2017-03-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Är det kanske laktosen i vasslet du är känslig mot? I så fall kan vassleisolat vara en idé.

Dessvärre inte. Köpte laktosfritt isolat men symptomen gör sig likt förbannat gällande. Eftersom liknande problematik uppstår när jag äter kvarg får jag förutsätta att mitt liv som vanligt är troget vanan att jävlas, och att jag utvecklat mjölkallergi på senare tid. Självklart, liksom.
Citera
2017-03-20, 22:20
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Min mage blir helt fuckad av vassleprotein, så jag letar efter ett bra substitut. Förslag? Sojaprotein ska ju enligt utsago stimulera östrogenproduktionen, så det känns väl inte superaktuellt. Kanske ärtprotein och protein från brunt ris i kombo för att få hela aminosyreprofilen?
Skräcken för soja bland killar på nätet är kraftigt överdriven.
Citera
2017-03-21, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Skräcken för soja bland killar på nätet är kraftigt överdriven.
Jag tror definitivt också att det är så, men vill helst gardera mig.
Citera
2017-03-27, 15:35
Medlem
Citat:
Min mage blir helt fuckad av vassleprotein, så jag letar efter ett bra substitut. Förslag? Sojaprotein ska ju enligt utsago stimulera östrogenproduktionen, så det känns väl inte superaktuellt. Kanske ärtprotein och protein från brunt ris i kombo för att få hela aminosyreprofilen?
Det där med soja och östrogen är bullshit. Soja innehåller en sorts östrogen som finns i växter, inte den som finns i människor, och har ingen riktig effekt på vår östrogenproduktion.

https://www.youtube.com/watch?v=Vwi_r2RqyiU
Citera
2017-03-28, 00:12
Medlem
Tack för input!

Fortsätter med nästa fråga. Har på sistone läst en jävla massa om att man gör bäst i att kombinera kassein- och vassleprotein, med förstnämnda för den där "stadiga" tillströmningen av protein under dagen och sistnämnda innan och efter träning. Känner mig extremt skeptisk till detta då konsensus alltid rådig kring att det inte spelar någon direkt roll ... men jag måste ändå fråga med tanke på alla jävla källor som hävdar detta.

Fan, jag hatar att försöka läsa mig till kunskap i såna här frågor. Så jävla mycket konflikterande budskap.
Citera
2017-03-28, 10:28
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Tack för input!

Fortsätter med nästa fråga. Har på sistone läst en jävla massa om att man gör bäst i att kombinera kassein- och vassleprotein, med förstnämnda för den där "stadiga" tillströmningen av protein under dagen och sistnämnda innan och efter träning. Känner mig extremt skeptisk till detta då konsensus alltid rådig kring att det inte spelar någon direkt roll ... men jag måste ändå fråga med tanke på alla jävla källor som hävdar detta.

Fan, jag hatar att försöka läsa mig till kunskap i såna här frågor. Så jävla mycket konflikterande budskap.

Det är förmodligen som så att dygnets totala är viktigast, oavsett om du intar kasein eller vassle.
Citera
2017-03-28, 15:26
Medlem
Spontanköpte renee voltaire smoothie boost idag utan att ha tittat upp det särskilt mycket, tyckte det såg bra ut
Det är 9 gram/protein per matsked och jag planerar att inta en matsked per dag i min smoothie. Men! pratade med en bekant som sade att proteinpulver likt Smoothie Boost kunde göra mig fet om jag inte tränade mycket Just nu gymmar jag ingenting men får vardagsmotion i form av promenader och jag cyklar nästan varje dag.

Vad tror ni? Är detta ett proteinpulver jag kan bli fet av? Ska jag skippa det?
Citera
2017-03-28, 15:45
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relief
Spontanköpte renee voltaire smoothie boost idag utan att ha tittat upp det särskilt mycket, tyckte det såg bra ut
Det är 9 gram/protein per matsked och jag planerar att inta en matsked per dag i min smoothie. Men! pratade med en bekant som sade att proteinpulver likt Smoothie Boost kunde göra mig fet om jag inte tränade mycket Just nu gymmar jag ingenting men får vardagsmotion i form av promenader och jag cyklar nästan varje dag.

Vad tror ni? Är detta ett proteinpulver jag kan bli fet av? Ska jag skippa det?

Om du blir fet eller inte beror på ditt totala intag av kalorier. Proteinpulver kan du ta oavsett om du tränar eller inte.
Citera
2017-03-28, 20:35
Medlem
Okej. Så efter att ha prövat lite nya varianter på proteinpulver på sistone har jag lärt mig två saker. För det första så är ej smaksatt vassleprotein betydligt mindre äckligt i smaken än sina sötade sliskditon. Förstår inte varför folk köper smaksatt. Men framför allt har jag lärt mig att ärt- och risprotein smakar förbannat, obeskrivligt jävla äckligt. Skiten löses liksom inte upp i vatten, så man sitter där och trycker i sig pulver som bokstavligen smakar sågspån. Fuck, hur ska jag få i mig 7,5 kg av detta? Haha.
Citera
2017-03-28, 21:34
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Okej. Så efter att ha prövat lite nya varianter på proteinpulver på sistone har jag lärt mig två saker. För det första så är ej smaksatt vassleprotein betydligt mindre äckligt i smaken än sina sötade sliskditon. Förstår inte varför folk köper smaksatt. Men framför allt har jag lärt mig att ärt- och risprotein smakar förbannat, obeskrivligt jävla äckligt. Skiten löses liksom inte upp i vatten, så man sitter där och trycker i sig pulver som bokstavligen smakar sågspån. Fuck, hur ska jag få i mig 7,5 kg av detta? Haha.

Smaken är ju individuellt, precis som vissa gillar choklad och andra vanilj.

Ärt och risprotein har sämre löslighet än t.ex vassle, hur det är med dom övriga veganska alternativen vet jag inte. Man kan ju även undra varför man köper så mycket som 7,5 kg av något man inte provsmakat och testat innan.
Citera
2017-03-29, 08:25
Medlem
starkefars avatar
Kört MuscleMeds Carnival Mass gainer som jag upplevde som mycket bra. Biffprotein och långsammare kolhydrater utan socker. Biffproteinet innehåller även kreatin naturligt.
Sockerfri, kolesterolfri, laktosfri, glutenfri och väldigt lte fett(om det känns viktigt).

Grymt bra om man vill gå upp i vikt! Lite dyrare, men såklart en bra produkt som jag gärna lägger lite extra pengar på.
Citera
2017-03-29, 08:37
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkefar
Kört MuscleMeds Carnival Mass gainer som jag upplevde som mycket bra. Biffprotein och långsammare kolhydrater utan socker. Biffproteinet innehåller även kreatin naturligt.
Sockerfri, kolesterolfri, laktosfri, glutenfri och väldigt lte fett(om det känns viktigt).

Grymt bra om man vill gå upp i vikt! Lite dyrare, men såklart en bra produkt som jag gärna lägger lite extra pengar på.

Det verkar inte vara långsamma kolhydrater i produkten du nämner, snarare tvärtom. Jag har aldrig förstått grejen med att marknadsföra en sockerfri gainer när kolhydraterna i produkter har ännu högre GI än socker. Känns bara som en reklamgrej för det dödzfarliga sockret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in