Citat:
Ursprungligen postat av
de.Montfort
Detta handlar om kvinnor som lever i utanförskap och är oönskade Kanske genomgått skilsmässa eller uppbrott och har nu utflugna barn eller tonåringar hemmaboende som inte längre är beroende av mamsen. När dessa guldklimpar dyker upp känner sig kvinnorna behövda igen. Kaka söker maka det handlar om vuxna män som står lika lågt eller lägre på samhällsstegen. Kvinnorna får känna sig behövda och hamnar i en maktposition där männen blir underordnad. Om du är normal är risken minimal. Bilden jag får på den genomsnittliga #vistårinteut är Morran från Morran och Tobias.
Om det drabbar mig tar jag en lång promenad ut i skogen och skjuter mig själv Självbevarelsedrift

Jag är också kvinna.
Jag tycker inte vi ska döma dessa kvinnor för hårt. Jag tror inte de riktigt kan kontrollera sitt beteende, det är hormonstyrt och genetiskt betingat.
Ni känner kanske till hur det går till när en ny babianhanne blir ledare i flocken, vanligen då genom att ha ihjäl den gamle ledaren. Hans första uppgift är att döda alla babianbarn. I början är babianhonorna förtvivlade, de bär runt på sina döda ungar och är helt förvirrade.
Men snart repar de sig. De börjar fjäska för den nye ledaren och gör allt för att bli hans gunstling. I och med att de slutat amma så blir de snart brunstiga igen och vänder snart upp rumpan mot sitt barns mördare.
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/babianhannar-dodar-ofodda-ungar
Citat:
Det här fenomenet är välkänt bland många djurarter, exempelvis lejon, björnar, delfiner, många gnagare samt en lång rad primater förutom babianerna.
Citat:
Hannarna lämnar i allmänhet den flock där de fötts när de blivit vuxna och söker lyckan i en annan flock. Det är sådana nyligen invandrade hannar som är farliga för honorna.
Tänk på att vi som släkte har levt som apliknande varelser i tiotals miljoner år, som människor bara ett par hundratusen år, som civiliserade människor mindre än tiotusen år. Våra gener ropar åt oss med årmiljoners erfarenhet om hur man överlever.
Dessa kvinnor agerar helt instinktivt på att det nu har kommit nya ledare till flocken och de gör bäst i att liera sig med dem.