2017-04-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Du bor alltså i Västerås och övervägde att inte gå på matchen?

Jo, jag är lat också. Jag orkar knappt ta mig till Rocklunda för att se stans fotbollslag spela och då tar det en kvart för mig att cykla dit.
Citera
2017-04-06, 19:01
Medlem
erikp121s avatar
Fan va bögigt namn med Supras. Känns jävligt malmö/göteborg.

MVH Grönvit Revolutionär Ungdom
567 GRU
Citera
2017-04-07, 00:25
Medlem
Det har varit väldigt mycket snack om bengaler i Norrköping efter Söndagens hemmapremiär. Ändå var bränningen inte något märkbart. Men det är väl så när man har utökat sektionen och sänkt årskortspriserna. Många snåljåpar och medgångssupportrar i klacken just nu som tycker att det är förskräckligt när ett gäng bengaler tänds. Ordningsvakter och Polis sprang upp på läktaren under halvtidsvilan för att försöka stoppa den kommande bränningen men det kan man väl säga att dem misslyckades med och skapade bara kaos och oro istället. Här är ett reportage av hela händelsen från ordningsvakterna och polisens synvinkel. Ganska intressant hur dem tänker och agerar i detta läge.

http://www.nt.se/24nt/?clip=om4581999
Citera
2017-04-07, 00:41
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yokis
Det har varit väldigt mycket snack om bengaler i Norrköping efter Söndagens hemmapremiär. Ändå var bränningen inte något märkbart. Men det är väl så när man har utökat sektionen och sänkt årskortspriserna. Många snåljåpar och medgångssupportrar i klacken just nu som tycker att det är förskräckligt när ett gäng bengaler tänds. Ordningsvakter och Polis sprang upp på läktaren under halvtidsvilan för att försöka stoppa den kommande bränningen men det kan man väl säga att dem misslyckades med och skapade bara kaos och oro istället. Här är ett reportage av hela händelsen från ordningsvakterna och polisens synvinkel. Ganska intressant hur dem tänker och agerar i detta läge.

På tal om detta så är ju det här lite lustigt/tragiskt:

https://twitter.com/SebbeSnaxx/status/850033409900597248
Citera
2017-04-07, 00:43
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yokis

tack för klippet! Försökt leta info om händelsen men inte hittat något förens du länka detta.
Citera
2017-04-07, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jo, jag är lat också. Jag orkar knappt ta mig till Rocklunda för att se stans fotbollslag spela och då tar det en kvart för mig att cykla dit.

Då är det lika bra att du håller dig hemma. Tack på förhand.
Citera
2017-04-07, 11:14
Medlem
Solskeniskyns avatar
Får ursäkta om detta gått mig förbi, men det gör saken inte mindre skamset
Hur länge har egentligen imiffiffarna lagt beslag på Bajens "vi ska våldta"-ramsa?

Slänger med en yt för lite mer underlag, 1min in https://www.youtube.com/watch?v=4mhtlyFYiKI
Fan dumstrut och skämskudde på samtidigt
Senast redigerad av Solskeniskyn 2017-04-07 kl. 11:17.
Citera
2017-04-07, 11:43
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Jo går ett rykte om det på läktaren just nu. Spännande se vad som komma skall. Vi behöver verkligen en ny ultragrupp nu

Varförr behövs en ny?
Citera
2017-04-07, 12:17
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Varförr behövs en ny?

De ledande profilerna i UB har gjort mycket för bajen men nu börjar de närma sig 40 år och det är dags för ett generationsskifte med en ny mentalitet
Citera
2017-04-07, 12:29
Medlem
KnaazMannens avatar
Citat:
De ledande profilerna i UB har gjort mycket för bajen men nu börjar de närma sig 40 år och det är dags för ett generationsskifte med en ny mentalitet
Känns väl jävligt mycket bättre att få in nytt blod i UB i såfall. Då de kan lära sig av de äldre. Dessutom är det en hel del yngre (u25) i UB redan idag. Förstår INTE varför det skulle startas en ny grupp... Skulle hellre lobba för en sammanslagning av alla, likt i Rom där de större grupperna gick ihop och bildade Commando Ultrá Curva Sud. Finns väl ingen vits med att sitta på 5 ultrasgrupper (HU, UB, SB, E1 och nu även denna såkallade Supras). Alla helst inte i Bajen där det inte finns några större meningsskiljaktigheter politiskt etc.
Citera
2017-04-07, 13:20
Medlem
hayduts avatar
Citat:
Jo går ett rykte om det på läktaren just nu. Spännande se vad som komma skall. Vi behöver verkligen en ny ultragrupp nu
Hoppas du är ironisk för det absolut sista vi behöver är ännu en ultrasgrupp. De befintliga räcker och blir över.
Citera
2017-04-07, 13:58
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
På tal om detta så är ju det här lite lustigt/tragiskt:

https://twitter.com/SebbeSnaxx/status/850033409900597248
Förstår inte. Det är fullt lagligt att spela in samtal man själv deltar i, Brottbalken 4 kap 9a§. Man behöver inte ens tillåtelse av de andra i samtalet. Oetiskt kanske, men inte olagligt som Peking Fanz vill göra gällande.
Senast redigerad av hoboken 2017-04-07 kl. 14:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in