2017-03-31, 12:39
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
"Aftonbladet hade dagarna efter mordet på Ahmed mejlkontakt med en man, som på flera forum på nätet uppgav att det var han som tagit bilden på den döde 16-åringen. Mannen, som inte ville uppge sitt namn, berättade att han också visste vem som var skyldig till mordet.
– Jag kan inte gola, berättade han.
Han sa att han fruktade för sin egen säkerhet, och att han därför inte vågade gå till polisen, eller berätta något om mordet eller gärningsmännen för Aftonbladets reporter."
Det kanske fanns lite sanning i vittnesspekulationerna ändå eftersom han också blev mördad?

Okej, okej, dock är det tveksamt att han visste vem mördaren var, för då hade inte polisen släppt taget om honom så lättvindigt.
Det var nog det typiska babbe-skrytet när AB-journalisten ringde. 23-åringen ville såklart mjölka dem på pengar för påhittade uppgifter.
Citera
2017-03-31, 12:44
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Okej, okej, dock är det tveksamt att han visste vem mördaren var, för då hade inte polisen släppt taget om honom så lättvindigt.
Det var nog det typiska babbe-skrytet när AB-journalisten ringde. 23-åringen ville såklart mjölka dem på pengar för påhittade uppgifter.
Kan hålla med där, "15 min of fame". Det kan ju finnas många anledningar till att just han blev mördad, men just att det sammanfaller lite för bra gör det inte otroligt att han faktiskt visste vem GM är.
Citera
2017-03-31, 12:46
Bannlyst
Han kände till riskerna. Det är sådant man får räkna med när man befinner sig i en av våra no-go-zoner.
Citera
2017-03-31, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Helt säkert är att A Abdulaziz visste vem A Obaids mördare var eftersom han sprang mot skottlossningen och inte från. Han betedde sig sjukt konstigt i samband med att han tog A Obaids telefon. Prince S som hotar på Fb verkar vara bror till avlidne Akke och skjutne M. A abdulaziz är fb kompis med han Di.o za&mzam som anklagas här på Flashback för mordet på Akke. Han som är häktad för mordet på Quendrim Bajramaj är också kompis till BO ,så det finns många möjliga motiv med tanke på BOumgänge. Han var väl en vanlig pundare också och en av de åtalade för sprängningen mot Viktoria Park. Tragiskt att det gick som det gick!

Akke var ju även bror till han som blev skjuten i Lindeborg, deras "gäng" som börjat hämnas ?
Citera
2017-03-31, 12:52
Medlem
ztellas avatar
Det vore intressant om kulorna matchar varandra från de olika mordtillfällena.
Citera
2017-03-31, 12:55
Medlem
En nära släkting till BO har han som blev skjuten till döds på Möllevångstorget nyligen som profilbild.
Citera
2017-03-31, 12:56
Medlem
Den mördade är ju vän med flera yngre killar på Rosengård. Bland annat bröderna Osman, och Daabase och dessa. Många av dom var ju inblandade i sprängdåden i Malmö och den döda figurera även vid sprängningen mot Rättscentrum så BO kan ha blivit skjuten av en helt annan anledning än att han blev vittne till mordet på Obaid.

Jag tror det kan vara en blandning av att han var vittne och att han kommit i konflikt med någon.
Citera
2017-03-31, 13:00
Medlem
Någon som har namn på de häktade?
Citera
2017-03-31, 13:02
Medlem
Pantad man är om man säger att man "känner att döden är nära" men endå stannar kvar i samma område, samma stad, samma land. Hoppas du inte vilar i fred, bög Achmed.
Citera
2017-03-31, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Hur är det med läsförståelsen egentligen? Det står inte alls det du påstår:

Det står det visst, han visste vem mördaren var enligt Aftonbladet.

"Mannen, som inte ville uppge sitt namn, berättade att han också visste vem som var skyldig till mordet.

– Jag kan inte gola, berättade han.

Han sa att han fruktade för sin egen säkerhet, och att han därför inte vågade gå till polisen, eller berätta något om mordet eller gärningsmännen för Aftonbladets reporter.

– Självklart vill jag att dom ska fast, men dom är riktigt farliga. De vet allt om mig, den risken kan jag bara ta om jag får massor med pengar och drar utomlands. Det är inte värt att riskera mitt liv, skrev han i det sista mejlet till Aftonbladet."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/2aWnx/bevittnade-mordet-pa-ahmed-16-skots-ihjal-i-gar
Citera
2017-03-31, 13:03
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Du vet inget om föräldrarna och hur mycket de brytt sig. Det är inte alltid så lätt att styra sina barn om de hamnat i fel sällskap.

Det är föräldrarnas uppgift att fixa det, dom här skitföräldrarna bryr sig inte.

Alltid när jag har gjort fel har mina föräldrar tillrättavisat mig. Just för att dom bryr sig
Citera
2017-03-31, 13:07
Medlem
vonglocks avatar
https://www.facebook.com/youssef.ja1

En annan som lagt upp bild på BO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem