Citat:
Missat att vi sålt fler spelare än Olunga? Förra året eget kapital på 53m om jag inte minns fel. Där är alltså försäljningen av Olunga inte medräknad. Olsson betalade vi bara sign on för dessutom. Beijmo 3m verkar det som.
Denna Silly har vi tjänat mer än vi gjort av med än så länge. Får se vad Kujovic kostar (kan ju vara lån också) om han kommer, vilket skulle vara trevligt.
Men vi har alltså många miljoner kvar och satsar verkligen inte allt på ett kort.
Denna Silly har vi tjänat mer än vi gjort av med än så länge. Får se vad Kujovic kostar (kan ju vara lån också) om han kommer, vilket skulle vara trevligt.
Men vi har alltså många miljoner kvar och satsar verkligen inte allt på ett kort.
Tja, ni har haft någon liknande försäljning tidigare år men Olunga-affären är ju såklart en gigantiskt affär som har stor betydelse för hur ni spenderar under detta transferfönster, trots att affären inte visats i 2016 års rapport. 53 mkr i eget kapital, visst, men ni hade relativt låga intäkter 2015 och gjorde dessutom minusresultat samma år. Publikintäkter minskar, kostnader ökar (fr. årsrapporten).
Ni står såklart inte på ruinens brand (även om jag önskade att så var fallet) men nog är det ingen långsiktig värvningsstrategi ni ägnar er åt? Varken Isaksson, Källström eller Olsson kommer genrerera framtida avkastning s.a.s, att ni endast betalade sign-on för Olsson är bra men ni har samtidigt höga lönekostnader i Källström (+ sign on för honom?). Vad gäller Beijmo så hörde jag en siffra på 4 mkr vilket är galet mycket för en oprövad 19-årig högerback, men han är åtminstone en långsiktig värvning och en bra sådan
Min poäng är att satsningen bör kräva sportsliga framgånger på ganska kort sikt, såvida inte någon av era nya afrikaner går till Dubai för 80 mkr i sommar och Bosse återigen kan casha in.
.