2017-03-30, 22:52
Medlem
ATLAS64s avatar
[quote=DigiFlax|60303647]Var ju massa släktingar till Obaid som skrev på facebook att de skulle döda den snubben som nu är död. Går nog hitta gamla prints på det här i forumet.[/QUO
ok men förstår inte den arabiska de skriver där i vissa kommentarer, men jag har sett på en av minnessidorna för Ahmed Obaid att någon delat ett inlägg om dagens mord där det kommenteras vilt om att förlåta o.s.v
Citera
2017-03-30, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schultz.
Gått dit med en inställning om....? Vad svamlar du om. Jag hälsa på folk jag passerar precis som i vilken annat område som helst i Malmö. Blir sen bemött med frågan va fan jag gör där eller vem fan jag ska träffa, sen kan det eskalerar fort.

Sorry, menade ej att förolämpa men du är en vit etnisk svensk, en sådan som många av dessa endast ser på TV. Vissa går ju i skolan i innerstan, i synnerhet gymnasieeleverna, och jag antar också att det inte är gymnasieelever som busar med dig. Media har, kanske, nått ditt undermedvetna och inpräntat den falska bilden av Rosengård så att du har en aura av osäkerhet och misstänksamhet kring dig. Det är värt att komma ihåg att om araben eller somaliern i Rosengård var svensk så hade ni kommit överens, varför går det då inte när det är som det är idag?
Citera
2017-03-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Rosengård och Fosie är inte samma sak, Fosie är söder. Ramels väg är väl den mest ökända gatan i Rosengård så jag undrar vad du pratar om.

Rosengård överlag är mycket tryggare än Lindängen, Hermodsdal och Seved.
I Rosengård ser man utöver langarna en massa vanliga folk, ex barnfamiljer och gamlingar. I de tre andra områdena jag nämnde känner man sig ganska otrygg om man inte är kund eller langare.
Citera
2017-03-30, 23:00
Medlem
inkognytos avatar
Hoppas att vår eminenta poliskår äntligen får ändan ur vagnen och kan sätta stopp på denna farsot som drabbat vår stad de senaste månaderna. Mördarna är förmodligen lejda yngel som utför beställningsmord för småpengar. Men den här siste killen var insyltad i så mycket och verkade ha så pass stort kontaktnät även hos lagens handhavare att det borde finns några trådar att följa. Mycket troligt att han hade kunskap om Ahmed Obaid och någon ville ha honom tystad för gott.

OT: Visst säger man att någon bor på Limhamn men det säger man också om den som bor på Östermalm.
Citera
2017-03-30, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag vet uppriktigt sagt inte. Malmö har dock varit oerhört strikt segregerad i decennier, långt före massinvandringen. Man skulle därför, förvisso mer än en smula långsökt, kunna föreställa sig att talestättet härstammar från en uppfattning att olika bostadsområde närmast var att betrakta som isolerade öar.

Ja. Man bor Lidingö också.

Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Rosengård överlag är mycket tryggare än Lindängen, Hermodsdal och Seved.
I Rosengård ser man utöver langarna en massa vanliga folk, ex barnfamiljer och gamlingar. I de tre andra områdena jag nämnde känner man sig ganska otrygg om man inte är kund eller langare.

Ja, det är Rosengård alla känner till, men det har inte hänt så mycket där på sistone, inte om man jämför med ryktet. Varenda smålänning känner till Rosengård, men ingen känner till Fosie eller Oxie (trots jeansmicke )
Citera
2017-03-30, 23:02
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Så du påstår att denne grabb som nu är död, bara råkade bli skjuten på en gata där GM bara hade med sig sin pistol som han även har licens för och så ledes försvarade sig helt enligt nödvärnslagen?

Det är större chans att du skrapar fram 100k i månaden under 25 år på triss än att detta är ett helt vanligt respektmord like malmö style.
Dessutom är det en mindre nu som kan kaoza så det är ännu en vinst för samhället.

Men Öhhhhh vad trött man blir på den här konversationen, måste ha haft den minst 20ggr här på flashback med folk som inte förstår skillnaden juridiskt.

Citat:
I svensk rätt definieras dråp enligt 3 kap. 2 § brottsbalken som den lindrigare formen av mord. Paragrafen har följande lydelse: "Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till de omständigheter som föranlett gärningen eller eljest att anse som mindre grovt, dömes för dråp till fängelse, lägst sex och högst tio år."

