2017-04-06, 15:26
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Haha det har du garanterat inte gjort. Du ser ingen kurva på +60000 feet och högre än så befinner sig inte kommersiellt flyg.
https://www.youtube.com/watch?v=azOBO1lPMNk

Varför svarar du på frågor med frågor? Att planets nos är i en vinkel neråt. Eftersom kurvan på den påstådda bollen är så väldigt tydlig som 8 inches per mile squared så behövs en rejäl korrigering konstant och nej det görs inte av gyroskop. Det finns helt enkelt ingen kurva man behöver bry sig, att flyga fungerade också innan elektroniska gyroskop.

Du tar en linjal, målar ett streck på alla 4 sidor, ytan kommer visa sig vara helt platt, jag lovar.

Jag talar om stora massor vatten, först börja du yra om molekyler och nu droppar, det går inget bra för dig just nu.

Lika långt ja men du snurrar antingen med jordens spin eller emot den. 1200km/h konstant snurr så det går dessutom snabbare än planet men ändå finns ingen tidsskillnad mellan A och B och B och A. Men snurran är som kurvan, den finns där påstår den heliocentriska kulten men den märks aldrig.

Bunke, liten sjö, ett stort hav, vatten är vatten och agerar alltid och jämt så som vatten gör.
Jag tror inte du har en uppfattning om hur gigantisk jorden är i förhållande till människan och dom största byggnaderna, de högsta berg, men för att ditt intellekt skall förstå börjar jag med att berätta att jag känner en del piloter, bland annat min farfar som var kapten i flygvapnet.
(Ingen av dessa jag känner tror på att jorden är platt, det krävs ett visst intellekt för att bli flygkapten.)

Marschhöjd för ett vanligt trafikflygplan brukar ligga på runt 10,000 meter, allt som krävs för att man skall börja se jordens kurvatur är 35,000ft dvs. 10,600 meter.
Du behöver en molnfri horisont och rimligt bred fov för att du skall se kurvaturen, om jag gjort denna observation så har nog fler det som kan intyga om att jorden är de facto rund.

Jag gillar hur ni fanatiker försvarar er on the spot ang. allt likt en politiker, men undgår den faktiska evidensen och kallar det hela konspiration.

Om du inte litar på mig, det är din ensak. Men det gör inte mina ord mindre trovärdiga för den sakens skull.

Ytterligare en sak jag vill säga, det gäller månlandningen, som jag antar du tror är fejkad, iom. att jag antar du tror den här bilden inte är tagen: https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/3-as08-14-2383a.jpg

1969 när USA var på månen såg hela världen på, ironiskt nog hade man inte teknologin att fejka skiten på den tiden, däremot hade man teknologin och resurserna att ta sig till månen.

Och nej, ingen jävla Kubrick eller valfri Hollywood-resigör kunde fejka det hela på den tiden så att folk skulle tro på det hela.

Idag är det omvänt, vi har inte samma resurser att utforska rymden som då, iom. att det var bland annat var spänningarna mellan supermakterna som ledde till astronomiska framsteg inom teknologi som fick oss upp på månen.
Utan rivaliteten hade vi fortfarande trott att månen var gjord av ost och jorden är en pannkaka.
Citera
2017-04-06, 15:42
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:

Varför svarar du på frågor med frågor? Att planets nos är i en vinkel neråt. Eftersom kurvan på den påstådda bollen är så väldigt tydlig som 8 inches per mile squared så behövs en rejäl korrigering konstant och nej det görs inte av gyroskop. Det finns helt enkelt ingen kurva man behöver bry sig, att flyga fungerade också innan elektroniska gyroskop.

Jag svarar så för att ge dig en möjlighet till att tänka om och tänka rätt. Varför inte ett plan behöver framdrivas med en nose down har madtop ypperligt förklarat i inlägg #4863. Men som vanligt så försöker du glida undan.

Kan du förklara varför man först ser masten på en segelbåt vid horisonten, och efter en stund hela båten? Förutsatt att den kommer rakt emot dig.

Varför har en och samma stjärna skenbart olika höjd beroende på var på jorden du gör observationen?

Ja redan de gamla grekerna insåg vad detta berodde på. Det går inte bra för dig nu.
Citera
2017-04-06, 15:47
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Du har ju flugit mycket säger du? Då borde du veta att det tar längre tid att flyga västerut än österut. Du som vet allt vet säkert orsaken till detta.

Jag flög sträckan Hongkong-Peking-Stockholm förra veckan och några månader innan flög jag vice versa. Har alltid koll på kartan när jag flyger för jag är intresserad av var jag är. Hade jorden varit platt med er karta av den så hade inte bränslet räckt till den sträcka jag flög eftersom den är dubbelt så lång på FE-kartan som i verkligheten.

