2017-03-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Är allt motstånd positivt - oavsett hur väl underbyggd den motsatta uppfattningen är? Vill du också ge en stor eloge till dem, som kämpar på för ståndpunkten att rökning inte ger lungcancer, att HIV-virus inte ger AIDS och att jorden är platt?

Utmärkt. Din logik är som vanligt oantastlig. Självklart är Afghanska ungdomar = HIV, lungcancer, massvåldtäkter, pest och kolera. Självklart knullar tanterna ihjäl sig överlyckliga över att äntligen få lite kuk. Ingen tvivlar. Alla applåderar.

Ingen Ockhams rakkniv här inte.

Den enkla sanningen lär väl vara att de har lärt känna några av killarna på skolor, föreningar och vad det nu kan vara. Som individer. Engagerat sig eftersom det stora flertalet afg. ungdomar förmodligen är hyfsat ok. Rötäggen är väl som vanligt de som syns och hörs mest.

Neej låter dötråkigt.....så låt piskan vina.

Min personliga åsikt (för att gå lite OT men ändå inte) är att:

Att alla över 65 år oberoende av härkomst har gjort sitt. Ur ett samhällsekonomiskt perspektiv så är de helt enkelt en belastning. Det är bara att inse fakta. Det finns dessutom en rad humana sätt att lösa det här problemet. Där de kan få somna in under behagliga former i familjens krets.

När jag startade den tråden så blev jag överöst med en helvetes massa känslomässigt dravel. Min morbror hit och min gamla mormor dit. Vem fan bryr sig? Tala om faktaresistens. Ur en strikt logisk synvinkel så är din gamla farbror fullständigt ointressant. Jag länkade självklart till en rad forskningsdata och flera youtubeklipp. Utan att kolla avsändaren så noga får väl erkännas.

Varför fick jag inget stöd för mitt konkreta förslag att med ett radikalt grepp få bukt med en för samhället så tärande kostnad? Nej icke sa nicke plötsligt var all fakta som bortblåst och det enda jag mötte var det ena kärringaktiga känslomässiga argumentet efter det andra.

Apropå faktaresistens och känsloresistens och den mänskliga hjärnan.

Det politiska haveriet liksom MSM:s fullständiga oförmåga att under åratal ta upp viktiga samhällsfrågor med ens ett uns av konsekvensneutralt perspektiv kan varken lastas på några tanter eller ungdomar. Vilket ger fritt utrymme till kloaken.

För att inte tala om de mer skickliga demagogerna som exakt vet hur man piskar upp pöbeln.

Och (precis som inom MSM) så gäller EN åsikt på flashback. FB är (med några få men viktiga undantag) som en pervers spegelbild av det ni tror ni protesterar mot.

Väl become du sköna nya värld
Senast redigerad av VemKom 2017-03-30 kl. 11:23.
Citera
2017-03-30, 11:15
Medlem
klippadintungs avatar
Man blir trött på hur folk resonerar. Det finns bara ett faktum: De behövs inte här, vi vill inte ha dem här, de skall alltså inte vara här. Klart.

Sverige är inte land vem som helst kan komma till och förvänta sig välfärd ifrån.

Dessutom, vem ska bygga upp deras hemländer, om inte starka unga män? Så extremt respektlöst att inte bygga upp sitt hemland, utan lämna landsmännen kvar och dra till ett rikt land och börja inkassera välfärd.
Senast redigerad av klippadintung 2017-03-30 kl. 11:32.
Citera
2017-03-30, 11:21
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna.J
Jag tycker att alla har rätt till civil olydnad om staten går emot mänskliga rättigheter som den gör genom att skicka hemma dessa flyktingar till afghanistan.. Alla människor är har rätt till liv, det är en mänsklig rättighet, kolla upp det i Fns deklaration om mänskliga rättigheter. Om Sveriges regering går emot dom mänskliga rättigheterna ser jag inget problem med att folket säger emot och vägrar göra som dom säger. Vi alla borde gå ut och skydda dessa flyktingar mot polisens våld en dag som denna.

Det är en rättighet att söka asyl, det är inte en rättighet att beviljas asyl. Varför ljuger du?
Citera
2017-03-30, 11:44
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Är allt motstånd positivt - oavsett hur väl underbyggd den motsatta uppfattningen är? Vill du också ge en stor eloge till dem, som kämpar på för ståndpunkten att rökning inte ger lungcancer, att HIV-virus inte ger AIDS och att jorden är platt?
Utmärkt. Din logik är som vanligt oantastlig. Självklart är Afghanska ungdomar = HIV, lungcancer, massvåldtäkter, pest och kolera. Självklart knullar tanterna ihjäl sig överlyckliga över att äntligen få lite kuk. Ingen tvivlar. Alla applåderar.

Ingen Ockhams rakkniv här inte.

