2017-04-02, 23:09
Medlem
paras0nics avatar
https://www.futbin.com/17/squad/2834353

Tips/förbättringar på mitt fina lag? Alla startar med 10 kemi och jag ändrar till denna formation/positioner direkt vid avspark. Har runt 50k att leka med, IF Pjanic på bänken som kan tänkas säljas med.
Citera
2017-04-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Det känns som det är skaplig skillnad gameplay-wise XB1 kontra PS4. Om det nu inte är divisionsspel som flyter så pass mycket bättre än WL.

ser man streamers som vanligtvis kör på XB1 ser det ut som spelet flyter bra mycket bättre där iaf..illusion kanske
Citera
2017-04-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
https://www.futbin.com/17/squad/2834353

Tips/förbättringar på mitt fina lag? Alla startar med 10 kemi och jag ändrar till denna formation/positioner direkt vid avspark. Har runt 50k att leka med, IF Pjanic på bänken som kan tänkas säljas med.

hade inte använt Koulibaly.. hans wr gör att han står helt fel till o från...iaf hans MOTM gjorde det väldigt ofta
Citera
2017-04-02, 23:15
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
hade inte använt Koulibaly.. hans wr gör att han står helt fel till o från...iaf hans MOTM gjorde det väldigt ofta

Jag tycker det kan vara bra när man spelar aggressivt försvarsspel, med snabba återerövringar, speciellt ifall mittfältarna står högt. Då tar han ett steg upp och sätter press på eventuell bollhållare. Så länge man inte "over-extendar" så klarar man sig. Han är fin. Mer osäker på te.x Joao Mario dock. Perisic är en absolut gud.
Citera
2017-04-03, 01:22
Medlem
Det är så sjukt hur en del ovr 78-spelare kan springa som gaseller i 90 minuter utan att bli trötta.
Citera
2017-04-03, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Det känns som det är skaplig skillnad gameplay-wise XB1 kontra PS4. Om det nu inte är divisionsspel som flyter så pass mycket bättre än WL.

Vilken av dom tycker du är bättre? Vet att Zimme, en snubbe från Sverige som gått 40-0 flera gånger tycker att PS4 är bättre när det gäller connection, samma med ovvy(youtuber) som testade o spela på PS4 förra helgen. Måste vara sjukt dåligt på xbox om dom tycker PS4 är bra

Om inte EA uppgraderar sina servers till FIFA 18 så vettefan om jag kommer köpa det, spelade just en match i WL o saaaatan vad snabbt gameplay det var, helt sjukt kul o spela men det gör en nästan bara deprimerad då man vet att det inte är så 99 % av tiden.
Citera
2017-04-03, 07:07
Medlem
Fan va svårt det är o bestämma sig för vilket lag man ska köpa.. Köpte precis Bale iaf, får se om jag gillar honom, ska köra en la liga attack iaf men vet inte riktigt om jag ska köpa Ronaldo o offra defensiven lite eller gå på Neymar istället. Om jag köper Neymar kan jag ha Messi som CAM(måste då sälja Bale igen iofs).
Citera
2017-04-03, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Fan va svårt det är o bestämma sig för vilket lag man ska köpa.. Köpte precis Bale iaf, får se om jag gillar honom, ska köra en la liga attack iaf men vet inte riktigt om jag ska köpa Ronaldo o offra defensiven lite eller gå på Neymar istället. Om jag köper Neymar kan jag ha Messi som CAM(måste då sälja Bale igen iofs).

Fernando Torres
Citera
2017-04-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckSchuldiner
Det är så sjukt hur en del ovr 78-spelare kan springa som gaseller i 90 minuter utan att bli trötta.

Jag kör själv ett silver/nonrare lag med overall 77 typ, mötte precis legend/toty/-lag och jag kunde se hur stor skillnade det var, då t.ex mina mittbackar med 68 resp 70 i pace sprang ikapp totyronaldo enkelt haha.
Citera
2017-04-03, 08:48
Medlem
Så var min första Weekend League avklarad igår kväll.

Tänkte att jag skulle skriva av mig lite om mina tankar och upplevelser.

Jag är som sagt e ganska medioker spelare skulle jag tro, eller i vart fall en medelgod spelare. Kvalade in till ligan via att ha gått upp i division 1 under föregående vecka.

Började i fredags och då var min uppkoppling riktigt bra, inga button delays eller liknande. Jag vann faktiskt dom 4 första matcherna och minns att jag tänkte något i stil med, ska det verkligen vara så här lätt? I femte matchen tror jag att jag fick äta upp tankarna då jag fick dygn pisk av någon demon med 1-3.

