2017-04-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Helt jävla otroligt, man ber terroristen höra av sig till polisen

Fritt fram att göra exakt vafan som helst med andra ord.

Hör av dig.... Dan Eliassons polisiära arbete antar jag.
Citera
Medlem
Nehalems avatar
Vi kanske inte är ensamma om det men nu stängde polisen Farsta Centrum. Det kryllar av poliser, och dom har en helikopter som spanar på relativt låg höjd.
Citera
Medlem
Kalleos avatar
Den bästa bild som finns på undermänniskan (gm) är en pixlig övervakningsbild från tunnelbanan. Tänk om folk inte var så bajsnödiga över sin obetydliga integritet så kanske vi hade haft HD-upplösta bilder på aset ute på stan.
Citera
Medlem
Stureplan avspärrat: http://webbkameror.se/webbkameror/stureplan/index.php
http://www.webbkameror.se/byggkameror/jernhusen/jernhusen_4_640.php

Man ser noll fordon - folk går på vägarna.
Citera
Medlem
Troians avatar
Undrar om detta inslag i SVT Nyheter, från i morse, kan ha inspirerat GM om när, var och hur han skulle slå till?

Citat:
Man skulle kunna kalla Drottninggatan för ”fotgängarnas Essingeled”. Här går i genomsnitt över 70.000 personer per dygn, vilket är nästan lika många som bor i Gävle.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/drottninggatans-gagata-forlangs
Citera
Bannlyst
Ingen anledning att vara rädd när det är såna klåpare som utför de sk "terrordåden". De är ju rätt uppenbarligen inte organiserade och proffesionella. Bättre att skita i vad som hänt och gå ut och ta en bärs istället.
Citera
Medlem
Hade lika gärna kunnat vara en själv som drabbats... Vila i frid!

Ett terrordåd har skett, och polisen verkar inte ha koll alls... fyfan
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag skrev aldrig "gripen för brottet". Men borde inte polisen gå ut med att minst tre personer åtminstone är frihetsberövade i samband med händelsen?
Var sägs att någon frihetsberövats? De vi sett bilder på kan lika gärna ha skyfflats bort en bit och sedan släppts.
Citera
Medlem
swimmingpools avatar
Hur kan man va så tappad så man tror att en terrorist är samma sak som alla invandrare i Sverige.
Citera
Avstängd
Det rör sig förmodligen om en ensam galning, inte en samordnad attack.

Hoppas att det här inte påverkar Systemets öppettider.
Citera
2017-04-07, 18:10
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Drottninggatan är bred, och så finns det stenlejon och bänkar som man inte vill köra in i. Rätt lätt att undvika en skenande lastbil där, bara att hålla sig på den sidan av bänkar och lejon där bilen inte är.
Just betonglejonen körde de på med bilen och Lejonen sköts med/de följde med framför bilen så där har du fel. Var på plats.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-04-07 kl. 18:15.
Citera
2017-04-07, 18:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Jag är hittills imponerad av agerandet från myndigheternas sida. Hade väntat mig mer handfallenhet. Kanske för att det inträffade i huvudstaden.

Jag håller med! Det verkar som att man planerat så bra man kan för en sådan händelse. Det förebyggande återstår att se men jag känner mig rätt trygg hur man lyckats balansera första respons och att inte skapa onödig ängslighet etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in