2017-04-07, 18:41
Medlem
GM flydde ju efter lastbilsattacken i Tyskland också,så att ifrågasätta polisen i den frågan, nja jag vet inte.
Tror dock han kommer gripas förr eller senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Befann mig i centrum när detta hände ett stenkast från drottninggatan. Innan händelsen inträffade cirkulerade två militärhelikoptrar i centrum. Möjligt att det var en ren konsekvens av att lastbilen rapporterades som stulen.

Driver du med oss?
När drog militären senast upp två heli för en stulen lastbil?
Dessutom står det ju att idioten stal lastbilen och sen körde in i folkmassan!
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Det har ju framkommit en film som filmats ganska långt bakifrån där man ser lastbilen köra upp för Drottninggatan. Där ser man tydligt hur lastbilen "guppar" hela tiden vilket innebär att den kör över folk regelbundet så jag skulle bli mycket förvånad om dödstalet landar på mindre än 15-20.

Länk?
Citera
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Polisen i syd och väst har stabsläge, behöver inte ha hänt något, det är bevakning förmodligen.

japp, läste precis på GP att insatsstyrkan var där för att möta upp Ygeman å Löfven
Citera
Medlem
Varför mörkar man dödssiffran?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Lingstrom
Om dessa människors död leder till en förändring så var det värt det. Tragiskt? Ja. Cyniskt? Ja. Sant? Ja.

Haha vilken idiot. Du tror att du är mörk och cynisk som applicerar "ändamålen helgar medlen" till din ideologi. Gäsp. Du är bara den högra motsvarigheten till Dem Goda(TM) extremvänsterns utrotning av "fascister/ nazister".

Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Haha jo, det fattar jag mycket väl. Men alltid kul att munhuggas tillbaka med en totalt tappad individ med IQ som en mygga ( Förlåt för förolämpningen myggor ).

Jaha, jag ber om ursäkt. Trodde att du föll för det. Ha en trevlig helg.
Citera
Medlem
Bara 1 gärningsman?
Citera
Medlem
godBrotherXs avatar
Är skottlossningarna en bluff eller inte?
Citera
2017-04-07, 18:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ett möjligt scenario varför han valde köra in i Åhlens kanske var därför att det var lättare komma undan bland allt folk?
Han kanske till och med är kvar i området? låter som det är mycket folk kvar inom det avspärrade området.

Avsikten var nog snarare att döda så många som möjligt. Han körde rakt in i en korvkiosk med folk som köade.
Citera
Bannlyst
Är det så illa så att den muslim som körde lastbilen och döda massa oskyldiga har lyckats komma undan? #onlyinsweden
Citera
Medlem
Var det inte snack om 3 gärningsmän? Herregud polisen har ju noll koll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Glömt muslimen som mördade folk i Köpenhamn så sent som januari 2014 och nästan fick Lars Vilks med sig till döden?

Det värsta med att sitta i utlandet och följa detta. Är folket på tv. Varannan eller mer är ju en kaos balle som springer runt, det är så det är i Sverige. Jag knullar dej. Brorshan. Fuck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in