2017-04-07, 17:00
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Polisen kör runt som på film och ropar att en terrorattack ägt rum och att de befarar en andra och ber folk ta sig till sina bostäder till fots.
Man uppmanas undvika gator, folkmassor och allmänna färdmedel.

Jag tog mig in på ett Espresso House där chefen precis fick order ovanifrån att låsa dörrarna av säkerhetsskäl, så gästerna kan bara slussas ut...
Citera
2017-04-07, 17:01
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Då har Sverige kanske fått sitt första IS terrordåd.

Första? Ne detta är andra. Är redan en liten terrorist som skulle spränga sig i Stockholm kring 2010. Dock sprängde han bara sig själv. Men minns jag rätt hade han kopplingar till IS.
Senast redigerad av RadikalFail 2017-04-07 kl. 17:09.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Alla rykten om skottlossning bör vara falska. Bilen stals ju medan föraren lastade av så det är knappast någon stor plan bakom utan bör vara en ensam galning som såg tillfället och fick ingivelsen att leka terrorist

Polisen är förtegen så inget kan bekräftas. De vill inte ens berätta om polisen har gripit någon, trots bild existerar av gripande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Vad har du för bevis att det är en muslim? Jag har inte sett något om fackeltåg mot rasism som pekar på detta.

Är du seriös?
Har du inte sett bilden på den gripne?

Om det luktar skit, ser ut som skit, smakar som skit, ja då är det skit.
Vad mer är bilden behöver du för att dra slutsatsen? Var inte naiv!
Citera
2017-04-07, 17:02
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Snubben som intervjuades nu på SVT påstod att ett gäng fylltrattar kom springandes och skrek att det var en "bomb" var fan har det fått detta ifrån egentligen, smällen från lastbilen?!
Citera
2017-04-07, 17:03
Medlem
http://omni.se/polisen-ingen-misstankt-gripen-i-stockholm/a/yokpA

ingen miststänkt gripen enligt polisen!

så det är en/flera terrorister lösa i sthlm??

Flashback överbelastat???
Senast redigerad av Tordem 2017-04-07 kl. 17:07.
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Jag undrar om gärningsmännen inte är IS-medlemmar som har återvänt till Sverige och påstod att de lämnade IS bakom sig. Om svaret är ja är det ganska illa eftersom det tydliggör regeringens totala inkompetens vad gäller hanteringen av återvändande IS-krigare.
Citera
Medlem
Frontlinjens avatar
Polisen har börjat placera ut personal med hjälm, skyddsväst och förstärkningsvapen vid nyckelpunkter i stan, har själv sett vid Fridhemsplan. Tycker Polisen som helhet hittills agerat bra och resolut, GM är nog snart gripen.
Citera
Medlem
Under helgen hade jag inte åkt till emporia i Malmö. Det lär säkert smälla där oxå under helgen.
Citera
2017-04-07, 17:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Länken fungerar inte för mig?
Bättre bild på denna länken på misstänkt GM. https://minfil.org/e3n20cb8b3/kollaaa.png
Citera
2017-04-07, 17:04
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Det kan lika väl varit en asylsökare som blev förbannad för att han inte fick stanna kvar i Sverige. Behöver inte vara ett islamistiskt terrordåd. För övrigt var det ett riktigt dåligt dåd då bara tre personer dog.
Citera
2017-04-07, 17:06
Medlem
Neatlesss avatar
Har jobbat som distributionschaufför och man låser självklart lastbilen medans man är ute och levererar, speciellt om man är i centrum med mycket folk runtom sig. Chauffören har nog brustit i rutinerna här.

Om det nu är så att GM bara hoppade in och körde iväg, tvingade han till sig bilen under hot är det förstås en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in