2017-03-28, 20:05
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) a) Ja kvinnor med partner har mest sex. Minskningen på 20% för kvinnor med partner betyder att kvinnor utan partner har typ 0 sex idag.

b) Menar du att det är männen som vill ha mindre sex än tidigare?

c) Det bevisar att kvinnor ställer upp på sex färre gånger idag än för 20 år sen.

2) a) Totally. Det är hett med män som knullar runt.

4) Svara på argumentet varför finns det inte 1 enda mans-bordell på 50 miljoner kvinnor?

5) Okay. Då kan kvinnor försörja en äldre man i utbyte mot sex eller hur?

1 a) Var har du lärt dig matematik, du måste fått underkänt, kan du räkna överhuvudtaget?
b) Både män och kvinnor har mindre sex idag än för 20 år sedan. Vad gick du i för skola egentligen, eller du kanske inte fått någon utbildning alls.
c) Nej, visar att både män och kvinnor har annat att göra än att ligga med varandra varje dag. Idrott, barn, karriär, middagar, resor, äventyr. Alla sitter inte på kafé hela dagarna som din man.

2 a) Jaha, kanske där du kommer ifrån. Var kommer du ifrån?

4) Du är verkligen helt störd, det är olagligt med bordeller i Sverige, där du kommer ifrån finns det säkert massor av bordeller, var kommer du ifrån?

5) Varför?

6) Svara på frågan, var kommer du ifrån för land?
Citera
2017-03-28, 20:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
1 a) Var har du lärt dig matematik, du måste fått underkänt, kan du räkna överhuvudtaget?
b) Både män och kvinnor har mindre sex idag än för 20 år sedan. Vad gick du i för skola egentligen, eller du kanske inte fått någon utbildning alls.
c) Nej, visar att både män och kvinnor har annat att göra än att ligga med varandra varje dag. Idrott, barn, karriär, middagar, resor, äventyr. Alla sitter inte på kafé hela dagarna som din man.

2 a) Jaha, kanske där du kommer ifrån. Var kommer du ifrån?

4) Du är verkligen helt störd, det är olagligt med bordeller i Sverige, där du kommer ifrån finns det säkert massor av bordeller, var kommer du ifrån?

5) Varför?

6) Svara på frågan, var kommer du ifrån för land?

1) a) Svara på argumentet. Om minskningen har varit 20% bland kvinnor med en partner har den varit mycket större bland kvinnor som är singlar.

b) Ja alla har mindre sex idag men det beror på kvinnorna inte på männen.

c) Menar du att män hellre satsar på karriär än har sex?

4) Det är lagligt med bordeller i Tyskland. Där finns det massor av bordeller med kvinnor men inga bordeller med män (vad jag vet). Indikerar det att kvinnor är intresserade av sex?

5) För att de får tillgång till sex när de vill. Om man är intresserad av sex är det det man vill ha.
Citera
2017-03-28, 20:32
Medlem
Citat:
1) Nej om du tar 1000 invandrare och 5% har begått våldtäkt då kan du anta att 5% av alla invandrare har begått våldtäkt.

2) Därför att rika män har mycket mer makt i sina relationer än fattiga män och därför kan de få sex i relationer. Om kvinnan vägrar ligga kan mannen bara sparka ut henne och skaffa en ny kvinna. Det kan inte en fattig man göra.

3) Mitt argument handlar om vad välbetalda män vs välbetalda kvinnor gör. Välbetalda män skaffar trophy wives. Välbetalda kvinnor skaffar välbetalda män eller är ensamma. Frågan är varför välbetalda kvinnor inte skaffar trophy husbands?

4) a) Om du jämför marknaden för män som säljer sex till kvinnor med marknaden för kvinnor som säljer sex till män hur stor är skillnaden?

b) Män har råd att betala ibland och när de inte kan betala får de gå utan sex. Poängen med relationer från mäns perspektiv är att de inte behöver betala varje gång som de vill ha sex utan de betalar en fast avgift per månad istället.

5) För att det visar hur litet kvinnors sex-intresse är jämfört med mäns sex-intresse.

Men jag gör ju som du gör? Då kan man inte anta att alla tjejer inte gillar sex om bara ett fåtal inte gör det?
Om vi utgår från ditt tankesätt så är alla invandrare våldäktsmän även fast det bara är 5% av 200 000.

Det känns som vi håller på och vika in på något annat nu. Jag tror inte du är helt hundra i skallen. Känns som att du ändrar på vad du vill ha sagt hela tiden först är det att tjejer inte gillar sex sen så är det att bara välbetalda män gifter sig med välbetalda kvinnor.
Du får ta och bestämma dig nu för jag har inte intresse av att hålla på och diskutera en massa olika fenomen och skit.

