2017-03-27, 00:01
Medlem
Fan vilken tråkig säsong det är med massa trista personligheter. Posa och Heaton var de enda som var någorlunda roliga och nu är de ute. Resten är massa tråkiga jävlar och en del helt okända.
Citera
2017-03-27, 00:45
Medlem
escilichiss avatar
Komiskt att Heaton inte valde pösa, medan martin valde den klassiska reflex tävlingen mot just pösa
Citera
2017-03-27, 09:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Fan vilken tråkig säsong det är med massa trista personligheter. Posa och Heaton var de enda som var någorlunda roliga och nu är de ute. Resten är massa tråkiga jävlar och en del helt okända.

Vilka är "Helt okända"???

Sedan att det inte är på Borg, Stenmark, Salming nivå är en sak men isf hade vi inte ens haft en halv säsong...

Gårdagens avsnitt var helt okej, synd att Posa åkte ut dock. Det finns ingen svensk idrottare med dylikt antal vm-titlar, vm-finaler, som betytt så mycket för sin sport och tävlat så mycket på världsnivå.
Speciellt inte för den enorma lilla peng som finns i is-racingen.
Citera
2017-03-27, 17:40
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Det blir en all-footie final, Sjögran vs Anders.

vinnaren får en Cykel eller?
Citera
2017-03-28, 06:57
Medlem
Konstigt att ingen reagerat på hur Maria la sig i sista grenen för att Janni skulle komma tvåa och slippa nattduell. Nu spelade det ju dock mindre roll då Posa inte klarade det.

Fult gjort kan jag tycka. Sen tycker jag det är lite orättvist att tjejerna ska få det lättare i dom fysiska grenarna men Posa 68 år måste lyfta samma grejjer som dom andra männen, det förstår man ju långt på förhand att han aldrig kommer orka.
Citera
2017-03-28, 07:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Konstigt att ingen reagerat på hur Maria la sig i sista grenen för att Janni skulle komma tvåa och slippa nattduell. Nu spelade det ju dock mindre roll då Posa inte klarade det.

Fult gjort kan jag tycka. Sen tycker jag det är lite orättvist att tjejerna ska få det lättare i dom fysiska grenarna men Posa 68 år måste lyfta samma grejjer som dom andra männen, det förstår man ju långt på förhand att han aldrig kommer orka.
Tycker också det är lite fult, att man "kontrollerat" för kön men inte för ålder. Kanske inte helt kosher att kalla gamla för svagare? Jag vet inte...
Citera
2017-03-28, 08:59
Medlem
Man skjuter sig själv i foten med alla dessa handikapp. Man försöker att göra det mer rättvist men faktum är att det blir mer orättvist. Det är bättre att konstruera grenarna och variera grenarna så att handikapp inte behövs. Det blir bara fel som det är nu. Först ska de tävla i kroppsviktsövningar där personer med mycket muskler har en nackdel pga sin vikt. När dessa sedan kan ha en fördel av sin större muskelmassa då ska det justeras och så att de svagare personerna ska ha större chans. Helt efterblivet. Det är som sagt bättre att variera grenarna på ett sånt sätt så det jämnar ut sig i längden. Alternativt låta damerna och herrarna tävla var för sig.
Citera
2017-03-28, 16:50
Medlem
Hej Alla! Jag hoppas det finns duktiga googlade här..

För några dagar sen när jag jag googlade hittade jag huset i Algarve, Portugal där mästarnas mästare spelades in.

När jag skulle leta upp det igen så lyckas jag inte hitta det.. minns inte riktigt hur jag lyckades, om någon kan hjälpa är jag tacksam.. jag hittar husen på Sicilien Spanien och Kroatien men inte längre det för årets säsong.. blir tokig.

Tack på förhand!
Citera
2017-03-28, 18:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Man skjuter sig själv i foten med alla dessa handikapp. Man försöker att göra det mer rättvist men faktum är att det blir mer orättvist. Det är bättre att konstruera grenarna och variera grenarna så att handikapp inte behövs. Det blir bara fel som det är nu. Först ska de tävla i kroppsviktsövningar där personer med mycket muskler har en nackdel pga sin vikt. När dessa sedan kan ha en fördel av sin större muskelmassa då ska det justeras och så att de svagare personerna ska ha större chans. Helt efterblivet. Det är som sagt bättre att variera grenarna på ett sånt sätt så det jämnar ut sig i längden. Alternativt låta damerna och herrarna tävla var för sig.
Ja. Som dom gör i Superstars. Där får könen tävla separat först. Handikapp motverkar sig själv bara i dessa tävlingar.
Citera
2017-03-29, 09:58
Medlem
De gamla säsongerna verkar inte finnas tillgängliga på SVT-play. Vet någon var de går att se i bra kvalitet?
Citera
2017-03-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
De gamla säsongerna verkar inte finnas tillgängliga på SVT-play. Vet någon var de går att se i bra kvalitet?

finns på dreamfilm helt ok kvalle förövrigt
Citera
2017-03-30, 18:05
Medlem
DeadLikeMes avatar
Visst blir det lite av ett löjets skimmer, både över tävlingen och "kvinnor kan" grejen när kvinnliga elitidrottare som nyligen lagt av ska få kraftiga handicap gentemot en 68-årig gubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in