Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Det är lite hårt att beskylla bebisen för det eftersom hen blev mördad och kalla det släckta livet och den mördade människan för vad du vill om det lättar ditt samvete men är som sagt inget annat än självbedrägeri. Ett liv har tagits.
ursäkta men hur "beskyller" man en livsform för den form den är i?
Det gör man itne, man konstaterar fakta.
Vi har embryo–foster–spädbarn-barn-vuxen. (förenklat)
vid "spädbarn" har en människa utveckalt de funktioner vi definerar människan efter, inte innan.
Detta är strikt mycket osentimental vetenskap. Som vi går efter i flera lägen än fosterstadie, även människor som råkar ut för hjärndödhet ex. betrkatas inte längre som "levande" även om deras hjärtan slår för fullt. Även detta är vetenskap.
Vidare enligt våra bestämda definitioner så kan man inte "mörda" ett embryo, eller en hjärndöd.
Inte heller kan man mörda någon "presumtivt".
Citat:
Inte om du vill bli tagen på allvar av icke-extremister, då får du släppa den linjen helt.
Tycker du själv att du förjänar att tas på allvar efter det svaret?
Citat:
Nej håller jag inte med om. Extremister blir enbart läskiga om det dom gör görs med samhällets goda minne eller tom promotas av makten, därför feminism är överlägset mest extremt i detta landet.
"Extremism" är ett begrepp som faktiskt står för något. Det går itne bara att slänga hit och dit och klistra på allt man itne gillar. Inte om man har någon form av intellektuell heder i kroppen ok?
HADE nu svensk feminism verkligen varit extrem...så som du så gärna vill ha det. Hade vi ex. kunnat satsa på: matriarkat...nu har män dominerat i x antal år, s det har gått åt helvete, nu får det vara nog, vis ka jobba på att upprätta ett världsomspännande allrådande matrirkat med Gudrun som drottning eller: nu ska vi utrota män, vi behöver bara x antal, så hädanefter så slaktar vi alla pojkbebisar och bärnner de vuxna männen i ungar, och sparar bara de snyggaste.
Där har du några varianter av "extrem" feminism som uppfyller kraven för extremism.
Ingen feminism i världen idag är ens i närheten av detta.
Citat:
Nej det var mer konstaterande, att du försöker skriva om liv till inte liv är ju bara korkat och att svensk feminism är radikalfeminism behöver vi inte heller diskutera vidare om för det är den.
Så "liv" är alltså absolut "heligt" för dig?
Gäller det allt liv? hmm?
Läs på vad "radikalfeminism" faktiskt är...så slipper jag förklara det. "radikal" i radikalfeminism står inte för vad jag anar du har satt det till....vänsterextrem...eller hur?
Radikal här står för "gå till grunden med".
Citat:
Extrema stollar som extrema stollar, att du blir lite putt över det härligt beskrivande ordet nazifeminism lämnar mig trots allt likgiltig.
Ok du kommer jag händanefter kalla dig för "naziplattjord".
Stollar som stollar och är ju helt upp till lilla mig...vad du ska kallas.
förstår du naziplattjord.
Citat:
Haha nonsens, makten förmedlar enbart manshat, finns inget kvinnohat överhuvudtaget.
"makten"??? är det Löfvén det eller ?
naziplattjorden menar alltså seriöst att Löfvén står och hatar sig själv?
Och du menar du har inget som helst av kvinnohat på detta forum ex.?
Nada?
Citat:
Har lyssnat om inte annat, Cathys historia är otroligt hemsk men jag antar att om kvinnor våldtar barn så är det "lol" för dig.
men skärp dig för helvete...
är det denna människa du syftar på?
https://en.wikipedia.org/wiki/Cathy_O%27Brien_(conspiracy_theorist
"claims to be a victim of a government mind control program called Project Monarch which she alleges was part of the CIA's Project MKULTRA."
Sluta sitt och gå på sånt där skit...skaffa dig lite intellektuell integritet för helvete.
Citat:
Patriarkatet är en trams konspirationsteori tom och kommer aldrig bli något annat. Genusvetenskap ses som pseudovetenskap av precis alla seriösa forskare. Det jag drog upp finns otroligt väldokumenterat och tom domar finns.
intressant...finns det domar mot genusvetenskap...haha ok? ro hit källan på detta tack.
Citat:
Inte lyckats få över 4% trots all massiv gratisreklam man får säger allt. Folk är inte intresserade av extremister eller vad dom har att säga.
Du har feminism inom snart sagt alla politiska partier i dag....inte enbart F! således.
Citat:
Klart det är en människa, ett liv. Att man mördat den försvarslösa stackaren så att hen aldrig får chansen ändrar liksom ingenting och det handlar inte alls om något "kan bli" utan det BLIR konstant och varje gång en bebis om man inte mördar hen först. "Nejnej herr domare det var inte mord, han är ju död JUST NU, vad som hände för 3 månader sen är inte längre relevant". Okidoki logiskt....
Nej embryon och foster blir inte "alltid" till bebisar...de blir rätt ofta missfall ex. Tror de tligge rpå ca 20% så den försvarslösa lilla "stackarn" bestående av kanske 32 celler, lite DNA, och annat småt toch gott blir rätt ofta til en blödning som mång akivnnor itne ens fattar var en graviditet utan uppfattar som en sen mens.
Antar du anser detta är mord? Kvinnor borde spärras in efter varje samlag för att man kan försäkra sig om att den lilla människan där inne får optimala chanser att fästa och växa till sig eller?
En domare dömer alltid
i eftertid....brott. Ligger i sakens natur. Så din "bild" där blir ju idiotisk.
Citat:
Nej verkligen inte. Enbart faktiska självmord betyder något, skärp dig och sluta förminska död överlag skulle jag säga.
Samma för mord då eller? Om någon nstänger sig som fan för att mörda dig men lyckas bara
skadeskjuta dig med 3 skott, men som du överlever så är det inget brott eller "betyder inget"?
Du tog upp självmord som ett "bevis" för dåligt mående hos just gruppen unga män.
Försök till självmord menar jag är precis lika mycket "bevis" för detta.
Samma sak studier av psykiskt välbefinnande generellt i gruppen.
OM "dåligt mående" är vad man vill åt, så är allt som går säga bevisar existensen av detta värt något. Get it?
Om du har två människor A. och B. och båda mår oerhört dåligt, är gravt deprimerade ex.
Så kan utfallet av detta dåliga mående bli totalt olika. A. tar kanske livet av sig B. kämpar på pga kanske större inre styrka, eller bättre social support eller feghet...eller slumpen what ever...
Att B, överlever förtar dock inte hens dåliga mående.
Nu avslutar jag detta med dig..
jag pallar bara viss mått av idioti...när gränsen är nådd så får det fan vara.