2017-03-31, 09:15
Medlem
Kozitass avatar
Eventuella gärningsmän kan alltså vara en annan gängmedlem som velat skippa rättvisa för bilden på Ahmed 16 år.

Kan det vara Ahmeds kusiner som betalat en summa pengar för att få offret i lik kista?
Nåt säger mig att dem sköt denna människa för att väga upp sina tidigare misstag mot familjen...
Citera
2017-03-31, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Vad är det för bilder som sandnegern inte vill ska spridas?

Homoteorin kan inte uteslutas. Möjligt motiv?[/quote]
http://i.imgur.com/tifYRk4.jpg
Jag förstår inte varför han blir så arg för att folk sprider foton.
Citera
2017-03-31, 09:19
Medlem
Hade BO på Ramels väg nån kontakt med dom beskjutna brödrarna i Kirseberg och Lindeborg ?
För brödrarna bodde väl i närheten av obeids mordplats?
Citera
2017-03-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Han är bror till skjutne M och avlidne A..

har för mig att hans yngre brödrar umgicks med AO..
Så denna killen du länkar till är bror till killen de sprider ett foto på?
När jag såg Prince och texten, såg det ut som det vore en pojkvän som dött.

(Förstår om folk beter sig så, att de blir skjutna, det är dödshot och normalt sett hade polisen gjort en utredning. Men i vissa områden måste folket vara polisen och straffen skjutning är väl ett sett att inte få smaka på hämnd.)[/quote]
Men, NEEEEEJ. vad tröga folk är här. Läs. Skjutne M syftas på meys4m som sköts förrigår och avlidne A syftas på 4kram som sköts tills döds 4/3.
Citera
2017-03-31, 09:27
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Homoteorin kan inte uteslutas. Möjligt motiv?
Jag förstår inte varför han blir så arg för att folk sprider foton.[/quote]
Var den nu skjutne sandnegern en bajspackare?
Citera
2017-03-31, 09:30
Medlem
Citat:
Homoteorin kan inte uteslutas. Möjligt motiv?
Jag förstår inte varför han blir så arg för att folk sprider foton.[/quote]
Ska försöka få dig att förstå. Tänk dig en anhörig till dig, flickvän, mor, bästa kompis, ligger med bla. Skotthål i ögat och bilden finns här på flashback, och folk kommenterar: "ännu en babbe är borta & gud vad skönt med en mindre" etc. Är de Roligt?
Citera
2017-03-31, 09:33
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ska försöka få dig att förstå. Tänk dig en anhörig till dig, flickvän, mor, bästa kompis, ligger med bla. Skotthål i ögat och bilden finns här på flashback, och folk kommenterar: "ännu en babbe är borta & gud vad skönt med en mindre" etc. Är de Roligt? [/quote]
Är det bögbilder eller bilder på när han är skjuten som sprids?
Citera
2017-03-31, 09:34
Medlem
Citat:
Ska försöka få dig att förstå. Tänk dig en anhörig till dig, flickvän, mor, bästa kompis, ligger med bla. Skotthål i ögat och bilden finns här på flashback, och folk kommenterar: "ännu en babbe är borta & gud vad skönt med en mindre" etc. Är de Roligt? [/quote]
Att folk kommenterar så är förjävligt, men de som blir hotade är folk som verkar vara vänner eller vänners vänner. De som mottagit bilderna har väl känt medlidande kan jag tänka.
Citera
2017-03-31, 09:36
Medlem
Champagneoclocks avatar
Vad är det för bilder alla pratar om?
Citera
2017-03-31, 09:57
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Som vanligt... "världens snällaste kille..."
Men är det inte jävligt märkligt att "världens snällaste finaste killar" alltid får hastig blyförgiftning?!
Lägg ner snacket om att de kriminella loser-asen var snälla och fina. De var kräk!

Schizofreni, dubbel eller kluven personlighet. I familjen en liten ängel, på stan en djävul. Så är de allihop, det är sannolikt etniska särdrag eller en mått på kulturell mognad. Modern tid eller medeltid.
Citera
2017-03-31, 09:59
Medlem
Citat:

Såna kommentarer är idiotiska, men det är nog inte sånt som anhöriga reagerar på. Respektlösheten är ännu större när man väljer att ta foto och närbild på en som precis blivit dödad på 1 meters håll istället för att tillkalla hjälp. Den igår skjutne Ahmed Abd*laziz hade påstått i något förhör, stod det i någon tidning som någon länkade igår att han tagit bilden för att kunna bearbeta händelsen och titta på bilden i framtiden för att bearbeta som sagt, vad var anledningen till att han spred bilderna då? Just den respektlösheten slår allt annat som skrivits på flashback. Såna kommentarer skulle fälts i vilket fall...Men att det var en "broder" från samma utsatta stadsdel gjorde något sånt är det största sveket.

Och effekten på alla ungdomar som fick se bilden blir inte "fy, nu måste jag sluta med det kriminella livet och leva hederligt för att inte sluta upp på samma sätt"..Nej effekten blir snarare "Jag vill visa vem som är råast och mest gangster i stan"...En sådan bild får alltså en extremt negativ effekt på Malmö som helhet och genererar ännu mer blodbad. Nu blev den som tagit bilden själv ett offer för det...
Citera
2017-03-31, 10:05
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nu har 23-åringen en omfattande brottshistoria men det skulle inte förvåna mig om anledningen är bilderna som han tog på den avlidne 16-åringen och spred.
Mönstret känns igen från de där kulturerna och att polisen också kollar kopplingar till 16-åringens familj i samband med det här får nog anses som en lågoddsare.

Jo då bilderna räcker som hämnd i en hederskultur. Tänk dig att få den fine sonen som skulle ta steget in i övre medelklassen, bli läkare, göra familjen stolt och även den ta ett halvt steg in i det svenska medelklassen. Köpa stor villa, ha fina fester bjuda in alla i släkten.
Så blir denna hjälte och språngbräda till det goda fina livet mördad och skändad och uppvisad på vidriga bilder.
Till och med en vanlig svensk svensson skulle nog kunna mörda för en sådan sak. Och nu talar vi om en hederskultur! Självklart har familjen beställt avrättningen.
Senast redigerad av Returpapper 2017-03-31 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in