Citat:
Ursprungligen postat av
minay
http://i.imgur.com/tifYRk4.jpg
Jag förstår inte varför han blir så arg för att folk sprider foton.
Ska försöka få dig att förstå. Tänk dig en anhörig till dig, flickvän, mor, bästa kompis, ligger med bla. Skotthål i ögat och bilden finns här på flashback, och folk kommenterar: "ännu en babbe är borta & gud vad skönt med en mindre" etc. Är de Roligt?

[/quote]
Såna kommentarer är idiotiska, men det är nog inte sånt som anhöriga reagerar på. Respektlösheten är ännu större när man väljer att ta foto och närbild på en som precis blivit dödad på 1 meters håll istället för att tillkalla hjälp. Den igår skjutne Ahmed Abd*laziz hade påstått i något förhör, stod det i någon tidning som någon länkade igår att han tagit bilden för att kunna bearbeta händelsen och titta på bilden i framtiden för att bearbeta som sagt, vad var anledningen till att han spred bilderna då? Just den respektlösheten slår allt annat som skrivits på flashback. Såna kommentarer skulle fälts i vilket fall...Men att det var en "broder" från samma utsatta stadsdel gjorde något sånt är det största sveket.
Och effekten på alla ungdomar som fick se bilden blir inte "fy, nu måste jag sluta med det kriminella livet och leva hederligt för att inte sluta upp på samma sätt"..Nej effekten blir snarare "Jag vill visa vem som är råast och mest gangster i stan"...En sådan bild får alltså en extremt negativ effekt på Malmö som helhet och genererar ännu mer blodbad. Nu blev den som tagit bilden själv ett offer för det...