Citat:
Utmärkt. Din logik är som vanligt oantastlig. Självklart är Afghanska ungdomar = HIV, lungcancer, massvåldtäkter, pest och kolera. Självklart knullar tanterna ihjäl sig överlyckliga över att äntligen få lite kuk. Ingen tvivlar. Alla applåderar.
Ingen Ockhams rakkniv här inte.
Den enkla sanningen lär väl vara att de har lärt känna några av killarna på skolor, föreningar och vad det nu kan vara. Som individer. Engagerat sig eftersom det stora flertalet afg. ungdomar förmodligen är hyfsat ok. Rötäggen är väl som vanligt de som syns och hörs mest.
Neej låter dötråkigt.....så låt piskan vina.
Min personliga åsikt (för att gå lite OT men ändå inte) är att:
Att alla över 65 år oberoende av härkomst har gjort sitt. Ur ett samhällsekonomiskt perspektiv så är de helt enkelt en belastning. Det är bara att inse fakta. Det finns dessutom en rad humana sätt att lösa det här problemet. Där de kan få somna in under behagliga former i familjens krets.
När jag startade den tråden så blev jag överöst med en helvetes massa känslomässigt dravel. Min morbror hit och min gamla mormor dit. Vem fan bryr sig? Tala om faktaresistens. Ur en strikt logisk synvinkel så är din gamla farbror fullständigt ointressant. Jag länkade självklart till en rad forskningsdata och flera youtubeklipp. Utan att kolla avsändaren så noga får väl erkännas.
Varför fick jag inget stöd för mitt konkreta förslag att med ett radikalt grepp få bukt med en för samhället så tärande kostnad? Nej icke sa nicke plötsligt var all fakta som bortblåst och det enda jag mötte var det ena kärringaktiga känslomässiga argumentet efter det andra.
Apropå faktaresistens och känsloresistens och den mänskliga hjärnan.
Det politiska haveriet liksom MSM:s fullständiga oförmåga att under åratal ta upp viktiga samhällsfrågor med ens ett uns av konsekvensneutralt perspektiv kan varken lastas på några tanter eller ungdomar. Vilket ger fritt utrymme till kloaken.
För att inte tala om de mer skickliga demagogerna som exakt vet hur man piskar upp pöbeln.
Och (precis som inom MSM) så gäller EN åsikt på flashback. FB är (med några få men viktiga undantag) som en pervers spegelbild av det ni tror ni protesterar mot.
Väl become du sköna nya värld
Senast redigerad av VemKom 2017-03-30 kl. 11:23.
Senast redigerad av VemKom 2017-03-30 kl. 11:23.