2017-04-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Han måste hängas ut.

Fy fan vad äckligt när magen hänger ut.

Tror denna ska vara glad att han är i Sverige och blir omhändertagen av den svenska psykvården (ev i omsorgen för de med utveklingsstörning)....landet han kommer ifrån tar inte hand om sina avvikande....
Citera
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ungefär som de flesta andra förorter i Stockholm. Inte Rinkeby, Tenta eller Alby, men inte heller Danderyd, Täby eller Lidingö.

Snacka skit!

Märsta, valsta och tingvallavägen är riktiga jävla ghetton.

Jag har bott i tensta och rinkeby förut men Märsta slog fan alla rekord när man bodde på tingvallavägen!

Moskén är radikal, folket är radikala, affärerna är proppade med radikala budskap och det är ingenstans du går som svensk på kvällarna. Det är fanimig det värsta stället jag någonsin har bott på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Antar att 90% av alla lastbilschaffisar i sverige medans dom lastar av..

Jobbar man i Stockholm gör man det. Du bor/jobbar inte här va?
Citera
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedFour
Stalltips: Faktum att polisen nu går ut med att de gripit en man "som betett sig underligt inne i en affär" tyder på att personen är psykiskt sjuk (snarare än en strategiskt planerande terrorist).

För man beter sig säkert normalt efter att man kört på massor av människor samt är jagad av hela landets poliser. Stalltips: tänk först, tala sen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SchenkerDS
Enligt trafikförordningen har man ett ansvar att ingen obehörig kan köra i väg med fordonet.

Fraga: Funkar pumpen till hydraliken utan tandning pa vs. motor igang?

Nasta fraga, klaffen baktill stangd vid krasch, betyder det nagot?

Ar en lekman när det kommer till hydralik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intekvn
på många lastbilar måste man ha tändningen igång för att bakgaveln ska fungera. Tändningen måste vara igång för att lastkänningsventilen ska fungera, vilket är ett måste på en drickabil om du ska lossa/lasta.

Chauffören har inte gjort nåt fel hur ni än vrider och vänder på det.
Eftersom det är ett lagbrott att lämna bilen utan uppsyn med nycklarna i så är det nog så att han har begått ett fel... Just med tanke på hur stor en lastbil är kan han inte ha uppsikt över hytten när han lastar och lossar i skåpet. Så på den punkten har han onekligen gjort fel.
Citera
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
Någon som kan beskriva exakt hur lastbilen körde? Vilken gata kom den ifrån innan den svängde in på Drottninggatan osv?

Kammarkagatan skulle jag tippa på med tanke på att den blev snodd vid Soap Bar.
Citera
2017-04-07, 22:07
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Ygeman har beordrat skärpta gränskontroller i 10 dagar.
Wow. Hårdhandskarna på. Hur kommer vänstern reagera på detta?

Stäng gränserna, rensa i träsket och kör ut samtliga som inte kan uppge korrekt identitet. Vid osäkerhet, internera på obestämd tid på ödslig ort. Hur svårt kan det vara?

Sannolikheten för att liknande dåd kommer inträffa är väl stora i andra städer nu. Stockholm är ju på tå så att säga. Göteborg misstänker jag kan bli nästa scen. Jävla politiker som strösslar inavlade idioter över oss.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fandja
Tror det kan vara personen som är på bilden där benet är helt avkapat från kroppen.

Är 2 omkomna på bilden. En av dem var i 3 delar. Sen låg det diverse skräp ovh svara sopsäckar runt. Var tyvärr på plats innan filtarna lades över.
Citera
Medlem
Mia-Rovys avatar
Varför reagerar ingen över att det är två misstänkta, varav den ena är på fri fot?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Snacka skit!

Märsta, valsta och tingvallavägen är riktiga jävla ghetton.

Jag har bott i tensta och rinkeby förut men Märsta slog fan alla rekord när man bodde på tingvallavägen!

Moskén är radikal, folket är radikala, affärerna är proppade med radikala budskap och det är ingenstans du går som svensk på kvällarna. Det är fanimig det värsta stället jag någonsin har bott på.

Jag uttalade mig om Märsta i stort, inte enskilda gator.
Citera
2017-04-07, 22:08
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
http://www.vgtv.no/#!/video/139638/her-kjoerer-lastebilen-inn-i-folkemengden

Ett klipp där man på håll ser lastbilens framfart längs Drottninggatan. Jag får ta tillbaka att lastbilen troligen hållt sig på ena sidan för här syns hur den kränger fram och tillbaka.

Jag tycker det ser ut som att han försöker undvika cementklumparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in