2017-04-02, 12:28
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffs
Jag menar på att kritiken verkar överdriven om man läser allt material samt att det förekom en hel del felaktigheter.

Jag vet inte så mycket mer chauffören. Kör en hel del på Europa också.

Det gick mycket ren på den vägen också förra söndagen. Mer troligt än älg
.

I så fall rör det sig om en blind busschaufför eftersom han enligt polisen inte har någon förklaring till hur olyckan gått till och om det varit renar på vägen så borde han väl i rimlighetens namn sagt det
Citera
2017-04-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo som det är. Det är olagligt att fildela folk gör det ändå, det är olagligt att inte vara bältad när man åker buss folk kommer liksom inte bära bälte i gemen. Bara som det är. Går inte att skylla på någon där heller.
Det (av mig fetade): Klart som fan att man kan skylla på någon. Det är ju den som struntar i att spänna fast sig som har skulden till att skadorna blir så allvarliga. Synd att det ska utdömas dödsstraff för en del, som är så pass korkade.
Citera
2017-04-02, 12:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
De måste lyfta bussen för att veta säkert, vid andra svåra bussolyckor har man ibland hittat en, ibland fler under bussen.

Enligt tidigare uppgifter så ska alla på olycksplatsen ha tagits om hand. Kan tänka mig att man visste hur många som åkte med bussen och har kontrollerat detta mot antalet döda, skadade och oskadda.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
*OBS,spekulation*

En möjlighet är ju att chauffören använt mobiltelefonen och varit okoncentrerad med dikeskörning som resultat.Kontroll av chaufförens telefon och telebolagets logg bör ju ingå i utredningen.
Då hade den legat längre in i diket närmare skogsbrynet....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Fortfarande i shocktillstånd? Eller för rädd att peka ut ngn pga bussbolagets "värdegrund"?
Nja det förra är inte så troligt, då hade nog inte polisen gått ut med uppgiften så tidigt.

Det senare: Ja det kan vara så men jag har ingen aning.
Citera
2017-04-02, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt tidigare uppgifter så ska alla på olycksplatsen ha tagits om hand. Kan tänka mig att man visste hur många som åkte med bussen och har kontrollerat detta mot antalet döda, skadade och oskadda.
dom sa tidigare att dom lyfte lite på bussen och kollade under den.
Citera
2017-04-02, 12:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
I så fall rör det sig om en blind busschaufför eftersom han enligt polisen inte har någon förklaring till hur olyckan gått till och om det varit renar på vägen så borde han väl i rimlighetens namn sagt det

Om busschauffören är i chock, vilket väl är sannolikt, så kanske han rent faktiskt inte kan lämna en förklaring?

Bara en tanke.
Citera
2017-04-02, 12:34
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Hur fan kan du veta exakt vad som hänt redan?
Du borde skämmas för vad du gör just nu. folk har fan dött.
Lämna den här tråden nu!
Jag tror nyckelordet in hans meningslösa inlägg var "Ovanstående är bara ett scenario.".

Dessutom orsaker sällan en punktering att fordonet kränger av vägen, så länge det inte handlar om hollywoodproducerad film vill säga.
Citera
2017-04-02, 12:34
Medlem
Jesses, nästan 300 inlägg på några timmar om en vanlig trafikolycka.

Det dör ca 250 personer var år i trafiken i Sverige, varför skrivs det inte om dem?

Alldeles för mycket spekulationer om orsaken, utan att någon egentligen vet, inte bra.

(. Det är ju självklart att det var ett Terrordåd, fast det misslyckas ju delvis då bara tre dog. .)

Annars kan man ju kolla vad som skrivs om bussbolagets ifråga (Bergkvarabuss) ständigt dåliga underhåll av sina bussar, där nästan en tredjedel av dess bussar är trafikfarliga ...

Så skyll på företaget!

http://www.barometern.se/kalmar/bergkvarabuss-fordon-anklagas-for-trafikfara/
Citera
2017-04-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jo, men terminologin "alla på olycksplatsen inberäknar levande och skadade", inte döda normalt. Ibland kastar man en presenning över en bil exempelvis och tar hand om de döda inne på inhängnad område och klipper ur dem där. Så även om skolor normalt har listor på alla som åker med på resor med sig i bussen, kan dessa vara lite svåra att lita på till hundra procent. Jag hoppas givetvis att det enbart är granris under bussen och att du har helt rätt.
Citera
2017-04-02, 12:36
Medlem
Crimphris avatar
Jag trodde aldrig jag skulle försvara Löven, men han har redan beklagat det inträffade.
Till och med riktigt fint.

Vart ser man PK, går det på SVT?
Jag kollar aldrig tv, så jag har noll koll.
Citera
2017-04-02, 12:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Så klart måste statsministern bry sig, inom några timmar.
Ungefär som 1994 - Löfven berättar säkert snart också om katastroforsaken!
Nackade höns vet mkt väl vad de "ska bry sig om". Märkliga opportunister...
Statsminister Löfven har redan uttalat sig tillsammans med flera andra partiledare bl.a. Lööf & Busch Thor:

https://www.svd.se/statsministern-hela-landet-i-sorg#sida-2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in