2017-04-05, 22:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, jag läser bara slarvigt när folk börjar spela Allan Ballan istället för att bara diskutera rätt upp och ner. Nästa fråga då; tror du att någon skapar konst av det här slaget skulle ens kunna drömma om att få jobb som designer på IKEA om denna inte är en kändis av något slag? Det vill säga: tror du att Kakan skulle få det jobbet om hon bara var en konstfackselev i mängden?

Det vet jag alldeles säkert att många som drömt om livet som fina konstnärer senare när svälten kommit smygande gått mot "kommersiell" design. Cashen ska in.

Jobbet var ett exempel för att visa det absurda i tankegången att ingen bör arbeta med Kakan för att i nästa sekund slänga ur sig att hon bör ta ett "vanligt" jobb. Jag känner typ ingen med ett "vanligt" jobb. Vad är det? Att hon bör ha ett jobb som är "sämre" än det arbete den lägsta kretinen på FB utför.
Tramsigt och absurt.
Citera
2017-04-05, 22:10
Medlem
emma80s avatar
Hon häver ur sig osmakliga kommentarer och åsikter om än det ena och än det andra. När hon sedan riskerar att förlora jobb och pengar, då kommer hon krypandes med en ursäkt. Sedan är det business as usual igen.

Malexandergrejset, för att bara ta ett exempel av alla dårskaper, var väl t.ex. inget hon bad om ursäkt om förrän det hade gått ett bra tag och det åter aktualiserades sådär femtio år senare. Ursäkterna kommer när hon har något att förlora, typ arbete och pengar, inte direkt i samband med att hon klantat sig.
Citera
2017-04-05, 22:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det vet jag alldeles säkert att många som drömt om livet som fina konstnärer senare när svälten kommit smygande gått mot "kommersiell" design. Cashen ska in.
Absolut, nu tror jag dock inte att Kakan har någon talang att tala om. Eller så är hon fantastiskt talangfull. Min erfarenhet säger att det inte går att vara så där dålig om man inte är just dålig eller fantastiskt duktig.

Citat:
Jobbet var ett exempel för att visa det absurda i tankegången att ingen bör arbeta med Kakan för att i nästa sekund slänga ur sig att hon bör ta ett "vanligt" jobb. Jag känner typ ingen med ett "vanligt" jobb. Vad är det? Att hon bör ha ett jobb som är "sämre" än det arbete den lägsta kretinen på FB utför.
Tramsigt och absurt.
Att vara designer på IKEA är förvisso ett vanligt jobb. Andra vanliga jobb är butiksbiträde, lagerarbetare, snickare, ekonomibiträde, lärare och tusentals andra saker. Vad som helst som inte är "åsiktsmaskin i media". Fascinerande om du inte känner någon med ett vanligt jobb.
Citera
2017-04-05, 22:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Absolut, nu tror jag dock inte att Kakan har någon talang att tala om. Eller så är hon fantastiskt talangfull. Min erfarenhet säger att det inte går att vara så där dålig om man inte är just dålig eller fantastiskt duktig.

Att vara designer på IKEA är förvisso ett vanligt jobb. Andra vanliga jobb är butiksbiträde, lagerarbetare, snickare, ekonomibiträde, lärare och tusentals andra saker. Vad som helst som inte är "åsiktsmaskin i media". Fascinerande om du inte känner någon med ett vanligt jobb.

Om designer och slikt är vanliga jobb så känner jag folk med vanliga jobb.
Är lite rädd att jag/vi snubblar ut från ämnet nu?
Citera
2017-04-05, 22:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Om designer och slikt är vanliga jobb så känner jag folk med vanliga jobb.
Är lite rädd att jag/vi snubblar ut från ämnet nu?
Det är helt klart "vanliga jobb", vem som helst kan bli det. Kakan är som sagt åsiktsmaskin i media och det är inte ett vanligt jobb som vem som helst kan få.
Citera
2017-04-05, 22:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det är helt klart "vanliga jobb", vem som helst kan bli det. Kakan är som sagt åsiktsmaskin i media och det är inte ett vanligt jobb som vem som helst kan få.

Men nu pratar vi ju om hon ska få jobba eller inte, sen sitter du och är nån sorts jury över vad som är ett "vanligt jobb" som duger åt Kakan. Är du Allan Ballan eller?
Citera
2017-04-05, 22:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Men nu pratar vi ju om hon ska få jobba eller inte, sen sitter du och är nån sorts jury över vad som är ett "vanligt jobb" som duger åt Kakan. Är du Allan Ballan eller?
Jag har inte alls pratat om huruvida hon ska få jobba eller inte. Jag har inte heller pratat om vad som "duger" åt Kakan utan bara pratat om vad ett vanligt jobb är och att det hon har nu inte är det.
Citera
2017-04-05, 22:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Är det verkligen någon som förespråkar att hon inte skall få lov att jobba?

Att vi väljer att bojkotta alla som anlitar henne är ju som bekant bara marknadsekonomi.
Citera
2017-04-05, 22:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag har inte alls pratat om huruvida hon ska få jobba eller inte. Jag har inte heller pratat om vad som "duger" åt Kakan utan bara pratat om vad ett vanligt jobb är och att det hon har nu inte är det.

Ållrajt, det var det vi pratade om iaf innan du dansade in. Folk tycker att ingen ska ta i Kakan med tång men att hon bör ta ett vanligt jobb. Jag är kvar i den diskussionen, den absurda diskussionen.
Citera
2017-04-05, 22:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är det verkligen någon som förespråkar att hon inte skall få lov att jobba?

Att vi väljer att bojkotta alla som anlitar henne är ju som bekant bara marknadsekonomi.

Man kan ju inte anse att hon bör jobba men att ingen bör jobba med henne samtidigt. Tror jag? Jag kanske är dum i huvet som inte får ihop ekvationen.
Citera
2017-04-05, 22:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Man kan ju inte anse att hon bör jobba men att ingen bör jobba med henne samtidigt. Tror jag? Jag kanske är dum i huvet som inte får ihop ekvationen.
Det är ju inte så att någon kommer att bojkotta åldringsvården bara för att hon tömmer nattkärlen på avdelning fem.

Men att köpa en Audi eller ett abonnemang på Comviq är i dagsläget helt uteslutet. Det tåget har redan gått.
Citera
2017-04-05, 22:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är ju inte så att någon kommer att bojkotta åldringsvården bara för att hon tömmer nattkärlen på avdelning fem.

Men att köpa en Audi eller ett abonnemang på Comviq är i dagsläget helt uteslutet. Det tåget har redan gått.

Du har säkert rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in