2017-04-02, 11:09
Medlem
Mahous avatar
Likbil från lokala begravningsbyrån har rullat in på plats, enligt personer som är vid olyckan.

Lär vara en jävla scen.
Citera
2017-04-02, 11:10
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Har letat efter någon bild där logga syns men hittar inget

http://hds.imgix.net/3d1ARjXHeqacaPCT9tvtykrcMAc.jpg?fit=crop&crop=face s%2Centropy&w=1536&h=920&auto=format&q=60
Citera
2017-04-02, 11:11
Medlem
3 döda än så länge...beklagar sorgen till alla drabbade och anhöriga
Citera
2017-04-02, 11:12
Medlem
Onekligen intressant om det rör sig om Bergkvarabuss.

Nyligen slog mekaniker larm om att dessa bussar var rullande dödsfällor och att det fuskas med besiktningar och reparationer.

Detta var i Skåne förvisso, men företagskulturen är nog densamma.

Citat:
Mekanikerna slår larm: många av Skånetrafikens gula bussar är trafikfarliga på grund av systematiskt slarv och fusk i verkstaden. ”Jag sätter mig aldrig i deras bussar. Aldrig! För jag vet hur deras reparationer går till”, säger en person som jobbat i många år i verkstaden på Bergkvarabuss i Malmö.

http://www.sydsvenskan.se/2017-03-13/skanetrafiken-kraver-svar-fran-bergkvarabuss
Senast redigerad av Kentiro 2017-04-02 kl. 11:14.
Citera
2017-04-02, 11:12
Medlem
yvdois avatar
3 döda
Citera
2017-04-02, 11:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
tre döda...

Helvete alltså. Här trodde man det mest skulle röra sig om skrubbsår
Citera
Medlem
goofers avatar
3 Döda!

Fruktansvärt!

Ett mycket stort ansvar vilar på bussbolaget här!

Läste att föraren har haft kontakt med trafikledningen för att kolla att han inte är trött? 04:30 på morgonen. Vilket bussbolag har trafikledning vaken på natten?

Va i helvete tänkte de med när en förare ska köra ensam?

Kommer haverikommissionen bli inblandad nu när det finns dödsfall?

Bergkvara, ja det förvånar inte att de skickar en ensam förare att köra så lång nattkörning.

De dumpar priserna och sparar in på säkerheten!
Senast redigerad av goofer 2017-04-02 kl. 11:16.
Citera
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo de klarar sig oftast mest galant. Här om nu bälte på då och bussen snurrar runt så kommer du liksom hänga i bältet upp sida ner. Bältet där kan liksom också då innebära större skaderisk om bussen for framåt och du är fast i ett bälte så du kommer liksom dras sönder istället för att vara fri och bara följa med fallet.
Jag kan tänka mig att även vart man satt i bussen spelar roll. Om bussen vält åt höger borde de som satt på höger sida ha större chans även om dom varit obältade. De som suttit på vänster sida "får luft" och flyger fritt bland stolar och säten längs mittgången.

Eftersom de verkar ha sovit var det nog inte många som var bältade, oavsett vad lagen säger, det är obekvämt att sova sittandes upprätt.

Hemskt påsklov för dessa ungdomar och deras familjer.
Citera
2017-04-02, 11:15
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Tre döda ännu så länge, tragiskt och givetvis ännu mer när det är barn.
Om det är så att orsaken till olyckan var slarv/fylla/sömn från föraren hoppas man ju i varje fall att han är en av de döda.
Citera
2017-04-02, 11:15
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Nån som kan hjälpa mig att förstå hur det kan vara så många och så allvarligt skadade när den bara har tippat ner på sidan i diket? Får d inte att gå ihop

Att landa på busstaket med huvet före brukar inte va så bra
Citera
2017-04-02, 11:17
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Tre döda ännu så länge, tragiskt och givetvis ännu mer när det är barn.
Om det är så att orsaken till olyckan var slarv/fylla/sömn från föraren hoppas man ju i varje fall att han är en av de döda.

Chauffören är helt oskadd.... iaf fysiskt
Citera
2017-04-02, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Jag kan tänka mig att även vart man satt i bussen spelar roll. Om bussen vält åt höger borde de som satt på höger sida ha större chans även om dom varit obältade. De som suttit på vänster sida "får luft" och flyger fritt bland stolar och säten längs mittgången.

Eftersom de verkar ha sovit var det nog inte många som var bältade, oavsett vad lagen säger, det är obekvämt att sova sittandes upprätt.

Hemskt påsklov för dessa ungdomar och deras familjer.
Tvärt om skulle jag säga.. de som sitter till höger kommer att slå i marken och allt som finns där. Sten, grus, buskar osv. De riskerar även att trilla ut i sin helhet eller få kroppsdelar som hamnar under bussen om den glider efter den vält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in