Allt detta snack om makten, som jag sagt förut så är det vi som är makten vi som äger kunskap har också makt. Jag kan förstå att FE tycker att det finns en högre makt då ni inte förstår grundläggande fysik och teknik. För er är en bilmotor ett underverk och att inte förstå och ha kunskap föder paranoida tankar på en "högre" makt som ni tror styr er. Jag och många andra här i tråden vägrar låta oss styra och använder oss av vår mäktiga kunskap och logik för att förstå världen runt oss.

Vidare snackar du om att vattenytan är platt. Detta är också en sak som vi andra ser att ni inte förstår och det är hur stor jorden är, även om jorden är liten i universum så är den ofantligt stor för oss människor och här finns allt från öknar till hav som bara de är så stora så man inte kan se andra änden på dom (kurvaturen). Ni jämställer den sfäriska jorden med en boll som är flera gånger mindre än vår måne.

Jag har kunskap och därför har jag även makt men jag försöker inte lura på folk att jorden är platt och andra dumheter.

Med tanken på jordens påstådda snurr så skulle det aldrig ens att fungera att flyga emot den påstådda snurren, den är som sagt snabbare än flyget.

Haha bränsle är deras minsta problem, tricket ligger snarare i den faktiska hastighet som planen faktiskt håller. Ground speed vs air speed. En bra bit över 900km/h klockas tom kommersiellt flyg på tämligen ofta vid längre sträckor.

Det var gulligt naivt men nej du har ingen makt alls och saknar mer eller mindre helt kunskap, att kunna upprepa andras arbete är inte kunskap. Du är så styrd och såpass indoktrinerad att din kognitiva dissonans gör dig hopplöst vilse, rent psykologiskt är det ca 10 gånger lättare att lura en människa än att få en människa att förstå att den blivit lurad, även den mest korkade människa på vår jord har ett ego.

Fast då får ni i den heliocentriska kulten snacka ihop er lite bättre förstår, du dom 5 personerna innan dig som svara påstår ju att dom ser kurvan med blotta ögat så hur skall ni ha det? Dessutom är centimeter tveklöst mätbart med modern teknologi och 8 inches per mile squared är ingen liten kurva, då förstår du inte mattematiken här.

Du har ingen kunskap, du har ingen makt, du har läst en sida av ett mynt med minst 4 sidor och nöjer dig med det, så fungerar inte sant intelligenta människor.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Förklara det felaktiga, tack.

Din slutsats om att man inte testade i relation till himlen/rymden. Etern rörelse skulle vara mindre än jordens men ingen rörelse alls hittades ju.
Citera
2017-04-06, 16:13
Medlem
madtops avatar
Citat:
Lika långt ja men du snurrar antingen med jordens spin eller emot den. 1200km/h konstant snurr så det går dessutom snabbare än planet men ändå finns ingen tidsskillnad mellan A och B och B och A. Men snurran är som kurvan, den finns där påstår den heliocentriska kulten men den märks aldrig.

Det är extremt fascinerande att få en inblick i hjärnor som tänker fel, snett och bakvänt.

Tänk dig att du är i en järnvägsvagn som färdas i 1200 km/h. Oavsett om du går från punkt A till punkt B eller från B till A inne i vagnen kommer det att ta lika lång tid. Din hastighet är relaterad till vagnen - inte till naturen utanför.

På 10km höjd roterar luften med jorden, luften snurrar lika snabbt som jorden. Luften är en del av jorden. Flygplanets hastighet mäter vi i relation till luften och därmed till jorden. Att planet, luften och jorden roterar med 1200km/h är i sammanhanget helt ointressant.

Vi vet alla att det inte blåser 1200km/h. Vi vet att luften har (mer eller mindre) samma hastighet som jordytan.
Citera
2017-04-06, 16:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
Med tanken på jordens påstådda snurr så skulle det aldrig ens att fungera att flyga emot den påstådda snurren, den är som sagt snabbare än flyget.

Haha bränsle är deras minsta problem, tricket ligger snarare i den faktiska hastighet som planen faktiskt håller. Ground speed vs air speed. En bra bit över 900km/h klockas tom kommersiellt flyg på tämligen ofta vid längre sträckor.

Vi vet att luften har (i princip) samma hastighet som jorden så vad är det egentligen du vill säga?
Citera
2017-04-06, 16:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Att planet, luften och jorden roterar med 1200km/h är i sammanhanget helt ointressant.

Precis som er totala avsaknad av kurva då. Det är komiskt hur hela er tes bara bygger på något nerkladdat på papper men när det kommer till verkligheten så går ni totalt bort er varje gång. När slutar atmosfären och när börjar rymdens vakuum? Håll tungan rätt i mun nu.
Citera
2017-04-06, 16:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Precis som er totala avsaknad av kurva då.

Det var ett jävla tjat om ditt påstående om "avsaknad av kurva". Bevisa att det inte finns en kurva.

Men jag är faktiskt mer intresserad av att diskutera den platta jorden och hur det funkar där.

