2017-04-03, 03:28
Medlem
Tänk att folk inte kan ha vettigare saker för sig än att sitta vid en dator och skvallra,,,och önska livet ur folk. Hur fan tänker ni. Tänk om ni själva råkar ut för att bli uthängda o smutskastade nångång.
Skärpning.
Citera
2017-04-03, 04:49
Medlem
pungluders avatar
Hörde att dom grilla han rätt hårt i förhören
Citera
2017-04-03, 07:21
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jag vet inte varför du tror att du vet något om den där saken men du är helt ute och cyklar. Återfallsrisken har inte med brottsoffret att göra utan risken för fortsatt brottslighet mer generellt. Jag har noterat att du har för vana att slänga ur dig saker du inte har någon egentlig uppfattning om.

"För att recidivfara ska anses föreligga krävs i allmänhet att den misstänkte tidigare begått likartad brottslighet."
Citera
2017-04-03, 07:58
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
"För att recidivfara ska anses föreligga krävs i allmänhet att den misstänkte tidigare begått likartad brottslighet."
Vad sägs om stölder och narkotikabrott?
Sedan är det så att man väldigt sällan häktar på recidivfara som grund, enbart.
Så fanskapet kommer springa lös och framgent ställa till sattyg och kosta samhället en massa pengar.
Citera
2017-04-03, 08:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halven6220
Tänk att folk inte kan ha vettigare saker för sig än att sitta vid en dator och skvallra,,,och önska livet ur folk. Hur fan tänker ni. Tänk om ni själva råkar ut för att bli uthängda o smutskastade nångång.
Skärpning.
Du har nog missat lite hur detta forum funkar. För egen del är jag inte orolig för uthängning. Jag lever ett ordnat och lagligligt liv och betalar för min bensin.
Citera
2017-04-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drewdy
"Kan fan inte slappna av och somna,,,blir helt galen av alla Bilder o Funderingar som är i skallen på mig,, Jag är totalt styrande av mina Mamma- Instinkter,, Detta kommer bli skitbra,,jag ger mig fan inte ,,, 😭😢😭 " Kopierat från hennes Facebook. Nej han ligger i Linköping.

Synd att inte hennes mamma instinkter styrde henne tidigare i livet, då kanske hon hade gett honom en bra barndom och uppfostran så att han aldrig hamnat i det här läget.
Citera
2017-04-03, 10:00
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du har nog missat lite hur detta forum funkar. För egen del är jag inte orolig för uthängning. Jag lever ett ordnat och lagligligt liv och betalar för min bensin.

Sen slangas din bensin, du blir lite upprörd å skriver av dej här på flashback
Citera
2017-04-03, 10:49
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ja, som sagt var. Det har inget med brottsoffret att göra. Eller tror du att det bara är bensinstölder riktade mot den aktuella macken som räknas som recidiv?
Citera
2017-04-03, 11:12
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Sen slangas din bensin, du blir lite upprörd å skriver av dej här på flashback
Nej,min bensin kommer de inte då jag inte bor i Sverige
Dock så finns det anledning att uppmärksamma idioterna på Flashback.
Citera
2017-04-03, 11:13
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Ja, som sagt var. Det har inget med brottsoffret att göra. Eller tror du att det bara är bensinstölder riktade mot den aktuella macken som räknas som recidiv?
Risk för upprepad brottslighet faller under recidivfara, oavsett det riktas mot samma målsägande.
Citera
2017-04-03, 11:15
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Synd att inte hennes mamma instinkter styrde henne tidigare i livet, då kanske hon hade gett honom en bra barndom och uppfostran så att han aldrig hamnat i det här läget.
Är det tagit från den överlevande grillkorvens mammas facebook?
Citera
2017-04-04, 23:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Risk för upprepad brottslighet faller under recidivfara, oavsett det riktas mot samma målsägande.

Jag avsåg aldrig att det handlade om någon målsägande. Jag trodde dessutom att han var ostraffad. Så strunt i det nu, för ifall han nu hållit på med narkotihandel och annat smått och gott, så kan jag inte annat än hålla med dig omo att han ska hållas inlåst så gott det nu går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in