//Siegestor
Citera
2017-03-28, 20:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Men jag gör ju som du gör? Då kan man inte anta att alla tjejer inte gillar sex om bara ett fåtal inte gör det?
Om vi utgår från ditt tankesätt så är alla invandrare våldäktsmän även fast det bara är 5% av 200 000.

Det känns som vi håller på och vika in på något annat nu. Jag tror inte du är helt hundra i skallen. Känns som att du ändrar på vad du vill ha sagt hela tiden först är det att tjejer inte gillar sex sen så är det att bara välbetalda män gifter sig med välbetalda kvinnor.
Du får ta och bestämma dig nu för jag har inte intresse av att hålla på och diskutera en massa olika fenomen och skit.

//Siegestor

1) Men det är tvärtom majoriteten av kvinnorna i undersökningarna gillar inte sex därför kan man utgå ifrån att majoriteten av kvinnorna i befolkningen inte gillar sex heller.

2) Om majoriteten av kvinnorna gillade sex skulle frekvensen vara mycket högre.

3) Du förstår precis vad jag talar om du tramsar bara.
Citera
2017-03-28, 20:56
Medlem
Citat:
1) Men det är tvärtom majoriteten av kvinnorna i undersökningarna gillar inte sex därför kan man utgå ifrån att majoriteten av kvinnorna i befolkningen inte gillar sex heller.

2) Om majoriteten av kvinnorna gillade sex skulle frekvensen vara mycket högre.

3) Du förstår precis vad jag talar om du tramsar bara.

De gillar inte sex eller de anser att det är viktigt att mannen har ett bra jobb?
Jag måste fråga, har du hört talas om asexualitet? Kanske är det som ligger bakom annars?

Men lilla vän, hur många har varit med i denna undersökningen? 5000? Vet du hur många kvinnor det finns i världen?
Det är ju exakt samma sak som att om majoriteten av våldtäktsmän är invandrare så betyder det att majoriteten av alla invandrare är våldtäktsmän. Hör du inte hur befängt det låter?

Så vad är det vi talar om? Att kvinnor inte gillar sex, eller hur?
Varför säger du att jag inte kan jämföra med en viss typ av man/kvinna? Du utgår från dina egna åsikter och om man kommer med något som motbevisar dig så kommer du med annat skit och går in på andra saker.

//Siegestor
Citera
2017-03-28, 21:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
De gillar inte sex eller de anser att det är viktigt att mannen har ett bra jobb?
Jag måste fråga, har du hört talas om asexualitet? Kanske är det som ligger bakom annars?

Men lilla vän, hur många har varit med i denna undersökningen? 5000? Vet du hur många kvinnor det finns i världen?
Det är ju exakt samma sak som att om majoriteten av våldtäktsmän är invandrare så betyder det att majoriteten av alla invandrare är våldtäktsmän. Hör du inte hur befängt det låter?

Så vad är det vi talar om? Att kvinnor inte gillar sex, eller hur?
Varför säger du att jag inte kan jämföra med en viss typ av man/kvinna? Du utgår från dina egna åsikter och om man kommer med något som motbevisar dig så kommer du med annat skit och går in på andra saker.

//Siegestor

1) De gillar inte sex eftersom frekvensen är extremt låg. Om kvinnor gillade sex skulle de kräva sexuella saker av män inte att de har jobb.

2) Vilken undersökning talar du om? Jag har postat internationella undersökningar med 10.000 tals deltagare.

3) Alternativet är att alla kvinnorna i studierna är undantag. Tycker du att det låter rimligt?

4) Titta på studierna här sen kan du återkomma, (FB) Tjejer är inte intresserade av sex! (/mod)
Senast redigerad av Babianen 2017-03-28 kl. 21:15.
Citera
2017-03-28, 21:16
Medlem
Citat:
1) De gillar inte sex eftersom frekvensen är extremt låg. Om kvinnor gillade sex skulle de kräva sexuella saker av män inte att de har jobb.

2) Vilken undersökning talar du om? Jag har postat internationella undersökningar med 10.000 tals deltagare.

3) Alternativet är att alla kvinnorna i studierna är undantag. Tycker du att det låter rimligt?

4) Titta på studierna här sen kan återkomma, (FB) Tjejer är inte intresserade av sex! (/mod)

Hört talas om låg sexdrift? Ska man behöva lära dig om sexdrift, asexualitet, etc.? Du vet också om att vissa människor kanske inte orkar pga stress på jobb, arbetsskada, eller något annat.

