2017-04-07, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drosar
Är det svårt att manövrera en lastbil av det där slaget? Tvivlar på att dom är automatväxlade.
Nja,nä inte så värst svårt och startar man bara på en lågväxel L3 men det kan hoppigt gå att starta på H1 så rullar det nog på om de bara hittar handbromslåset, alla brandbilar har automatlådor men distributionsbilar är det bara en del som har...

Sen får vi hoppas att regeringen förstått risken med muslimer som är så anti mot väst sätt att leva.
Citera
2017-04-07, 21:26
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelles90
Känns inte detta lite för oplanerat för att det ska vara IS som ligger bakom detta?
Enligt uppgifter så hoppar han in i en lastbil när chauffören lastar på?
Känns mer som att de är någon invandrare som har tappat det.

Ja faktiskt... typ som en asylsökande som fått avslag (inte olikt den som fick spel när tre polis tjejer försökte hämta en för några dagar sedan)...

Men som sagt... allt är ju inte på plats ännu...

----edit

Det är alldeles för få Allahu Akbars och för lite jungfrur...
Senast redigerad av 4yoonly 2017-04-07 kl. 21:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Dödstalet kommer bara stiga, så kanske 11 döda

Finns inte en chans, då dem flesta inte har livshotande skador.
Citera
Medlem
Har bara skummat på nyheterna och på flashback men jag hittar inget signalement på personen som med lastbil dödade på Drottninggatan i dag. Några måste ju ha sett honom när han lämnade lastbilen. Så vad är signalementet??

Eller är det något som ska döljas i den hycklande politiska korrekthetens namn? Dvs, man får inte tala om att invandrare har gjort det när invandrare har gjort det.

Stölden av lastbilen var ju inget planerat så det hela kan vara en impulshandling av någon som är heligt förbannad på Sverige, exempelvis någon som inte fick uppehållstillstånd. Sådana vansinnesdåd har ju redan inträffat i Sverige, t.ex på IKEA.

Har själv ett tips på en person jag möte igår i Stockholm som gallskrek ut sin ilska, värre än jag någonsin har hört tidigare. Aggresivt och gång på gång medan han gick. Och det var ingen utslagen, ingen till synes sinnessjuk, utan en intellektuell man, ca 30-35 år, lite fyrkantigt ansikte och gissar på ca 165-170 i längd. Välklädd och bar två böcker i högra handen, varav en var tjock och såg dyr och ny ut.

Och han var svart, dvs sådan man förr kallade neger, inte arab eller kines.

Men kanske såg mördaren på Drottninggatan helt annorlunda ut, och den här informationen totalt onödig. Men det vet jag ju inte så länge som jag inte får reda på signalementet är.
Citera
Medlem
Nån som har en seriös källa till att utrymningslarmet på Åhléns gick innan lastbilen körde in där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Enligt min uppfattning är chauffören till lastbilen delvis skyldig till händelsen. Han måste ha lämnat nycklarna i bilen, då han lastade ur sina varor. Kanske t o m motorn var igång. I dagens samhälle kan man aldrig lämna nycklarna i bilen då man lämnar den. Innan man går in och betalar på bensinstationen låser man sin bil, så ingen kan stjäla något. Att lämna nycklarna i bilen är snudd på ett kriminellt beteende. En bil i felaktiga händer är ett livsfarligt vapen.
Men ge dig för fan. Jag ska alltså låsa dörren till huset när jag hämtar min post tre meter från ytterdörren för annars blir jag medskyldig om ngn tjuv smiter in när jag har ryggen vänd??? Planerade handlingar.. hört talas om det?? Dessa grabbar vet exakt vad de gör och hade bilen inte varit igång kanske det hade slutat värre för chauffören så den stackaren tycker JAG absolut inte är medskyldig på något sätt. Tjaba🤗
Citera
2017-04-07, 21:27
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Ja, det är iofs en intressant filosofisk fråga.

Båda körde faktiskt på folksamlingar med uppsåt att döda. Den ena hade väl psykiska problem. Å andra sidan lär man väl som islamist ha det med.

Fin gräns mellan att vara psyksjuk och religös. No joke.
Citera
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Menar du på lastbilen? den åkte i så fall aldrig ner.... Föraren skulle börja avlastningen och hade väl precis börjat fälla bakgavellyften när jihadisten hoppade in i bilen, då sprang föraren fram för att stoppa den och blev påkörd.
Varför är det då stora repmärken som att den har lörts med rampen nere? kolla på fotona
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Den fjärde dog på sjukhus, på bilden jag länkade låg tre döda i samma korsning.

De måste ha varit de enda som dog på plats enligt polisen.

Var är då personen som blev kapad i mitten. Den syns inte på din bild. Eller ser jag fel?
Citera
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Polisen har varit dålig på en del områden. Men jag måste säga att detta terrordådet har de skött så nära exemplariskt som det bara går. Reaktionerna var stora, snabba, sansade, och professionella. Och GM är (troligen) gripen redan efter några timmar, trots att han lyckades fly platsen.
Och hur lyckades du utvärdera detta utan att ha tillgång till någon info alls?
Citat:
Det enda problemet var att en brittisk tidning rapporterade 5 döda (trots att officiella siffror var 3), vilket fick flera svenskar att under några timmar flippa ut totalt och börja tvivla på sin existens
Och det blev 4 till slut. Vad som är problemet?
Citera
Medlem
IOch hur kunde han lämna stan och komma till märsta när tåg och buss ej gick?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
Finns inte en chans, då dem flesta inte har livshotande skador.

9 av de 15 hade allvarliga skador enligt chefsläkaren. Om de var livshotande eller inte ville han inte svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in