Så var min första Weekend League avklarad igår kväll.
Tänkte att jag skulle skriva av mig lite om mina tankar och upplevelser.
Jag är som sagt e ganska medioker spelare skulle jag tro, eller i vart fall en medelgod spelare. Kvalade in till ligan via att ha gått upp i division 1 under föregående vecka.
Började i fredags och då var min uppkoppling riktigt bra, inga button delays eller liknande. Jag vann faktiskt dom 4 första matcherna och minns att jag tänkte något i stil med, ska det verkligen vara så här lätt? I femte matchen tror jag att jag fick äta upp tankarna då jag fick dygn pisk av någon demon med 1-3.
Sedan började problemen, jag tror att jag fick totalt 7 st DC under helgen av okända orsaker. Under söndagen var det fruktansvärt med button delays. Särskilt drygt var det när motståndarna anföll på kanten och stannade upp tvärt varvid min spelare sprang som ett X2000 rakt ner i reklamskyltarna bakom kortlinjen. Otroligt störande i ett flertal matcher.
Hur som helst, det hela slutade med 23 segrar och jag tycker det är godkänt för att vara mig. Har som sagt endast spelat FIFA sedan runt jul 2016.
Mina bästa spelare var:
Boateng i backlinjen - vilket monster.
Vidal på mittfältet - bryter anfall varje match och gör en hel del mål.
Gomez IF i anfallet - kom in som ny i min klubb under fredagen och gjorde mig inte besviken. Avgjorde många matcher.
Besvikelsen i mitt lag var nog Marchisio som konstigt nog försvann i sin CM position. Måste fundera till nästa helg om han skall bytas ut mot någon bättre men vem?
Blir också sugen på att plocka in den här Abate med sitt birthday card istället för Peres på högerbacken.
Mitt lag var:
-------------Fhärman---------
-Peres-Manolas-Boateng-Alaba-
--Marchisio-Naingolan-Vidal-----
------------Mertens--------------
--------Gomez--Dybala-----------