Hur kommer det sig att t.ex stenar faller till marken? Vad är vikt på den platta jorden?
Hur ser jorden ut? Var ligger t.ex Australien och stor är den? Hur långt är det från t.ex Sydney och Sydafrika? Varför fungerar en karta som bygger på en sfärisk jord?
Vad är det för kraft som flyttar solen, månen och stjärnorna?
Varför blir vinkeln till polstjärnan mindre ju längre söderut du är?
Hur långt är det till solen och varför ser solen lika stor ut hela tiden?
Vad är det för kraft som skapar tidvatten?

Många frågor blir det...
Citera
2017-04-06, 16:52
Medlem
madtops avatar
Citat:
Eftersom kurvan på den påstådda bollen är så väldigt tydlig som 8 inches per mile squared så behövs en rejäl korrigering konstant och nej det görs inte av gyroskop.

Som sagt, flygplanets höjd är konstant. Krafterna som verkar på flygplanet är konstanta, , den uppåtriktade kraften är lika stor som den nedåtriktade, planet är i jämvikt.

Varför tror du man måste sjunka för att behålla samma höjd? Och hur i helvete fungerar ett flygplan på den platta jorden? Vad är det för nedåtriktad kraft som måste motverkas av lyftkraften?

Citat:
Bunke, liten sjö, ett stort hav, vatten är vatten och agerar alltid och jämt så som vatten gör.

Hur agerar vatten?
Hur vet vattnet vad som är upp, ned och plant?
Hur vet vattendroppen att den ska falla ned i sjön och hur vet sjön vad som är plant?
Vilka krafter är det som verkar? Finns det måhända en "gör vatten plant kraft"?
Senast redigerad av madtop 2017-04-06 kl. 17:02.
Citera
2017-04-06, 17:19
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Planet och atmosfären har samma hastighet som jordrotatationen vid start och landning, därför påverkar inte jordens rotation flygplanets hastighet relativt till jorden.

Citat:
Din slutsats om att man inte testade i relation till himlen/rymden. Etern rörelse skulle vara mindre än jordens men ingen rörelse alls hittades ju.
Förklara varför inte slutsatsen kan vara att "etern" inte existerar. Att jorden verkar stå stilla i en mätning utförd med jorden som referenssystem är ju inte så konstigt.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2017-04-06 kl. 17:26.
Citera
2017-04-06, 18:35
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:

Det var gulligt naivt men nej du har ingen makt alls och saknar mer eller mindre helt kunskap, att kunna upprepa andras arbete är inte kunskap. Du är så styrd och såpass indoktrinerad att din kognitiva dissonans gör dig hopplöst vilse, rent psykologiskt är det ca 10 gånger lättare att lura en människa än att få en människa att förstå att den blivit lurad, även den mest korkade människa på vår jord har ett ego.

Fast då får ni i den heliocentriska kulten snacka ihop er lite bättre förstår, du dom 5 personerna innan dig som svara påstår ju att dom ser kurvan med blotta ögat så hur skall ni ha det? Dessutom är centimeter tveklöst mätbart med modern teknologi och 8 inches per mile squared är ingen liten kurva, då förstår du inte mattematiken här.

Du har ingen kunskap, du har ingen makt, du har läst en sida av ett mynt med minst 4 sidor och nöjer dig med det, så fungerar inte sant intelligenta människor.

Utan jordens rotation skulle ingenting fungera, inget väder inget klimat ja jorden skulle vara en tämligen död planet utan rotation.

Jag försökte förklara som jag förklarar för barn men jag kan ge dig lite ekvationer om jetströmmar och tyngdkraften men tror det är dödfött i denna diskussion. Du vet inget om min och de andras kunskap, en del som skriver här har gedigen utbildning och samlat har vi en kunskap som överstiger ditt förstånd. Kunskap har vi skaffat oss förutom från utbildningar genom ett långt liv och egna erfarenheter. Om någon är brain washed här så är det absolut plattjordarna.

Snacka inte med mig om matematik, det är ett av mina bästa ämnen från småskolan till högskolan!

Visst kan vi se jordens krökning från ett trafikflygplan, sist var jag uppe på över 40´000 ft ca 12.000 meter och kan tydligt se horisonten med den lilla krökningen på den stora jorden.
Citera
2017-04-06, 19:05
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Att det tar längre tid att flyga Sverige-Usa än tyvärtom beror väl på att vi ofta har västliga vindar och därmed ofta motvind till USA och medvind på hemvägen snarare än att det skulle ha med jordens rotation i sig att göra? Indirekt kan det nog påverka eftersom rotationen skapar corioliskraft som påverkar vinden.
Ja det var det svaret jag ville ha av MR. JordenIsPlatt men tror inte han äger den kunskapen. Som jag skrev i tidigare inlägg spelar jordens rotation en stor roll för väder och vindar, det är ganska komplext och är inte helt enkelt men följer man trådarna om klimatet på jorden så får man en ganska bra inblick från experterna där.
Citera
2017-04-06, 20:38
Moderator
Fyra tidigare raderade inlägg har återställts och flyttats till tråden (FB) Vad finns i huvudet på debunkers och foliehattar? (mod).

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in