2017-04-07, 19:11
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSilfverbielke
Enligt ögonvittne på SR så var det fem döda på platsen. Expressen hänvisar till Ekots uppgifter om fem döda. Polisen har enligt Expressen själva bekräftat tre döda och åtta skadade.
Jag tror dock inte hunden är inräknad i de siffrorna. Det var en hundstackare som strök med också.
Citera
2017-04-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Det är alltså på så vis att människan som kört lastbilen lyckats ta sig ur lastbilen och flytt från platsen utan att NÅGON lyckats följa efter/övermanna personen?

Detta är Sverige, vad förväntar du dig egentligen?
Citera
Medlem
Hazizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Så du har inte sett bilderna, t ex killen som delats i minst tre delar?!! Han var iallafall inte skadad, han var död.

länk
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Sjukhusen har bara sagt att de har "en handfull" med skadade.. vad de nu betyder

Betyder att de kan inte räkna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Kan någon som är på plats räkan hur många kroppar som är täckta? Så vi får rätt dödstal eftersom media skönskriver hela händelse....jag är allvarlig!

Jävla pucko, att du tror att någon skulle "skönskriva" gällande antal döda säger mycket om hur paranoid du är.
Citera
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillaprinsen
Franska och arabiska tyder på nordafrikanskt ursprung.
Algeriet eller norra Marocko har ju åtminstone liknande utseende som bilden på en av de gripna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Polisen har dementerat uppgifterna.

Gärningsmannen sköt när han lämnade sa ett vittne på aftonbladet eller tv4play för några timmar sen.

Hon var väldigt chockad. Men trovärdig.
Senast redigerad av werdo 2017-04-07 kl. 19:14.
Citera
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Så du har inte sett bilderna, t ex killen som delats i minst tre delar?!! Han var iallafall inte skadad, han var död.
Såg en bild på en tjej på existenz's Twitter som även hon hade delats i minst 2 delar
Citera
Medlem
Contants avatar
Vet inte om jag följer svensk media mindre bra men fick höra vid 17-tiden att fem personer var döda via personal på sjukhus men hörde inget i svensk media. Nu kommer samma antal döda från utländska medier men jag hör inget från svensk media? Vad stämmer?
Citera
2017-04-07, 19:13
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Ser flera muslimska organisationer som inte nämnt ett ord om detta på Facebook/Twitter, Sveriges Unga Muslimer för att ta ett exempel. Man kan ju tycka att det borde finnas intresse hos dem att fördöma attacken och ta avstånd från islamistisk terrorism...
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jo,vi vet att det är en muslim.
All sådan här terror har tidigare utförts av islamister.
Man får vara helt verklighetsfrånvänd(infantil sjuklöverröstare kanske?)för att tro att det är Herr Lundström som helt plötsligt fått en IS knäpp just denna svenska gång.
Jag tror också att det är en muslim, islamiserad. Jag sa att man inte kan börja skylla vissa politiker och hylla andra då vi inte vet om GM är född i Sverige, kom hit under alliansens tid eller är en ayslflykting.

För tidigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Enligt TV4 har man säkrat DNA från förarhytten som nu ska skickas till övriga EU länder för matchning.

Vad FAN hjälper det? Han fick god tid på sig att försvinna och ser ju ut som vilken blatte som helst. Då får man ju för HELV....topsa varenda blatte!

Det är kört! Men ändå SD 2018!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in