioterna. Ja, och det hände, tydligen drottninggatan är den mest folk går på ! Tack, fyfan.
Citera
2017-04-07, 22:45
Medlem
det sägs att mgm har yttrat is sympatier på Facebook. Någon som har länk till hans fb?
Citera
2017-04-07, 22:46
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Är gärningsmannen (han som körde lastbilen) gripen eller inte? Medier skriver helt olika.
Citera
2017-04-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Är inte det blå handhållna objektet som den misstänkta gärningsmannen pussar på bilden vid rulltrappan skrämmande lik koranen, med vit text på? Bilden är aningen för suddig ..

Med sladd i såfall, på den vänstra sidan, mitt på, ser det ut som det sticker ut en sladd?
I nedre högra fickan ser det ut att kunna ligga en rånarluva/mössa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in