2017-03-25, 18:26
Medlem
swimmingpools avatar
Nån som vet om det var självmord?
Citera
2017-03-25, 18:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
1.Ja, alla betalar någon avgift till kyrkan; för gravplats.

Medlemmar i kyrkan betalar ganska mycket mer.

2. Ja, eventuell minnesstund ordnas och betalas av dödsboet. Har någon uppgett något annat i tråden?

Äh, det var väl någon som insinuerade att han skulle vart så fattig att det skulle bli dödsboanmälan hos soc. (Om dödsbiets tillgångar inte räcker till för begravningskostnaderna. Men även då ingår en enklare minnesstund för de närmaste, typ fika. Man kan ju göra mycket sjölv, det är ju faktiskt lite terapeutiskt på sätt och vis, att fixa blomsterarrangemangen och så. Det är stor skillnad att köpa blommorna löst och ev oasis att arrangera det i jämfört med färdigt från floristen. Även om vissa begravningsbyråer kan visa lite negativ inställning till det.
När farsan dog så ville jag ha en stilig kista och inte de billigare men fixade blommor och käk till de som skulle komma, de var bara drygt 50 pers. Jag ville inte bara ha fika så blligaste cateringalternativet skulle ha gått på ca 190 per person så det var helt klart lönt och fixa det själv. Och det betalade jag som dödsboet då men det blev ändå billigare än vad soc brunar gidkänna.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-25 kl. 18:51.
Citera
2017-03-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Vad tycker du om detta verk av styvson Leonard som han döpt till "Adam" ? Jag tycker han är riktigt bra vissa tavlor ger uttryck för starka känslor, även denna.
https://www.saatchiart.com/art/Painting-Adam/325159/1479369/view
Verkar som han går på LSD eller liknande? Kan han ha bjudit Noppe på en dos och att kungavännen trodde sig kunna flyga utför kanten?
Citera
2017-03-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Verkar som han går på LSD eller liknande? Kan han ha bjudit Noppe på en dos och att kungavännen trodde sig kunna flyga utför kanten?

Ditt hat är osunt, du har inte funderat på att gå samma stig som Noppe?

Tro mig, ingen kommer sakna dig.

.
Citera
2017-03-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Ditt hat är osunt, du har inte funderat på att gå samma stig som Noppe?

Tro mig, ingen kommer sakna dig.

.
Jag varken ogillar eller gillar Noppe. Försöker bara hjälpa till att lösa fallet. Vad hade du själv för relation? Sitter du på Flashback för att du trodde vi höll andakt med böneutrop?
Citera
2017-03-25, 20:04
Medlem
Citat:
Jag varken ogillar eller gillar Noppe. Försöker bara hjälpa till att lösa fallet. Vad hade du själv för relation? Sitter du på Flashback för att du trodde vi höll andakt med böneutrop?

Jag har träffat Noppe många gånger och det var en mycket trevlig människa till skillnad från dig.

Ditt hat är sjukt och om jag fick välja skulle jag önska att det var du som gick ner för klippan och mötte mörkret.

Helt seriöst, har inte tanken slagit dig?

Är övertygad att du kommer njuta och känna sann glädje.

.
Citera
2017-03-25, 20:19
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Några har kommit fram till att han tagit en taxi med älgstudsare och ficklampa till Hundudden och därefter fyllt fickorna med sten, skjutit sig i huvudet och sen hoppat ner i sjön. Vad drar du för slutsats själv av detta?

Jag tror dock att han pudrat näsan och bestämt träff med några gossar av tvivelaktig sort.

Tror inte på skjutvapen-teorin, någon borde ha hört skottet, sen föreställer jag mig Noppe som en laglydig ordentlig herre som endast använde sitt vapen i rätt sammanhang, dvs i skogen under älgjakten.

Nej, jag tror Noppe tömde en 75:a explorer och en burk sobril, sen använde han ficklampan för att hitta stenar som han lade i fickorna, sist bakband han sig med buntband och hoppade i plurret.
Citera
2017-03-25, 20:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Så du sitter och fantiserar om att människor är pedofiler och what not fast du påstår att du har en helt neutral l inställning timl dem?
Citera
2017-03-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tror inte på skjutvapen-teorin, någon borde ha hört skottet, sen föreställer jag mig Noppe som en laglydig ordentlig herre som endast använde sitt vapen i rätt sammanhang, dvs i skogen under älgjakten.

Nej, jag tror Noppe tömde en 75:a explorer och en burk sobril, sen använde han ficklampan för att hitta stenar som han lade i fickorna, sist bakband han sig med buntband och hoppade i plurret.

Är du nykterist? Längesedan sprit såldes på 75or
Citera
2017-03-25, 23:14
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakfisk
Prästen som ska begrava sin enligt Svensk Damtidning gode vän Noppe, har en egen skvallertråd här på Flashback:

Hovpredikanten Hans Rhodin gayar loss!

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Pedofilspåret som förklaring till "Noppes" död blir hetare och hetare.
Det här var ju riktigt olyckligt.

Familjen borde sätta stopp för Rhodin. En värre belastad präst med kragen i behåll (fått sig återtilldelad på nåder) vore svårt att hitta. Mycket solkigt att begravas av en pedofil.
Citera
2017-03-26, 06:28
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Jag varken ogillar eller gillar Noppe. Försöker bara hjälpa till att lösa fallet.

Det enda du gör är att fabulera saker och smutskasta minnet av honom genom att svamla om tungt drogmissbruk, pedofiler, fattigdom, arrangerade självmord och all möjlig smörja som du inte har några som helst belägg (eller allra minst källor) till.

Har någonting av dyngan du pruttat ur dig varit sant överhuvudtaget eller är alltihopa en fantasiprodukt (läs: lögn) konstruerat av din bittra hjärna som drivs med hat som bränsle?
Citera
2017-03-26, 07:35
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Några har kommit fram till att han tagit en taxi med älgstudsare och ficklampa till Hundudden och därefter fyllt fickorna med sten, skjutit sig i huvudet och sen hoppat ner i sjön. Vad drar du för slutsats själv av detta?

Jag tror dock att han pudrat näsan och bestämt träff med några gossar av tvivelaktig sort.

Du har många teorier men ingen fakta. Hoppas att du besitter lite moral. Eller det kanske är lite för mycket begärt? Effektsökeri är inte alltid lattjo. Låt Noppe och anhöriga vara i fred om du har minsta uns moral i gurkkroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in