2017-04-02, 17:25
Medlem
Njursaltares avatar
Kritiskt skadade avförda till Uppsala.

Hoppas resurserna kan få ägnas åt bussoffren i stället för kaozande ökenflugor som skjuter...
Citera
2017-04-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Varför är det pixlat???

Kan vara att bussföretaget inte vill ha sitt namn förknippat med händelsen, man vill inte direkt associeras med olyckor. Kan liknas vid Gottrörakraschen (och andra flygplanshaverier) där man snabbt skickar ut folk som målar över flygbolagets namn:

http://home.swipnet.se/~w-88928/images/md1.jpg

Samma flygplan efteråt:

http://www.flygvardinnan.se/wp-content/uploads/2011/09/1296-20070930230939.jpg
Citera
2017-04-02, 17:28
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ditt arsle. Kunden hade väl beställt en bussresa den tiden. Vissa människor alltså...
Hur fan vet du det?
Låter väldigt ologisk att kunden väljer en nattkörning.
De kommer fram söndagmorron och är troligtvis totaltrötta.
Vi får vänta och se om jag och mitt arsle har fel.
Citera
2017-04-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Kan säkert hända att det känns lite skumt att bli omkörd av ett tungt fordon. Dock är yrkesförare bättre på att känna efter var de har sitt fordon, vid vilken hastighet det släpper, bromssträcka osv, än vad gemene förare av personbil är, då många är väldigt osäkra och kanske ovana.

Så kan det ju givetvis vara, men även att de kanske börjar överskatta sin egen förmåga pga att de kört så länge och ingenting har hänt.
Citera
2017-04-02, 17:29
Medlem
Visst är det lag på bälte i buss?

Kan bara tänka mig vilka skador man får om man sitter obältad i en buss som i farten vickar och man kanske åker mot rutan.. räcker ju med att det kommer en stubbe så blir det ohyggliga skador.
Citera
2017-04-02, 17:30
Medlem
Varför inte läsa media istället för lösa gissningar. Bra väg, isfritt. Chauffören hade kört själv från Skene. Norrlandsvägar är många gånger mycket bra. Dessutom kan inte Sveg kallas för Norrland, kolla på kartan.
Chauffören sitter relativt lågt, det enda jag kan tänka mig att han styrt undan från är älg, inga mindre djur. I gryning och skymning rör sig älgar bl.a. Med tanke på ansvaret borde dom vara tränade på olika scenarion.
Citera
2017-04-02, 17:31
Medlem
Jag skulle gissa på att föraren pillar på mobiltelefonen och bussen råkar få ner ett hjul i diket pga detta. Det är extremt lätt hänt och jag gissar att det inte bara är att ratta upp igen med en stor buss.
Citera
2017-04-02, 17:32
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
På bilden ser det ut som en Volvo turist från Bergkvara buss. Jag tror bolaget är från Kalmar.

Det var en Setra 431DT.

http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=49076
Citera
2017-04-02, 17:32
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Varför inte läsa media istället för lösa gissningar. Bra väg, isfritt. Chauffören hade kört själv från Skene. Norrlandsvägar är många gånger mycket bra. Dessutom kan inte Sveg kallas för Norrland, kolla på kartan.
Chauffören sitter relativt lågt, det enda jag kan tänka mig att han styrt undan från är älg, inga mindre djur. I gryning och skymning rör sig älgar bl.a. Med tanke på ansvaret borde dom vara tränade på olika scenarion.

Renar finns det massvis av där
Citera
2017-04-02, 17:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

I så fall borde Chauffören om än chockad sagt att det var en älg och jag vek undan. Nu minns Chauffören inte ett skit som det verkar och därmed mest troligt då att han/hon somnade till för ett ögonblick.
Citera
2017-04-02, 17:34
Medlem
Citat:
Älg är väl inte det troligaste om man ser statistikst. Det troligaste är som många andra skrivit - trött - en sekund av bristande uppmärksamhet - hjul som kommer ut i vägrenen som inte bär - bussen välter... Väldigt vanlig olycka bland tyngre fordon.
Citera
2017-04-02, 17:34
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Hur fan vet du det?
Låter väldigt ologisk att kunden väljer en nattkörning.
De kommer fram söndagmorron och är troligtvis totaltrötta.
Vi får vänta och se om jag och mitt arsle har fel.

då är dom ju framme kl 08 och kan hämta ut liftkort och köpa mat mm

ingen ide att komma fram kl 05 när allt är stängt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in