2017-04-02, 10:58
Medlem
Karmans avatar
Vägen ser ju jävligt smal ut för att vara en "europaväg". Sverige behöver verkligen satsa på att rusta upp vägnätet! Vi är ju ett sånt "rikt land"... eller?

Kan ju vara så enkelt att busschauförren råkade få ner hjulen i vägkanten på den smala vägen och det spårade ner i diket och bussen välte.
Citera
2017-04-02, 11:01
Medlem
Presskonferensen några minuter försenad

7 personer förda till sjukhus varav två till östersund
Citera
2017-04-02, 11:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Undrar om inte detta är bättre - jämför med fulla personer som krockar, de klarar sig oftast bättre än de som är spiknyktra. Har väl med att de INTE är spända och stela, utan som en gummisnodd. Jag vet inte - spekulerar bara...

Jo de klarar sig oftast mest galant. Här om nu bälte på då och bussen snurrar runt så kommer du liksom hänga i bältet upp sida ner. Bältet där kan liksom också då innebära större skaderisk om bussen for framåt och du är fast i ett bälte så du kommer liksom dras sönder istället för att vara fri och bara följa med fallet.
Citera
2017-04-02, 11:02
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Någon som sett vilket bussbolag det rör sig om?
Tänkte bara om det var Bergkvara som ju cirkulerat i pressen senaste tiden.

På platsen där bussen gått i diket är det bra väg med god sikt och väl röjt vid sidan av vägen så jag tror inte på tidigare framförd teori om att bussen skulle ha väjt för älg.

Kan det röra sig om Bergkvarabuss? Jag känner igen loggan på bilden?
Citera
2017-04-02, 11:03
Medlem
Allt från mindre skador, bruten arm och "mycket allvarliga skador"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Nån som kan hjälpa mig att förstå hur det kan vara så många och så allvarligt skadade när den bara har tippat ner på sidan i diket? Får d inte att gå ihop

Inte så svårt att lista ut.. De satt med störst sannolikhet inte fastbältade.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vägen ser ju jävligt smal ut för att vara en "europaväg". Sverige behöver verkligen satsa på att rusta upp vägnätet! Vi är ju ett sånt "rikt land"... eller?

Kan ju vara så enkelt att busschauförren råkade få ner hjulen i vägkanten på den smala vägen och det spårade ner i diket och bussen välte.

Det är en bra väg och väglaget verkar ju också ha varit ok
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yoP4x/bra-vaglag-och-rakstracka-nar-bussen-korde-i-diket

tekniskt fel på bussen alternativt att chaffisen somnade , skulle jag sätta en slant på
Citera
2017-04-02, 11:04
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
När bussen välter och rutorna går sönder blir väl bussen som ett stort rivjärn mer eller mindre.

Ja, och sedan att bussen stoppar relativt snabbt från en fart av uppemot 90-100 kilometer i timmen... De utan bälte flyger och studsar mellan säten, golv och tak samt krockar med andra kroppar/bagage som flyger runt, samt alla kläm- och skärskador, benbrott.
Citera
2017-04-02, 11:05
Medlem
tre döda...
Citera
2017-04-02, 11:06
Medlem
arbetets avatar
3 döda 6 allvarligt skadade
Citera
2017-04-02, 11:07
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Kan det röra sig om Bergkvarabuss? Jag känner igen loggan på bilden?

Har letat efter någon bild där logga syns men hittar inget
Citera
2017-04-02, 11:09
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Har letat efter någon bild där logga syns men hittar inget

Här, det rör sig om Bergkvarabuss.

https://x.cdn-expressen.se/images/6a/d0/6ad00446accd475c916600a1b52f695d/525.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in