Den enkla sanningen lär väl vara att de har lärt känna några av killarna på skolor, föreningar och vad det nu kan vara. Som individer. Engagerat sig eftersom det stora flertalet afg. ungdomar förmodligen är hyfsat ok. Rötäggen är väl som vanligt de som syns och hörs mest.

Neej låter dötråkigt.....så låt piskan vina.

Tack för svar. Tyvärr svarar du inte alls på det, som jag frågade dig om. I trådstart och rubrik framförs uppfattningen, att de afghanska migranterna bör utvisas. Du anser, om jag fattar dig rätt, att det är angeläget att bjuda motstånd mot den ståndpunkten.

Jag undrade därför: Är allt motstånd principiellt positivt - oavsett hur väl underbyggd den motsatta uppfattningen är?

Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Min personliga åsikt (för att gå lite OT men ändå inte) är att:

Att alla över 65 år oberoende av härkomst har gjort sitt. Ur ett samhällsekonomiskt perspektiv så är de helt enkelt en belastning. Det är bara att inse fakta. Det finns dessutom en rad humana sätt att lösa det här problemet. Där de kan få somna in under behagliga former i familjens krets.

När jag startade den tråden så blev jag överöst med en helvetes massa känslomässigt dravel. Min morbror hit och min gamla mormor dit. Vem fan bryr sig? Tala om faktaresistens. Ur en strikt logisk synvinkel så är din gamla farbror fullständigt ointressant. Jag länkade självklart till en rad forskningsdata och flera youtubeklipp. Utan att kolla avsändaren så noga får väl erkännas.

Varför fick jag inget stöd för mitt konkreta förslag att med ett radikalt grepp få bukt med en för samhället så tärande kostnad? Nej icke sa nicke plötsligt var all fakta som bortblåst och det enda jag mötte var det ena kärringaktiga känslomässiga argumentet efter det andra.

Apropå faktaresistens och känsloresistens och den mänskliga hjärnan.

Det politiska haveriet liksom MSM:s fullständiga oförmåga att under åratal ta upp viktiga samhällsfrågor med ens ett uns av konsekvensneutralt perspektiv kan varken lastas på några tanter eller ungdomar. Vilket ger fritt utrymme till kloaken.

För att inte tala om de mer skickliga demagogerna som exakt vet hur man piskar upp pöbeln.

Och (precis som inom MSM) så gäller EN åsikt på flashback. FB är (men några få men viktiga undantag) som en pervers spegelbild av det ni tror ni protesterar mot.

Väl become du sköna nya värld

Du verkar tro, att det främst är pga av "faktaresistens", som andra INTE anser, att staten bör döda landets innevånare, när de fyller 65 år och, antar jag, döda alla som föds med ngn utvecklingsstörning, döda alla som får en cancerdiagnos m.m.

Det är en så extrem ståndpunkt, och en därav följande avsaknad av förståelse för vad som får ett samhälle att hålla samman... att du sannolikt inte är öppen för några invändningar på den punkten.
Senast redigerad av Meiji 2017-03-30 kl. 11:49.
Citera
2017-03-30, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Då är det ju ett eget frivilligt val och de har kanske nåt att komma tillbaka till.
men de andra som kanske inte har nånting förutom ett leg och sen droppas rakt i en stad de har ångest för att ens vara i.

Jag skulle också få ångest om nån tog ifrån mig allt och tvingade mig tillbaka till min hemstads förort. Fy satan.

Det är inte så att vi tvingar dem att åka hem till Kabul. De har hela världen att åka till. De ska bara inte vara här, då de inte har asylskäl.
Citera
2017-03-30, 12:19
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Det är en rättighet att söka asyl, det är inte en rättighet att beviljas asyl. Varför ljuger du?

När man talar om rätten att söka asyl måste man dessutom fundera på vad som menas med att "söka asyl".

I begreppet ligger att söka tillfälligt skydd (lämpligtvis i närområdet). Det är alltså tre saker som utmärker asyl. Det är "tillfällighet", "skydd", "närområde".

Det är detta man har rätta att SÖKA.

Det finns ingen mänsklig rättighet att söka "permanent" boende med "bättre standard" vart som helst i världen där "bidragen är högst".

Det är som rätten att söka sjukersättning. Det ger rätt att söka ersättning för att man är sjuk. Det innebär inte rätt att söka pengar och påstå att man är sjuk. Det är försök till bedrägeri.

Att bege sig till andra sidan jorden utan skyddsbehov och med lögner försöka få permanent medborgarskap är inte en rättighet. Det är bedrägeri. Det är i sig sinnesjukt att Europa accepterar dessa försök att lura oss på pengar och nöjer oss med att bara avslå ansökan. Så agerar samhället inte i några andra fall. Om någon hittar på ett skatteavdrag så nöjer sig inte Skatteverket med att inte godkänna avdraget. De lämnar samtidigt saken till en åklagare för att utreda försök till skattefusk.

