2017-03-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Mm. Och även om de hatar svenskar och Sverige kryllar det också av konflikter inom alla dessa grupper. Vissa konflikter går ju tillbaka hur långt som helst.

Vilken importerad sörja!
i grunden är det väl knark, horor, sprit/tobak och beskyddarverksamhet som skapt konflikterna. Striden om "kunder"...
Citera
2017-03-30, 22:12
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Precis. Det blir helt omöjligt att utreda när alla håller tyst. Vilket i längden gör att fler mord kan ske. Det trappas upp hela tiden, och stadens styrande idioter står lama vid sidan om och tittar på alt. planerar ett nytt "integrationsprojekt".

Ja det tar ju gigantisk tid och ännu mer resurser när folk håller tyst. Men samtidigt har jag heller inget behov av att se någon i fängelse så länge dom dödar varandra. Fängelsedom kommer ändå inte leda till utvisning.
Citera
2017-03-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Fast även dom som var åtalade för mord på Qendrim la upp bilder med han strax efter han blivit mördad.

Ingen är ännu åtalad för Qendrim, bara en kille sitter häktad.
Det är väldigt vanligt i Malmö att BO och GM har gemensamma vänner, det är ju trots allt forfarande en liten stad jämfört med Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Handlar också om att man inom dessa kulturer hanterar saker mellan klaner utan att blanda in ovidkommande element som polis och rättsväsende. Så har de alltid gjort och de finner ingen anledning att ändra på det.. .Myten om att alla vill "komma in i det svenska samhället" har ju aldrig blivit så uppenbart motbevisad som när det gäller just alla dessa mord. Om idioten Ygeman bara ville fatta det och sluta bjuda på korv som om det vore lösningen.
Juste mot polisen och kvällspressen.
Inte lika många ouppklarade​ brott (om det nu inte råkar bli för offentligt) och tynger inte otrevlig statistik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POJKSCOUTEN
Du verkar dock ha gått dit med en inställning att du kommer bli spottad på och de har, kanske, snappat upp denna fientlighet från dig och behandlat dig därefter.

Gått dit med en inställning om....? Vad svamlar du om. Jag hälsa på folk jag passerar precis som i vilken annat område som helst i Malmö. Blir sen bemött med frågan va fan jag gör där eller vem fan jag ska träffa, sen kan det eskalerar fort.
Citera
2017-03-30, 22:17
Medlem
paras0nics avatar
Åkte taxi med en chaufför som hette Obaid i efternamn för cirka 1½ månad sedan. I mitt berusade sinne så ställde jag frågan "är du släkt med den 16-årige pojk som dog i Malmö" helt sonika, då sa han ja och han såg lite skumraskig ut, han sa att döden har tagit väldigt hårt på familjen och att han letar efter alla inblandade. Detta var i GÖTEBORG. Jag vet inte om detta har någon relevans, men han grubblade ganska mycket. 30 års åldern, rakad som Reinfeldt och lite dörrvaktsskägg.
Citera
2017-03-30, 22:18
Medlem
Citat:
Precis. Det blir helt omöjligt att utreda när alla håller tyst. Vilket i längden gör att fler mord kan ske. Det trappas upp hela tiden, och stadens styrande idioter står lama vid sidan om och tittar på alt. planerar ett nytt "integrationsprojekt".
Vittnen hjälper till med utredning men i slutändan är det polisens jobb att utreda kartlägga kolla bankkort telefontömning konton som viber facebook umgänge kamera bevakning kontouttdrag ja allt möjligt. Brott bör kunna lösas även utan vittnen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
.....Det är märkligt att polisen inte lyckas plocka någon i dessa oändliga hämndhistorier.
Det krävs grannsamverkan och föräldraansvar om man ska få bukt med denna mordvågen.
Citera
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skakagaller
Någon Malmöbo kanske kan förklara varför för en enkel Stockholmare men dom säger också "på Limhamn".

ONT: – Vi har spärrat av vad vi tror är en brottsplats, säger Fredrik Bratt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rax20/skottlossning-i-malmo-en-skadad-pa-sjukhus

Jag vet uppriktigt sagt inte. Malmö har dock varit oerhört strikt segregerad i decennier, långt före massinvandringen. Man skulle därför, förvisso mer än en smula långsökt, kunna föreställa sig att talestättet härstammar från en uppfattning att olika bostadsområde närmast var att betrakta som isolerade öar.
Citera
2017-03-30, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vittnen hjälper till med utredning men i slutändan är det polisens jobb att utreda kartlägga kolla bankkort telefontömning konton som viber facebook umgänge kamera bevakning kontouttdrag ja allt möjligt. Brott bör kunna lösas även utan vittnen

Jag menade inte främst ögonvittnen. Utan att det finns massa personer runt dessa mord som vet mycket, men som av diverse skäl inte medverkar i utredningarna. Locket på.
Dels vill man inte medverka och dels vågar man inte.
Citera
2017-03-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Åkte taxi med en chaufför som hette Obaid i efternamn för cirka 1½ månad sedan. I mitt berusade sinne så ställde jag frågan "är du släkt med den 16-årige pojk som dog i Malmö" helt sonika, då sa han ja och han såg lite skumraskig ut, han sa att döden har tagit väldigt hårt på familjen och att han letar efter alla inblandade. Detta var i GÖTEBORG. Jag vet inte om detta har någon relevans, men han grubblade ganska mycket. 30 års åldern, rakad som Reinfeldt och lite dörrvaktsskägg.

Obaid-grabben har en hel del släkt i Malmö så det är nog långsökt att någon från Göteborg ska hämnas.
Citera
2017-03-30, 22:22
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Obaid-grabben har en hel del släkt i Malmö så det är nog långsökt att någon från Göteborg ska hämnas.

Värt att nämna är att han var ifrån Malmö men körde taxi i Göteborg, för något legit företag. Tror jag. Stod iaf utanför en av de större taxiluckorna i centrala Göteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in