2017-04-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelles90
Har Donald Trump sagt något om denna händelse än?
han var smart nog att säga det innan det hände
Det draget vill jag se hos våra politiker fast i handling
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchenkerDS
Enligt trafikförordningen har man ett ansvar att ingen obehörig kan köra i väg med fordonet.

på många lastbilar måste man ha tändningen igång för att bakgaveln ska fungera. Tändningen måste vara igång för att lastkänningsventilen ska fungera, vilket är ett måste på en drickabil om du ska lossa/lasta.

Chauffören har inte gjort nåt fel hur ni än vrider och vänder på det.
Citera
Medlem
Walleyes avatar
https://twitter.com/Rolle68/status/850432459971932160 såg på twitter: "Den misstänkte terroristen, enligt obekräftade uppgifter"
Citera
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Är du slö? Lastbilar har tändning
Innan du startar lastbilen så låter du ju den stå med tändningen igång ett litet tag för att låta system starta. Sedan startar du lastbilen.

Vill du ha mer bevis: Googla på tändningsenhet till en scania.

Snälla, tänk lite innan du skriver

Kanske tänker på bussar och tändningslås?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Varför är det då stora repmärken som att den har lörts med rampen nere? kolla på fotona
Om du googlar bakgavellyft - eller ZEPRO - så förstår du hur den funkar och varför den blir repig... Och jag ser inget underligt på bilderna. Är dessutom smuts och inte repor...
Citera
2017-04-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
http://www.svt.se/nyheter/live/dad-i-stockholm

Är han en "welcomed-refugee" eller?
Jag vet inte vem du menar. Polisen menar att de gripit en person i Märsta men att denna person inte körde lastbilen på gågatan. Om den gripna ändå har någonting med detta brott att göra innebär det att det finns minst två GM. Det utesluter en besviken asylsökande som agerat ensamt.
Citera
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Ygeman bekräftar skärpta gränskontroller under 10 dagar.
Bra. Man måste sätta ner foten i ett sådant här läge!
Citera
Medlem
Är det bara jag som finner det "underligt" att alla resurser var på plats så fruktansvärt snabbt?

NI och poliser med förstärkningsvapen och full skyddsutrustning pluppar upp som svampar direkt efteråt?

Jag sätter en peng på att det har funnits förhandsinformation om att "något" kommer att hända, kanske inte exakt vad, men att något var på väg att hända.

Lite som vid den där guldbutikskuppen då insatspoliser iförda snickarmundering dök upp inom 10sekunder
Citera
Medlem
Stones avatar
De jävlarna står i Aktuellt och säger att vi ska leva som vanligt. Men politiker och media hus får stärkt bevakning och livvakter. Det är Svensson som skall leva som vanligt för det öppna samhället. Vi ska vara kanonmat. Fan vad trött jag blir på att snacket om att "terroristerna ska inte vinna, vi ska leva som vanligt, ingen skall ändra vårt liv". Bullshit. Mitt liv är förrändrat och jag kräver att politikerna fattar det.
Citera
Medlem
Stämmer uppgifter om blod vid Arlanda Express? Känns som en rimlig flyktväg av GM för att snabbt tas sig från stan till Märsta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arctanus-alpha
Terrorist med kriminellt förflutet: 95%
psykfall: 5%
Om det är samma man som gripits efter att ha uppträtt besynnerligt och/eller ha anmält sig själv så indikerare det en bakgrund av missbruk och/eller psykisk störning. Terrorister med en kriminell bakgrund brukar agera kyligare och anmäler knappast sig själva. Nu vet vi iofs inte än om det är rätt man som gripits i Märsta.
Citera
2017-04-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Personen som blev kapad ligger mitt på övergångsstället på Kungsgatan.

Den här bilden visar sannolikt bara två kroppar, allt det som äver övertäckt på övergångsstället är personen som blev delad (med tillhörande kroppsdelar). Det andra offret ligger till höger i bild, där man ser ena benet sticka fram under filten.

https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/24683418/818/normal/55c8a2583ad3b/Sk%C3%A4rmavbild+2017-04-07+kl.+16.33.37.jpg

På närbilder av samma område ser det ut som att det ligger två lik under filtarna i mitten. Kan dock vara en synvilla pga teleobjektiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in