2017-03-26, 11:29
Medlem
Medicawaythepains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du trycker på "ändra" inom en timme så kan du redigera ditt inlägg. Har mer än en timme gått är redigering inte längre möjlig.

Ah, tack så mkt!

Det var ju irriterande... vad ska det vara bra för tro? För såvitt jag kan minnas så fanns den funktionen för några år sedan?

Jag gillade också att man kunde se om några läste något samtidigt och hur många som var inne i en tråd, du förstår hur jag menar va? Kan man inte längre göra det nu heller- eller hur är det?
Citera
2017-03-26, 11:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicawaythepain
Ah, tack så mkt!

Det var ju irriterande... vad ska det vara bra för tro? För såvitt jag kan minnas så fanns den funktionen för några år sedan?

Jag gillade också att man kunde se om några läste något samtidigt och hur många som var inne i en tråd, du förstår hur jag menar va? Kan man inte längre göra det nu heller- eller hur är det?
1 timmes redigering har funnits i måånga år, det är för att medlemmar inte i efterhand ska kunna redigera bort inlägg och därmed förstöra trådar, lagt kort ligger så tänk efter före.
Citera
2017-03-26, 11:36
Medlem
Medicawaythepains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
1 timmes redigering har funnits i måånga år, det är för att medlemmar inte i efterhand ska kunna redigera bort inlägg och därmed förstöra trådar, lagt kort ligger så tänk efter före.

Ok! Ja, iofs mina år , de senaste 10, då jag i princip levde här är ju en dimma på fler än ett sätt... men då förstår jag, det är ju logiskt i den bemärkelsen...
Schysst bild förresten...! Avatar, kanske man säger numera....hehe..

Tack för upplysningen....
Citera
2017-03-26, 13:35
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Hur går jag tillbaka och redigerar ett inlägg jag gjort på flashback, som det har gått en stund sedan jag nedtecknade/postade? - fick svar nedan... (jag utnyttjar uppenbarligen min timme till fullo, detta är 3-e ggn jag editerar... - jag menar, det är ju en trivsam funktion...man städar upp, rensar, tar bort OT... förhindrar onödiga utspel... )
Kan väl tillägga att min högst personliga åsikt att utnyttja editeringen till att helt förändra skrivna inlägg som du nu gjort inte främjar läsbarheten på forumet och bör undvikas. Lagt kort ligger så att säga.

Tur att den snälle moderatorn citerade dig så att vi andra har en möjlighet att följa din frågeställning.
Citera
2017-03-27, 16:01
Medlem
Medicawaythepains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Kan väl tillägga att min högst personliga åsikt att utnyttja editeringen till att helt förändra skrivna inlägg som du nu gjort inte främjar läsbarheten på forumet och bör undvikas. Lagt kort ligger så att säga.

Tur att den snälle moderatorn citerade dig så att vi andra har en möjlighet att följa din frågeställning.

Haha!
Ja,jag har börjat ta in det mer och mer nu, sakta men säkert, att det torde undvikas att missbrukas, om man säger... jag har funderat på det ett tag , och det skulle ju bli helt förvirrat tillslut , vilket det väl måste ha blivit ett tag också... jag förändrade det inte helt dock, mitt inlägg, dvs ingen helomvändning i åsikt etc; men - jag hör dig, jag hör dig...
Citera
2017-03-27, 16:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Haha!
Ja,jag har börjat ta in det mer och mer nu, sakta men säkert, att det torde undvikas att missbrukas, om man säger... jag har funderat på det ett tag , och det skulle ju bli helt förvirrat tillslut , vilket det väl måste ha blivit ett tag också... jag förändrade det inte helt dock, mitt inlägg, dvs ingen helomvändning i åsikt etc; men - jag hör dig, jag hör dig...

Vill du editera till förbannelse innan du postar så använd valfritt text- eller ordbehandlingsprogram först. Finns ingen anledning att sitta och editera i en textruta på Flashback om man aldrig blir nöjd.
Citera
2017-03-27, 21:16
Medlem
Medicawaythepains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vill du editera till förbannelse innan du postar så använd valfritt text- eller ordbehandlingsprogram först. Finns ingen anledning att sitta och editera i en textruta på Flashback om man aldrig blir nöjd.

Ja, det var en bra idé... problemet jag hade först, eller problemet jag kanske ofta har, är väl att jag pendlar upp och ner ganska mkt i min, ska vi säga psykiska/inre dykarklocka...eller jojo... alltså inte manodepressiv direkt men ibland är man så att säga ute och kör påverkad... på datorn då... det här med "alkolås" etc som en del skriver om är ju roligt, men egentligen,på ett djupare plan, så är det väl det man får se till att göra, restraina sig själv... bedöma sitt sinnestillstånd och så innan man börjar skriva.

Fast egentligen är det inte det som är grejen... nej, din ide är bra... och som sagt får man låta sin slängda giv ligga, det är ju inte liv och död det handlar om iaf...
Citera
2017-04-03, 12:20
Medlem
Elwys avatar
Hur får man tillgång till de där notifikationerna de pratar om här?
Citera
2017-04-03, 13:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Prova gå in på Kontrollpanel --> Redigera alternativ och bocka för citeringar så bör det fungera.
Citera
2017-04-03, 13:16
Medlem
Citat:
Tror du måste ha Laidback-status, du har inte varit medlem tillräckligt länge.
Citera
2017-04-04, 06:59
Medlem
Strychnos avatar
Citat:

Du måste ha Laidback-status för att få notifikationer, dvs ha varit medlem i 6 månader och skrivit 200 inlägg. Du har skrivit tillräckligt med inlägg, men inte varit medlem tillräckligt länge.
2017-07-10 kommer du alltså att få laidback-status med tillhörande notifikationer.
Citera
2017-04-04, 14:57
Medlem
Jag hoppas jag kan fråga om en ev tråd här .

Finns det någon tråd om den i Göteborg regerande gangsterfamiljen om över 100 pers? De har varit aktiva sedan - 90 talet. De talade mycket om dem i gårdagens nyheter och p1.
Jag har letat utan napp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in