Sedan började problemen, jag tror att jag fick totalt 7 st DC under helgen av okända orsaker. Under söndagen var det fruktansvärt med button delays. Särskilt drygt var det när motståndarna anföll på kanten och stannade upp tvärt varvid min spelare sprang som ett X2000 rakt ner i reklamskyltarna bakom kortlinjen. Otroligt störande i ett flertal matcher.

Hur som helst, det hela slutade med 23 segrar och jag tycker det är godkänt för att vara mig. Har som sagt endast spelat FIFA sedan runt jul 2016.

Mina bästa spelare var:

Boateng i backlinjen - vilket monster.
Vidal på mittfältet - bryter anfall varje match och gör en hel del mål.
Gomez IF i anfallet - kom in som ny i min klubb under fredagen och gjorde mig inte besviken. Avgjorde många matcher.

Besvikelsen i mitt lag var nog Marchisio som konstigt nog försvann i sin CM position. Måste fundera till nästa helg om han skall bytas ut mot någon bättre men vem?

Blir också sugen på att plocka in den här Abate med sitt birthday card istället för Peres på högerbacken.

Mitt lag var:

-------------Fhärman---------
-Peres-Manolas-Boateng-Alaba-
--Marchisio-Naingolan-Vidal-----
------------Mertens--------------
--------Gomez--Dybala-----------

Citera
2017-04-03, 09:30
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Vilken av dom tycker du är bättre? Vet att Zimme, en snubbe från Sverige som gått 40-0 flera gånger tycker att PS4 är bättre när det gäller connection, samma med ovvy(youtuber) som testade o spela på PS4 förra helgen. Måste vara sjukt dåligt på xbox om dom tycker PS4 är bra

Om inte EA uppgraderar sina servers till FIFA 18 så vettefan om jag kommer köpa det, spelade just en match i WL o saaaatan vad snabbt gameplay det var, helt sjukt kul o spela men det gör en nästan bara deprimerad då man vet att det inte är så 99 % av tiden.
PS4 känns rappare på alla sätt. Att bläddra i menyerna går till och med snabbare. Nu gick jag från WL på XB till att spela division på PS, så kan varit därför också.
Citera
2017-04-03, 10:39
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Så var min första Weekend League avklarad igår kväll.

Tänkte att jag skulle skriva av mig lite om mina tankar och upplevelser.

Jag är som sagt e ganska medioker spelare skulle jag tro, eller i vart fall en medelgod spelare. Kvalade in till ligan via att ha gått upp i division 1 under föregående vecka.

Började i fredags och då var min uppkoppling riktigt bra, inga button delays eller liknande. Jag vann faktiskt dom 4 första matcherna och minns att jag tänkte något i stil med, ska det verkligen vara så här lätt? I femte matchen tror jag att jag fick äta upp tankarna då jag fick dygn pisk av någon demon med 1-3.

Sedan började problemen, jag tror att jag fick totalt 7 st DC under helgen av okända orsaker. Under söndagen var det fruktansvärt med button delays. Särskilt drygt var det när motståndarna anföll på kanten och stannade upp tvärt varvid min spelare sprang som ett X2000 rakt ner i reklamskyltarna bakom kortlinjen. Otroligt störande i ett flertal matcher.

Hur som helst, det hela slutade med 23 segrar och jag tycker det är godkänt för att vara mig. Har som sagt endast spelat FIFA sedan runt jul 2016.

Mina bästa spelare var:

Boateng i backlinjen - vilket monster.
Vidal på mittfältet - bryter anfall varje match och gör en hel del mål.
Gomez IF i anfallet - kom in som ny i min klubb under fredagen och gjorde mig inte besviken. Avgjorde många matcher.

Besvikelsen i mitt lag var nog Marchisio som konstigt nog försvann i sin CM position. Måste fundera till nästa helg om han skall bytas ut mot någon bättre men vem?

Blir också sugen på att plocka in den här Abate med sitt birthday card istället för Peres på högerbacken.

Mitt lag var:

-------------Fhärman---------
-Peres-Manolas-Boateng-Alaba-
--Marchisio-Naingolan-Vidal-----
------------Mertens--------------
--------Gomez--Dybala-----------

17 Förluster varav 7 ifrån DC, du började spela fifa i december . Ja va ska man säga hatten av, well done. Själv får man fortfarande kriga som ett djur för att klara 18. Fint lag , Gomez är fett jobbig att möta på gör ofta mål på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in