2017-04-07, 19:45
Medlem
Lazeeboys avatar
Fattar inte varför han inte fortsatte gatan ner än att svänga av och in i huset? Makes no sense
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Aftonbladets förstasida, det står "TV -Attacken fångas på film"

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/213921 Det är detta klipp. Skriken är riktigt jävla hjärtskärande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y
Vad tror ni om resmål till Sthlm imorgon? Bekant som ska resa upp dit för en föreställning.
När Breivik härjade i Norge så var ALLT stängt i typ 3 dygn, jag skulle nog inte satsa på Sthlm i morgon.
Citera
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sanslöst att det faktiskt ska gå att få upp den farten på en gågata. Finns det inga djävla farthinder undrar man. Betongsuggor är ju hur lätt som helst att sätta upp på lite strategiska platser. Tänk om detta nu varit kvällstid, butiker stängda ingen öppen dörr folk kunde fly in i, mer folk i rörelse som samtidigt kanske inte var helt alerta efter lite alkoholintag. Att man liksom inte tänkt på detta tidigare är sanslöst med tanke på tidigare attacker.
Nä det finns inga farthinder eftersom det är en gata det handlar om, det finns däremot betongsuggor i form av lejon vid varje korsning där bilväg finns.
Citera
2017-04-07, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
https://i.gyazo.com/04ed355dc1952b1e5aba4b3c4337faff.mp4

Gif när lastbilen susar förbi affären
Wow, dom två tjejerna som stod vid fönstret var kyliga.
Citera
2017-04-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Synd vara att den inte stämmer. Sedan 2010 får polisen kalla in militären vid behov, 2015 lättade man på reglerna ännu mer. Så jo - det kan mycket väl ha varit specialinkallade från Försvarsmakten idag.
Notera "kan" - jag har inte varit på plats och har absolut ingen aning om vad som faktiskt gjorts eller inte.

På presskonferensen sa de att de inte har begärt hjälp av militären.
Citera
2017-04-07, 19:47
Medlem
Swan65s avatar
Läge att slänga upp en jävla massa CCTV i city, ofattbart att de inte har bättre koll på vem gärningsmannen är.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sanslöst att det faktiskt ska gå att få upp den farten på en gågata. Finns det inga djävla farthinder undrar man. Betongsuggor är ju hur lätt som helst att sätta upp på lite strategiska platser. Tänk om detta nu varit kvällstid, butiker stängda ingen öppen dörr folk kunde fly in i, mer folk i rörelse som samtidigt kanske inte var helt alerta efter lite alkoholintag. Att man liksom inte tänkt på detta tidigare är sanslöst med tanke på tidigare attacker.

Behövs tydlige kraftigare saker - detta då ett vittne berättade att lastbilen hade en betongsugga fastkilad framtill när den kom körandes - men det är klart, finns ju större än de normala "suggorna"...
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kula
Nä det finns inga farthinder eftersom det är en gata det handlar om, det finns däremot betongsuggor i form av lejon vid varje korsning där bilväg finns.

Jo men nu kom en lastbil ändå in på denna gågata så den planen misslyckades liksom. Som reserv då med tanke på det som hänt och hotet som finns vore det väl något man faktiskt borde funderat över.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
När Breivik härjade i Norge så var ALLT stängt i typ 3 dygn, jag skulle nog inte satsa på Sthlm i morgon.

Så länge gm inte är gripen kommer det varar lockdown. glöm sthlm i helgen
Citera
Medlem
Jag bryr mig inte heller om attacken i Stockholm. Brydde mig dock om de andra attackerna i andra länderna. Eller alltså jag bryr mig lika mycket som folk bryr sig om mina inlägg om mångkulturen, islam och den ökande kriminaliteten, dvs inte mycket. Istället var jag skadeglad då man får inget gehör för sina varningar om framtiden.

Verkar inte vara så många skadade ändå. Bara 3-5 döda, olika uppgifter överallt. Ska dock bli spännande att se om de får fast gärningsmännen eller kommer underfund med vilka de var. Av bilderna att döma hade lastbilen rammat ner de lejonstenarna som var i vägen, spännande. Tycker dock om hjältedåd och chauffören verkade försöka stoppa föraren, skönt att han inte blev skadad allvarligt.
Senast redigerad av Liljor 2017-04-07 kl. 19:51.
Citera
2017-04-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Fattar inte varför han inte fortsatte gatan ner än att svänga av och in i huset? Makes no sense

Med tanke på hur fort han körde, zick-zackat samt att han ska ha släpat med sig ett betongblock är sannolikheten ganska stor att han tappat kontrollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in