2017-03-31, 21:11
Medlem
Skärpning i tråden! Det är tröttande, och kontraproduktivt för skribenterna, att behöva läsa samma saker, som inte handlar om det specifika brottet, om och om och om igen. Även om ni är frustrerade.
Citera
2017-03-31, 21:13
Medlem
Gorillabass avatar
Är den skjutne namngiven?
Finns det bild på honom?
Citera
2017-03-31, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
HA är smartare än så. De vet att gatubarnen är sjukt jävla många och med sin hederskultur + vapen som dom uppenbarligen inte har svårt för att få in i landet gör dom till den så kallade hyperblatten. Livsfarlig sort.. Låt dom skjuta ihjäl sig tror jag dom tänker lite HA
Precis! Det är trots allt skillnad på kriminella och kriminella. Några har ändå hjärna och konsekvenstänk.
Citera
2017-03-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 788578
Du tror inte att det handlar om heggen och skulder alltså? Dags att vakna... Du är direkt en del av problemet.

Vad jag "tror" har ingen som helst relevans, men i det här fallet så påstår olika oberoende källor med nära anknytning till de inblandade att det handlar om hedersrelaterade uppgörelser, och inte knark/skulder, som tex automatvapenattacken från mopeder mot personbil gjorde.

Men även om vi skall gå in på vad jag "tror" (tro och antaganden, någon som du antagligen baserar hela din jävla verklighet på) så verkar det ytterst otroligt att en 16 årig ostraffad och "skötsam" kille har så stora skulder eller är såpass inblandad i knarkuppgörelser att han, inte ont anande, blir mördad på öppen gata. Döda kan inte betala tillbaka vettu.
Citera
2017-03-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EkoMargit
Vad jag "tror" har ingen som helst relevans, men i det här fallet så påstår olika oberoende källor med nära anknytning till de inblandade att det handlar om hedersrelaterade uppgörelser, och inte knark/skulder, som tex automatvapenattacken från mopeder mot personbil gjorde.

Men även om vi skall gå in på vad jag "tror" (tro och antaganden, någon som du antagligen baserar hela din jävla verklighet på) så verkar det ytterst otroligt att en 16 årig ostraffad och "skötsam" kille har så stora skulder eller är såpass inblandad i knarkuppgörelser att han, inte ont anande, blir mördad på öppen gata. Döda kan inte betala tillbaka vettu.
Mest troligt är en tjej anledningen till det mordet.
Citera
2017-03-31, 22:03
Medlem
Citat:

Vad snackar du om?
Citera
2017-03-31, 22:20
Medlem
Citat:

Det behöver inte nödvändigtvis vara den med stora skulder man skjuter.
Citera
2017-03-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Är den skjutne namngiven?
Finns det bild på honom?
Svårt att missa vad han heter. Står på flertalet ställen. Bl a inlägg 150. Varför han inte hittas som det står om inlägget kan du läsa om i sydsvenskan.
Citera
2017-03-31, 22:30
Medlem
[quote=Refraktor|60311536]Skärpning i tråden! Det är tröttande, och kontraproduktivt för skribenterna, att behöva läsa samma saker, som inte handlar om det specifika brottet, om och om och om igen. Även om ni är frustrerade.[quote]

Instämmer. Om alla höll sig till ämnet i st f att flyta ut i allt möjligt snackande skulle trådarna bara bli hälften så långa och diskussiorns gå dubbelt så fort framåt.
Citera
2017-03-31, 22:52
Medlem
Juristakutens avatar
BO är *hmed *dnan *bdulaziz *=A

Även om det var trippel A där så förekommer han i Lexbase. Har inte tillgång till Lexbase, någon som kan lägga ut?

Att man inte hittar honom på Ratsit eller andra liknande sajter beror på att han sedan den 2 mars har skyddad identitet.
Citera
2017-03-31, 23:04
Medlem
Det var ett stort pådrag vid i rondellen vid Ramels väg för 30 min sesan. Ungefär 7-8 polisbilar och två kvaddade Mercor. Så många patruller är aldrig på en vanlig trafikolycka så det måste varit något annat
Citera
2017-03-31, 23:05
Medlem
Juristakutens avatar
Kan tillägga att AAA (BO) är född 19931218 om det nu underlättar för någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in