Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Om JJ
IMO har det varit lite svårt att bilda sig en uppfattning om vad JJ är för sorts människa.
Han uttryckte något på Facebook som kan tolkas som att han har samvete.
Någon bekant till honom uttalade sig positivt om honom i en tidning, men varnade för hans temperament, om jag minns rätt.
Han har ett brottsligt förflutet.
Om för ett ögonblick vi leker med teorin om att han var "verktyget" som gjorde att JM kunde börja begå allvarliga brott.
Hur ska vi pussla ihop det med de minst sju fall då JM misstänkts för försök till stämpling till mord?
T.ex. att JJ har gett henne ett antal lektioner i hur man bäst löser konkurrensfrågan inom HVB-branschen - men att han sedan kommit på kant med några av de tilltänkta amatörtorpederna.
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Nu är det ju fortfarande mycket som vi inte vet om fallen med försök till stämpling till mord, som när det var och vilka det riktade sig mot och vilka som skulle vara torpeder.
Man kan t.ex. tänka sig att hon försökt få ett antal av JJ:s (f.d.) kompisar att döda AP, föräldrarna, flyktingpojkarna, ett par konkurrenter/affärskompanjoner - och man kan även tänka sig att MR tubbats till att utöver föräldrarna även döda andra personer.
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag har ändå svårt att få bitarna i pusslet att passa ihop om jag inte utgår från att JM är huvudperson...
Vadå, hon har väl inte gjort någonting - hon har bara varit omgiven av dåliga rådgivare... Hade hon haft erforderliga kontanter hade hon naturligtvis anlitat en riktig torped - och sett till att befinna sig på en helt annan plats än brottsplatsen. - Det är så där att vara småsnål och vilja ha det mesta på banken, i stället för att låta pengarna arbeta och göra rätt för sig.