Citat:
Jag tror inte du har en uppfattning om hur gigantisk jorden är i förhållande till människan och dom största byggnaderna, de högsta berg, men för att ditt intellekt skall förstå börjar jag med att berätta att jag känner en del piloter, bland annat min farfar som var kapten i flygvapnet. Haha det har du garanterat inte gjort. Du ser ingen kurva på +60000 feet och högre än så befinner sig inte kommersiellt flyg.
https://www.youtube.com/watch?v=azOBO1lPMNk
Varför svarar du på frågor med frågor? Att planets nos är i en vinkel neråt. Eftersom kurvan på den påstådda bollen är så väldigt tydlig som 8 inches per mile squared så behövs en rejäl korrigering konstant och nej det görs inte av gyroskop. Det finns helt enkelt ingen kurva man behöver bry sig, att flyga fungerade också innan elektroniska gyroskop.
Du tar en linjal, målar ett streck på alla 4 sidor, ytan kommer visa sig vara helt platt, jag lovar.
Jag talar om stora massor vatten, först börja du yra om molekyler och nu droppar, det går inget bra för dig just nu.
Lika långt ja men du snurrar antingen med jordens spin eller emot den. 1200km/h konstant snurr så det går dessutom snabbare än planet men ändå finns ingen tidsskillnad mellan A och B och B och A. Men snurran är som kurvan, den finns där påstår den heliocentriska kulten men den märks aldrig.
Bunke, liten sjö, ett stort hav, vatten är vatten och agerar alltid och jämt så som vatten gör.
https://www.youtube.com/watch?v=azOBO1lPMNk
Varför svarar du på frågor med frågor? Att planets nos är i en vinkel neråt. Eftersom kurvan på den påstådda bollen är så väldigt tydlig som 8 inches per mile squared så behövs en rejäl korrigering konstant och nej det görs inte av gyroskop. Det finns helt enkelt ingen kurva man behöver bry sig, att flyga fungerade också innan elektroniska gyroskop.
Du tar en linjal, målar ett streck på alla 4 sidor, ytan kommer visa sig vara helt platt, jag lovar.
Jag talar om stora massor vatten, först börja du yra om molekyler och nu droppar, det går inget bra för dig just nu.
Lika långt ja men du snurrar antingen med jordens spin eller emot den. 1200km/h konstant snurr så det går dessutom snabbare än planet men ändå finns ingen tidsskillnad mellan A och B och B och A. Men snurran är som kurvan, den finns där påstår den heliocentriska kulten men den märks aldrig.
Bunke, liten sjö, ett stort hav, vatten är vatten och agerar alltid och jämt så som vatten gör.
(Ingen av dessa jag känner tror på att jorden är platt, det krävs ett visst intellekt för att bli flygkapten.)
Marschhöjd för ett vanligt trafikflygplan brukar ligga på runt 10,000 meter, allt som krävs för att man skall börja se jordens kurvatur är 35,000ft dvs. 10,600 meter.
Du behöver en molnfri horisont och rimligt bred fov för att du skall se kurvaturen, om jag gjort denna observation så har nog fler det som kan intyga om att jorden är de facto rund.
Jag gillar hur ni fanatiker försvarar er on the spot ang. allt likt en politiker, men undgår den faktiska evidensen och kallar det hela konspiration.
Om du inte litar på mig, det är din ensak. Men det gör inte mina ord mindre trovärdiga för den sakens skull.
Ytterligare en sak jag vill säga, det gäller månlandningen, som jag antar du tror är fejkad, iom. att jag antar du tror den här bilden inte är tagen: https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/3-as08-14-2383a.jpg
1969 när USA var på månen såg hela världen på, ironiskt nog hade man inte teknologin att fejka skiten på den tiden, däremot hade man teknologin och resurserna att ta sig till månen.
Och nej, ingen jävla Kubrick eller valfri Hollywood-resigör kunde fejka det hela på den tiden så att folk skulle tro på det hela.
Idag är det omvänt, vi har inte samma resurser att utforska rymden som då, iom. att det var bland annat var spänningarna mellan supermakterna som ledde till astronomiska framsteg inom teknologi som fick oss upp på månen.
Utan rivaliteten hade vi fortfarande trott att månen var gjord av ost och jorden är en pannkaka.