2017-04-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrewakhan
Finns nåt för att hjälpa en slappna av och somna/sova som funkar? Har kollat runt på lite apotek, men vill gärna ha råd från någon som vet vad som funkar och inte.
Orkar inte köpa alla dessa olika sorter och testa..

Anledningen till sömnbristen är att jag inte kan somna på kvällen och när jag vaknar på natten kan det ta timmar innan jag somnar om. Haft det så ett tag nu (jävligt mycket stress på jobbet bl.a.) och börjar må riktigt dåligt av att vara så trött hela tiden. Dåligt minne, humörsvängningar, huvudvärk, mörka ringar under ögonen, frossa m.m.

Mitt förslag är: stressa mindre på jobb (dööh, ah fan . Men faktiskt, var rädd om dig!)
I övrigt skall Johannesört fungera bra. Men med tanke på att du har både insomningssvårigheter och sömnproblem råder jag dig att gå till en läkare. Finns Circadin/Melatonin som de är mer frikostiga att skriva ut. Inte beroendeframkallande heller. Melatonin är ett naturligt hormon du har i kroppen.

Hoppas det blir bättre med dig snart och var rädd om dig!

Fotnot: försö att hitta aktiviteter som kan få dig att varva ned på kvällen, exempelvis gå en promenad, ta ett varmt bad eller läs en tung bok.
Citera
2017-04-01, 21:29
Medlem
Mia-Rovys avatar
Låter som att du börjar närma dig att gå in i väggen. Mycket illa om du inte tar det på allvar. It will cost ya.

Det dåliga sättet (som du vill höra):
Skit i att åtgärda dina problem. Låt dem fortsätta och bli istället (psykiskt. Eller ännu värre, fysiskt) beroende av mediciner så att problemen blir ännu kraftigare. Johannesört kan du väl som sagt börja knapra. Ger endast ett psykiskt beroende vad jag vet.

Det bra sättet (som du inte vill höra, men som du tids nog kommer att tvingas ställas för vad du än gör):
Åtgärda problemen. Din kropp skriker efter kraftiga livsförändringar. Inte mediciner.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-01 kl. 21:39.
Citera
2017-04-01, 22:44
Moderator
fredrik686s avatar
Ämnen sammanfogade.

/Mod
Citera
2017-04-02, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarr-olp
Mitt förslag är: stressa mindre på jobb (dööh, ah fan . Men faktiskt, var rädd om dig!)
I övrigt skall Johannesört fungera bra. Men med tanke på att du har både insomningssvårigheter och sömnproblem råder jag dig att gå till en läkare. Finns Circadin/Melatonin som de är mer frikostiga att skriva ut. Inte beroendeframkallande heller. Melatonin är ett naturligt hormon du har i kroppen.

Hoppas det blir bättre med dig snart och var rädd om dig!

Fotnot: försö att hitta aktiviteter som kan få dig att varva ned på kvällen, exempelvis gå en promenad, ta ett varmt bad eller läs en tung bok.

Jo, hade ju vart super att stressa mindre. Kanske blir bättre när det kommer tillbaka lite folk snart som varit sjukskrivna ett tag.
Annars är väl enda möjligheten till mindre stress att byta jobb. Går ju liksom inte att ändra på arbetsbördan och tidspressen på så många andra sätt. Att det ska anställas tillräckligt med personal är ju en utopi.
Citera
2017-04-02, 07:18
Bannlyst
testade 5 stycken melatonin tabletter idag dem gör absolut ingenting ingenting alls det är som att ta luft
Citera
2017-04-02, 07:19
Medlem
emotion-lotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukOchSkinn
Föreslår att du kollar upp melatonin, ska funka som sömnmedel och har massor med andra positiva egenskaper också. Har själv tänkt inhandla sånt, tror inte det finns på apoteket men är lätt att hitta på webben.

Receptbelagt i Sverige, men säkert hälsokost i Danmark eller Tyskland.

Fungerar bra för vissa, jag somnar som en stock av det, ingen bakfylla som stilnoct eller propavan eller vad den hette, helt värdelöst när man är mosig av tabletten dagen efter ju.
Citera
2017-04-02, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emotion-lotion
Receptbelagt i Sverige, men säkert hälsokost i Danmark eller Tyskland.

Fungerar bra för vissa, jag somnar som en stock av det, ingen bakfylla som stilnoct eller propavan eller vad den hette, helt värdelöst när man är mosig av tabletten dagen efter ju.

köpte själv dem och inget händer
Citera
2017-04-02, 18:24
Medlem
emotion-lotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
köpte själv dem och inget händer

Vart köpte du dom?

"Fungerar bra för vissa," Jo alla har olika kemi i kroppen, som Japaner och alkohol t.ex.

Sen beror det ju på ditt specifika sömnproblem just nu också, skillnad på om du har mycket att tänka på och inte kan koppla av eller om du vill somna fast du har ätit concerta eller liknande.

Om du har en speciell period i ditt liv nu så kanske tabletterna skulle fungera i vanliga fall, men det är ju ett sömnhormon och inte ett narkosmedel.
Citera
2017-04-03, 12:09
Bannlyst
Citat:
Vart köpte du dom?

"Fungerar bra för vissa," Jo alla har olika kemi i kroppen, som Japaner och alkohol t.ex.

Sen beror det ju på ditt specifika sömnproblem just nu också, skillnad på om du har mycket att tänka på och inte kan koppla av eller om du vill somna fast du har ätit concerta eller liknande.

Om du har en speciell period i ditt liv nu så kanske tabletterna skulle fungera i vanliga fall, men det är ju ett sömnhormon och inte ett narkosmedel.

testade 8 stycken melatonin tabletter igång absolut inget alls hände jag blev inte trött absolut ingenting jag vill bara ha tabletter jag tar som söver ner mig helt enkelt och sedan försvinner innan jag vaknar
Citera
2017-04-03, 23:13
Medlem
emotion-lotions avatar
Citat:
testade 8 stycken melatonin tabletter igång absolut inget alls hände jag blev inte trött absolut ingenting jag vill bara ha tabletter jag tar som söver ner mig helt enkelt och sedan försvinner innan jag vaknar

Det skulle jag också vilja ha, men finns dom?

Vilka syftar du på?
Citera
2017-04-04, 10:38
Bannlyst
Citat:
Det skulle jag också vilja ha, men finns dom?

Vilka syftar du på?

Så det är fantasi att ha tabletter man tar och somnar direkt och sedan vaknar normalt utan att märka att man ens har tagit dem? så det finns inget sätt att bara söva ner sig när man har lust?
Citera
2017-04-04, 23:03
Medlem
emotion-lotions avatar
Citat:
Så det är fantasi att ha tabletter man tar och somnar direkt och sedan vaknar normalt utan att märka att man ens har tagit dem? så det finns inget sätt att bara söva ner sig när man har lust?

Ja om du avkodar texten i mitt inlägg så undrar jag vad du syftar på för tabletter? dvs jag känner inte till några sådana.

Vilka tabletter pratar du om? vet du inte vad dom heter ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in