Du postar en massa olika, men de visar inte på det som du tror att de visar. Du får forska lite mer i detta.

Ja det låter faktiskt mer rimligare. Om vi säger så här, ca 50% av jordens befolkning är kvinnor, då tror jag fan att dessa damer de plockat upp har varit undantag. Tycker inte du att det låter rimligt?

Har jag inte redan nämnt att man inte kan stirra sig blind på statistik?
Statistik funkar bara när en människa vill "bevisa" något. Sluta titta på statistik och se dig omkring istället.

//Siegestor
Citera
2017-03-28, 21:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Hört talas om låg sexdrift? Ska man behöva lära dig om sexdrift, asexualitet, etc.? Du vet också om att vissa människor kanske inte orkar pga stress på jobb, arbetsskada, eller något annat.

Du postar en massa olika, men de visar inte på det som du tror att de visar. Du får forska lite mer i detta.

Ja det låter faktiskt mer rimligare. Om vi säger så här, ca 50% av jordens befolkning är kvinnor, då tror jag fan att dessa damer de plockat upp har varit undantag. Tycker inte du att det låter rimligt?

Har jag inte redan nämnt att man inte kan stirra sig blind på statistik?
Statistik funkar bara när en människa vill "bevisa" något. Sluta titta på statistik och se dig omkring istället.

//Siegestor

1) Men alla studier visar att män har högre sex-drift än kvinnor. Och män har också jobb och stress.

2) Really? Det finns slutsatser i varje studie som förklarar vad de har kommit fram till.

3) De har alltså lyckats pricka in till exempel 1000 kvinnor som alla är undantag? Hur är det med studien på 200.000 deltagare? Har de prickat in 200.000 undantag där?

4) Att se sig omkring kallas för kvalitativa studier jag har postat sådana också.
Citera
2017-03-28, 21:23
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
1) a) Svara på argumentet. Om minskningen har varit 20% bland kvinnor med en partner har den varit mycket större bland kvinnor som är singlar.

4) Det är lagligt med bordeller i Tyskland. Där finns det massor av bordeller med kvinnor men inga bordeller med män (vad jag vet). Indikerar det att kvinnor är intresserade av sex?

5) För att de får tillgång till sex när de vill. Om man är intresserad av sex är det det man vill ha.
1 a) Ok, jag ska svara på ditt argument och då förväntar jag mej samma hövlighet tillbaks på frågan från vilket land du kommer ifrån. Om minskningen varit 20 % för alla par så har ökningen troligtvis varit ca: 20% för alla singlar.

b) Det beror på både männen och kvinnorna, obviously.

c) De flesta männen gör det, absolut. Du är inte en man så jag förväntar mig inte att du ska förstå det.

4) Vi bor i Sverige.

5) Jaha, men det betyder ingenting.

Så, för hövlighetens skull, har du lite klass så gör du mig tjänsten och svarar på vilket land du kommer ifrån. Du behöver inte tala om var din man kommer ifrån för man ser på bilden att han är arab/muslim.
Citera
2017-03-28, 21:26
Medlem
Citat:
1) Men alla studier visar att män har högre sex-drift än kvinnor. Och män har också jobb och stress.

2) Really? Det finns slutsatser i varje studie som förklarar vad de har kommit fram till.

3) De har alltså lyckats pricka in till exempel 1000 kvinnor som alla är undantag? Hur är det med studien på 200.000 deltagare? Har de prickat in 200.000 undantag där?

4) Att se sig omkring kallas för kvalitativa studier jag har postat sådana också.

Ja det är sant att män har högre sexdrift. Men bara för att man har en låg sexdrift så betyder inte det att man inte gillar sex.

Ja och sen när har statistik rätt? Snälla stirra dig inte blind på statistik.

Ja det är mycket troligare.

Okej?

//Siegestor
Citera
2017-03-28, 21:37
Medlem
pillowpops avatar
Citat:

För att generalisera:

5) Killar har lättare sex med "vem som helst". Tjejer vill ha sex med någon de tycker är attraktiv. Attraktiv man = bra sex. Kvinnor gillar sex men är kräsnare, eftersom de inte är lika desperata (läs hormonstinna) som killar.

Som sagt generaliseringar, finns massor av undantag osv.

Ditt uppdrag att hålla igång den här tråden funkar verkligen🙄
Citera
2017-03-28, 21:41
Medlem
Man intervjuade 100kineser, varav 100% var kineser. Hmm, kan man anta att hela jordens befolkning är kineser ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in