För dråp döms den som dödat en person, om gärningen med hänsyn till de omständigheter som föranlett den eller i övrigt är att anse som mindre allvarlig. Avgörande är ofta huruvida handlingen kan anses ha skett i hastigt mod (dvs. ej under lång tid överlagt och planerat), gärningsmannens sinnestillstånd eller vilka förberedelser gärningsmannen vidtog. Straffet för dråp är i Sverige mellan sex och tio års fängelse. Brottet bedöms alltså lindrigare än mord, men hårdare än vållande till annans död. Precis som vid mord, men till skillnad från vid vållande till annans död krävs också uppsåt, det vill säga att gärningsmannen antingen hade för avsikt att döda offret eller åtminstone var helt likgiltig inför att handlingen skulle kunna leda till personens död. Även försök till dråp och förberedelse till dråp är straffbelagt, liksom olika sätt att medverka till dråp.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%A5p

Det finns alltså massor av scenarion där man kan bli dömd till dråp trots att uppsåt att döda fanns. Jag säger inte att det är speciellt troligt men när oinsatta klagar på NUVARANDE brottsrubricering så blir man trött.
Citera
2017-03-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollefjolle
Men Öhhhhh vad trött man blir på den här konversationen, måste ha haft den minst 20ggr här på flashback med folk som inte förstår skillnaden juridiskt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%A5p

Det finns alltså massor av scenarion där man kan bli dömd till dråp trots att uppsåt att döda fanns. Jag säger inte att det är speciellt troligt men när oinsatta klagar på NUVARANDE brottsrubricering så blir man trött.

Grabben skall tydligen blivit skjuten av en GM som körde en moped.. Dra du nödvärnslagen tills oändligheten tar slut. Det är ett gangstermord och inget dråp.

Det är blattar som skjuter blattar och är helt normalt i Malmö att göra när man är kränkt.

Vet att det finns massvis scenarion där man blivit dömd för dråp och inte mord,, men detta är för fan mord på en annan kriminell. Som sagt en vinst för samhället och om nu GM blir tagen så skall han dömas för mord och inte dråp. PUNKT SLUT
Citera
2017-03-30, 23:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Samma Ahmed Får (Kallas så pga hans krulliga hår som liknar ett fårs) som körde över en svensk kvinna och hennes barn i en barnvagn och sedan sakta gick därifrån utan att bry sig ett skit?

Nej det är väl inte samma? Den Ahmed som kallas Ahmed Får heter inte Abdulaziz i efternamn.

Tänker du på han som körde på en kvinna och barn vid Nobeltorget?
Citera
2017-03-30, 23:13
Medlem
DigiFlaxs avatar
ok men förstår inte den arabiska de skriver där i vissa kommentarer, men jag har sett på en av minnessidorna för Ahmed Obaid att någon delat ett inlägg om dagens mord där det kommenteras vilt om att förlåta o.s.v[/quote]

Här är ju ett exempel på hur de som sprider bilden skulle få en ak i munnen:
http://i.imgur.com/tifYRk4.jpg
Citera
2017-03-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elvislille
Jag bara väntar på den klassiska kommentaren, om att "han var världens snällaste kille och har aldrig gjort någon illa"

Det är väl han på FB.?
Vem är den andra död 2014 ?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=151382821979468&set=a.1182636019580 57.1073741826.100013232532342&type=3&theater
Kan även se flera kopplingar i hans vänlista, där flera är kända kriminella och vissa redan döda.

Mannen till höger är Mardin Osman. Han är dock inte död men sitter nog i fängelse.
Citera
2017-03-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
ok men förstår inte den arabiska de skriver där i vissa kommentarer, men jag har sett på en av minnessidorna för Ahmed Obaid att någon delat ett inlägg om dagens mord där det kommenteras vilt om att förlåta o.s.v

Här är ju ett exempel på hur de som sprider bilden skulle få en ak i munnen:
http://i.imgur.com/tifYRk4.jpg[/quote]

Vem är det på profilbilden med han Prince Sultan?
Citera
2017-03-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Grabben skall tydligen blivit skjuten av en GM som körde en moped.. Dra du nödvärnslagen tills oändligheten tar slut. Det är ett gangstermord och inget dråp.

Det är blattar som skjuter blattar och är helt normalt i Malmö att göra när man är kränkt.

Vet att det finns massvis scenarion där man blivit dömd för dråp och inte mord,, men detta är för fan mord på en annan kriminell. Som sagt en vinst för samhället och om nu GM blir tagen så skall han dömas för mord och inte dråp. PUNKT SLUT

Ingen kommer bli dömd. Inga vittnen som snackar och ingen tjallar. Flyktfordonet uppeldat och inget vapen hittas som kan bindas till gärningsmannen. Men GM behöver en skottsäker väst om han inte har en redan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in