Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-21, 16:13
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Med tanke på att Nordström är med och Dyvik, Sundling och Ida är bättre än henne i allt (klassiskt-fritt, sprint-distans) så är det ju inte av sportliga skäl de inte är med utan av prioriteringar av träning och andra lopp.

På herrsidan är det frågan om Johansson tackat nej för annars håller jag honom före Ekström. Hoppas Thorn får en fin start. Och visst, herrtouren kan vi jäkligt tajt, pass på för Hellner i backen. Men vi vallar väl bort oss näst sista dagen...
2016-12-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Touren inleds med en sprint och en kort masstart. Vilka av de svenska damerna kommer klara kvalet i sprinten? Stina naturligtvis och kanske Kalla, Haag och Nordström. Men Wikén och Rydqvist kommer starta långt bak i masstarten och kanske då också Haag, Kalla och Nordström. Jag skulle vilja se mer av svenska åkare som är allround, dvs bra både på sprint och i distans, inte medelmåttiga distansåkare. Rydqvist och Haag är väl ändå OK då de är bra touråkare resp bra upp för sista backen.

Bedrövligt med masstart på 5 km dag två bra distans åkare blir otroligt lidande av de jämfört med en hyfsade sprint åkare bara titta på förra året... sedan hänger sprinten på något sätt kvar i startpositioner även dag 3...

Förra året tappa Mononen kowal Stadlober Rydan otroligt mkt bara på startpositionen andra dagen..
2016-12-21, 17:12
Medlem
Måste ju varit en del återbud när Nordström och Wiken är med.... trodde Jonna skulle vara med faktiskt när hon inte var med i Frankrike men kanske hon inte vill tävla många lopp i rad? förra året var hon rädd för de har jag för mig men 3 lopp i Norge fungera bra men nu är de ändå fler... Dyvik gör nog klokt i att inte åka satsa på Lahtis Skandinaviskacupen...
2016-12-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Måste ju varit en del återbud när Nordström och Wiken är med.... trodde Jonna skulle vara med faktiskt när hon inte var med i Frankrike men kanske hon inte vill tävla många lopp i rad? förra året var hon rädd för de har jag för mig men 3 lopp i Norge fungera bra men nu är de ändå fler... Dyvik gör nog klokt i att inte åka satsa på Lahtis Skandinaviskacupen...

Dyvik tackade ju nej och går på planen om U23. Men förvånande att inte Jonna är med, håller med om det.
2016-12-21, 17:22
Medlem
Samtidigt förstår man ju Jonna, sprinten i år på VM med fristil måste vara huvudfokus. Det är en stor chans. Varken OS eller nästa VM går väl i fristil? Så då blir det fyra år till nästa chans i paraddisciplinen.. Kanske inte är rätt läge att gå för allroundsatsningen kommande två månader utan vara på den säkra sidan.
2016-12-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Dyvik tackade ju nej och går på planen om U23. Men förvånande att inte Jonna är med, håller med om det.

Gillar helt klart att hon håller finns riktigt bra lopp för henne innan U23 VM åxå istället för kanske köra slut sig under tds
2016-12-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Samtidigt förstår man ju Jonna, sprinten i år på VM med fristil måste vara huvudfokus. Det är en stor chans. Varken OS eller nästa VM går väl i fristil? Så då blir det fyra år till nästa chans i paraddisciplinen.. Kanske inte är rätt läge att gå för allroundsatsningen kommande två månader utan vara på den säkra sidan.

Det är väl vartannat mästerskap? Dvs fristil i nästa VM också.

Tillägg: det är alltså fristilssprint 2019. OS 2018 klassiskt.
Senast redigerad av aergia 2016-12-21 kl. 17:34.
2016-12-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Låter klokt även de... och hon får ju bra lopp innan och får prova banan i Lahtis en gång till innan
2016-12-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Det är väl vartannat mästerskap? Dvs fristil i nästa VM också.

Tillägg: det är alltså fristilssprint 2019. OS 2018 klassiskt.

Lite bättre för hennes del då. Men två år är mycket tid det också så i närtid är det givet att det blir ett stort fokus.
2016-12-21, 19:07
Medlem
Ibiza80s avatar
Vad tror vi om Northug? Övertränad och inte ett vettigt träningspass de senaste 14 dagarna, och vi är långt inne i säsongen. Hur stor är chanchen - ursäkta, jag menar såklart risken - att han missar VM?
2016-12-21, 19:19
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Vad tror vi om Northug? Övertränad och inte ett vettigt träningspass de senaste 14 dagarna, och vi är långt inne i säsongen. Hur stor är chanchen - ursäkta, jag menar såklart risken - att han missar VM?
Han har ju friplats på sprinten så den lär han nog köra oavsett vad. Friplats på femmilen med den släpar han sig nog inte runt utan bästa form. Det är Drammen tre dagar efter.
Om det går bra - ingen aning
2016-12-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80

Det är nog för tidigt för att räkna bort, men blir det ingen tour tar jag ändå det som ett stort nederlag för stunden. Touren har han alltid använt för träningen in till mästerskap. 15km intervall känns ändå lätt att räkna bort honom från - när presterade han senast i intervall oavsett status? Blir nog inte uttagen där utan nytt underlag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in