Om någon protesterade skulle de självklara svaret bli:

1: Att du har rätt att söka avdrag ger ingen automatisk rätt att få ansökan beviljad.
2: Din rättighet att söka ger inte rätten att ljuga för att öka dina chanser.
Citera
2017-03-30, 12:29
Bannlyst
Alla som kan tänka längre än näsan räcker förstår att asylreglerna bara kommer bli hårdare och hårdare. Inom 10 år kommer asylrätten för människor ifrån tredje världen i princip vara avskaffad. Det är ofrånkomligt.
Citera
2017-03-30, 12:48
Medlem
Streckkods avatar
Jag fattar inte varför vi importerar afghaner, somalier eller ens muslimer.
Syrier kan jag förstå, men inte resten.

Titta och fundera, även om exemplet är USA:

Immigration, World Poverty and Gumballs - NumbersUSA.com - 6 minuter
https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

.
Citera
2017-03-30, 12:56
Medlem
BraapBraaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
När man talar om rätten att söka asyl måste man dessutom fundera på vad som menas med att "söka asyl".

I begreppet ligger att söka tillfälligt skydd (lämpligtvis i närområdet). Det är alltså tre saker som utmärker asyl. Det är "tillfällighet", "skydd", "närområde".

Det är detta man har rätta att SÖKA.

Det finns ingen mänsklig rättighet att söka "permanent" boende med "bättre standard" vart som helst i världen där "bidragen är högst".

Det är som rätten att söka sjukersättning. Det ger rätt att söka ersättning för att man är sjuk. Det innebär inte rätt att söka pengar och påstå att man är sjuk. Det är försök till bedrägeri.

Att bege sig till andra sidan jorden utan skyddsbehov och med lögner försöka få permanent medborgarskap är inte en rättighet. Det är bedrägeri. Det är i sig sinnesjukt att Europa accepterar dessa försök att lura oss på pengar och nöjer oss med att bara avslå ansökan. Så agerar samhället inte i några andra fall. Om någon hittar på ett skatteavdrag så nöjer sig inte Skatteverket med att inte godkänna avdraget. De lämnar samtidigt saken till en åklagare för att utreda försök till skattefusk.

Om någon protesterade skulle de självklara svaret bli:

1: Att du har rätt att söka avdrag ger ingen automatisk rätt att få ansökan beviljad.
2: Din rättighet att söka ger inte rätten att ljuga för att öka dina chanser.
Instämmer, Sverige kan inte dra upp varenda jävel som hoppar i ån nu och det är väldigt många som hoppar i självmant som egentligen inte behöver det. Det är dags att gå uppströms och hjälpa på plats, som Hans Rosling försökt att få politiker att förstå utan att lyckas.
Citera
2017-03-30, 14:24
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordnotter
Alla som kan tänka längre än näsan räcker förstår att asylreglerna bara kommer bli hårdare och hårdare. Inom 10 år kommer asylrätten för människor ifrån tredje världen i princip vara avskaffad. Det är ofrånkomligt.
Om 10-20 år kanske inte svenskarna har makten över nationens öde längre eftersom vi då kanske är i minoritet på grund av det massiva inflödet. Man kan tänka sig att blattekollektiven då öppnar portarna för deras stamfränder i tredje världen för att främja en obehindrad kolonisering och plundring av landet.
Citera
2017-03-30, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Demografiutmaningen går ej att ducka för som vissa länder har valt att göra. När deras befolkning blir gamla och behöver vård är det de som får betala priset för att de valt att stänga dörren till omvärlden.

Vården bärs upp av invandrare idag. Det är en sektor som är helt beroende av invandring. Det ska vi vara tacksamma över.

Finns det någonting som hindrar dessa länder från att rekrytera vårdpersonal från Sverige vid behov? De kanske inte har lust, att betala skatt för att försörja invandrare, som aldrig får ett jobb. Så Sverige blir sittande med (pk-uttryck) Petter, som enbart utgör en utgift.

Som vi sår, får de skörda.

"Vi utvisar dem, till en säker död".

Det kanske är svårt att acceptera, men döden är 100% säker, vilket land du än bor i.
Citera
2017-03-30, 14:33
Medlem
[
Citat:
QUOTE=klippadintung|60297449]Man blir trött på hur folk resonerar. Det finns bara ett faktum: De behövs inte här, vi vill inte ha dem här, de skall alltså inte vara här. Klart.
Tyvärr är de redan här!
Citat:
Sverige är inte land vem som helst kan komma till och förvänta sig välfärd ifrån.
Vad har du missat? Sverige är ett humanitärt andrum för kriminella och terrorister som inte behöver ställas några krav på.

Citat:
Dessutom, vem ska bygga upp deras hemländer, om inte starka unga män? Så extremt respektlöst att inte bygga upp sitt hemland, utan lämna landsmännen kvar och dra till ett rikt land och börja inkassera välfärd.
[/quote]
Ingen kommer bygga upp deras länder! Tanken är nog att avfolka dessa länder mer och mer till Sverige och övriga Europa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in